Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb een unifi router/controler internetverbinding. Nu kan ik met de controller app de verschillende devices blokkeren. Nu heb ik de wifi op de ipad en iphone van mijn dochter uitgezet, maar na het deblokkeren, kan zij niet meer op de wifi. Ze ziet het wifipunt wel, maar krijgt geen internetverbinding.
Alle andere devices in huis geven geen probleem. Ze krijgt geen IP adres meer toegewezen.

Wat kan ik doen?
de andere devices ook al meerdere keren geblokkeerd, maar daar geen problemen mee.
...

Beste antwoord (via rens-br op 04-09-2018 23:15)

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:23
Verwijderd schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 20:26:
ja zie het accespoint en de switch staan, het accespoint was vrij snel weer verbonden, de switch nog steeds niet, maar zal deze even de tijd geven.
ik zie bij configuratie (switch) bij beheer apparaat staan : forceer provisioning....in jouw eerste reactie zeg je het zou een provision dingetje kunnen zijn ? wat is dat precies?
De switch zou nu wel online moeten zijn eigenlijk, werkt hij wel? (Stekker eruit en er weer in?) Provisioning is het doorsturen van wijzigingen van de controller naar de apparaten die in de controller staan. Dus als je iets aanpast in de controller stuurt hij dat naar de ap of switch zodat die de settings verwerken.

[ Voor 9% gewijzigd door HKLM_ op 04-09-2018 20:30 ]

Cloud ☁️

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Reptile209

- gers -

Zet de telefoon/tablet eens uit en aan, wellicht helpt dat. Of verwijder het netwerk en stel de verbinding opnieuw in.

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
beste Reptile209,

het resetten van de telefoon, vergeet dit netwerk, terug naar fabrieksinstellingen, router resetten, alles gdaan, maar zonder succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:33
Verwijderd schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 18:57:
Mijn vraag
. Nu heb ik de wifi op de ipad en iphone van mijn dochter uitgezet, maar na het deblokkeren, kan zij niet meer op de wifi. Ze ziet het wifipunt wel, maar krijgt geen internetverbinding.
Alle andere devices in huis geven geen probleem. Ze krijgt geen IP adres meer toegewezen.
Wat staat hier nou eigenlijk precies?
Als ik de WiFi op mijn iPad/iPhone uitzet doet ie het ook niet meer 8)7 , weer aanzetten dus. Gaat het om een iPad of iPhone of allebei?

“Ziet wel WiFi”, dus wifi staat toch aan?

“Maar geen internetverbinding.” WiFi verbinding is niet hetzelfde als internetverbinding. Is er wel verbinding met je lokale netwerk? Firewall rules?

“ Krijgt geen IP-adres toegewezen. “ Aha, is dat wat je wilt zeggen? Hoe staat het met je DHCP server gesteld? MAC filter?

Even serieus: Je moet even iets duidelijker zijn in hoe je setup eruit ziet, en waarom en hoe je de devices van je dochter hebt geblokkeerd? Mac-filter? En die heb je er weer uitgehaald? Wat heb je nu precies gedaaan en waar in de keten loopt het vast? Screenshots?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
valkenier schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 19:21:
[...]

Wat staat hier nou eigenlijk precies?
Als ik de WiFi op mijn iPad/iPhone uitzet doet ie het ook niet meer 8)7 , weer aanzetten dus. Gaat het om een iPad of iPhone of allebei?

“Ziet wel WiFi”, dus wifi staat toch aan?

“Maar geen internetverbinding.” WiFi verbinding is niet hetzelfde als internetverbinding. Is er wel verbinding met je lokale netwerk? Firewall rules?

“ Krijgt geen IP-adres toegewezen. “ Aha, is dat wat je wilt zeggen? Hoe staat het met je DHCP server gesteld? MAC filter?

Even serieus: Je moet even iets duidelijker zijn in hoe je setup eruit ziet, en waarom en hoe je de devices van je dochter hebt geblokkeerd? Mac-filter? En die heb je er weer uitgehaald? Wat heb je nu precies gedaaan en waar in de keten loopt het vast? Screenshots?
De vraag is duidelijk genoeg als je bekent bent met de unifi lijn. (en dat ben je volgens mij :+ )

@Verwijderd Zie je het device nog wel in de controller terugkomen? (Meer - Inzichten - bekende clients) Is die daar van de block af? / zie je eventueel de re-connectie knop? Ik heb zelf mijn iphone & ipad net geblokkeerd en na het deblockeren heb ik direct weer verbinding. Heb je tevens de accespoint al een reboot gegeven?

Heb je de controller alleen op de App of ook de software geinstalleerd op een pc of cloudkey?

[ Voor 13% gewijzigd door HKLM_ op 04-09-2018 19:41 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Valkenier,

Dank voor je reactie,....alhoewel de vraagstelling niet geheel duidelijk was...sorry.
Ik ben al een weekje bezig met een mogelijke oplossing. Ik ben niet super technisch hierin, maar
wilde proberen zelf een oplossing te vinden.

Ik heb de wifi uitgezet via de unifi controller en dan zet ik deze weer aan als mijn dochter weer online mag. Ik blokkeer dan haar device. Dit is eigenlijk altijd goed gegaan, tot vorige week.

Ik krijg een ip adres op mijn device met 192.168 en verder, zo ook de rest van de familie en hebben gewoon verbinding. Maar mijn dochter krijgt geen ip adres en krijgt de melding geen internetverbinding.

Een screenshot zal ik maken als ik haar mobiel heb, heb deze nu niet in de buurt. Hoop dat je hier iets mee kan. En nogmaals excuus voor het niet technisch juist stellen van het probleem....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HKLM,

Ok dank!
ik zie haar devices wel en heb deze ook weer de ge-blokkeerd, zoals het altijd werktr, maar nu dus niet
meer. Ook heb ik hervinden gestart en de firmware geupdate. Of ik het accespoint gerebooted heb, weet ik niet zeker. De ubiquiti schijf heb ik ook geupdate en volgend mij start deze dan opnieuw op, is dat dan voldoende? Durf eigenlijk niet zoveel aan te passen, want straks heb ik ook een probleem met de andere devices..... of zou het wel gewoon kunnen?

de app (controller) alleen nog op mijn telefoon staan.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2018 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Verwijderd schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 19:45:
HKLM,

Ok dank!
ik zie haar devices wel en heb deze ook weer de ge-blokkeerd, zoals het altijd werktr, maar nu dus niet
meer. Ook heb ik hervinden gestart en de firmware geupdate. Of ik het accespoint gerebooted heb, weet ik niet zeker. De ubiquiti schijf heb ik ook geupdate en volgend mij start deze dan opnieuw op, is dat dan voldoende? Durf eigenlijk niet zoveel aan te passen, want straks heb ik ook een probleem met de andere devices..... of zou het wel gewoon kunnen?
Je hebt de firmware van de accespoint geupdate, dan herstart deze inderdaad. Ik zou de accespoint eens herstarten ( controller app / accespoint / herstart) het zou zomaar kunnen zijn dat het een provision dingetje is en hij even niet goed doorkomt momenteel. Het herstarten van de accespoint kan geen kwaad iig

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HKLM

het accespoint een restart gegeven, maar per ongeluk ook de switch herstart, deze laatste blijft op niet verbonden staan..... :'( ........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Verwijderd schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 20:03:
HKLM

het accespoint een restart gegeven, maar per ongeluk ook de switch herstart, deze laatste blijft op niet verbonden staan..... :'( ........
Wat voor switch heb je?

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
unifi switch 8 (60)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Soms duurt dat eventjes hè zeker bij de switch zie je de ap wel online?

[ Voor 14% gewijzigd door HKLM_ op 04-09-2018 20:20 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja zie het accespoint en de switch staan, het accespoint was vrij snel weer verbonden, de switch nog steeds niet, maar zal deze even de tijd geven.
ik zie bij configuratie (switch) bij beheer apparaat staan : forceer provisioning....in jouw eerste reactie zeg je het zou een provision dingetje kunnen zijn ? wat is dat precies?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Verwijderd schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 20:26:
De switch zou nu wel online moeten zijn eigenlijk, werkt hij wel? (Stekker eruit en er weer in?) Provisioning is het doorsturen van wijzigingen van de controller naar de apparaten die in de controller staan. Dus als je iets aanpast in de controller stuurt hij dat naar de ap of switch zodat die de settings verwerken.

[ Voor 9% gewijzigd door HKLM_ op 04-09-2018 20:30 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HKLM

het werkt weer! dank voor de support 8)
mijn dochter superblij.....nu hopen dat ze nu de devices gewoon op tijd zelf uitzet, ipv
een blokkade van mijn kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Verwijderd schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 20:44:
HKLM

het werkt weer! dank voor de support 8)
mijn dochter superblij.....nu hopen dat ze nu de devices gewoon op tijd zelf uitzet, ipv
een blokkade van mijn kant.
Top veel plezier er mee :)

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:33
HKLM_ schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 19:30:
[...]

De vraag is duidelijk genoeg als je bekent bent met de unifi lijn. (en dat ben je volgens mij :+ )
Wel bekend ja, draait hier... misschien reageerde ik een beetje flauw, maar ik vroeg me wel af of we iets meer helderheid konden krijgen over waar het misging.

Maar goed het is opgelost. Well done.
Pagina: 1