ID genereren in Excel

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mosselman123
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 18-05-2021
Zojuist heb ik deze vraag ook gepost, maar ik kan er niet meer op reageren. Ik wil eerst even beginnen met wat context.

Ik ben niet op gegroeid in de tijd van computers. De laatste keer dat ik Excel gebruikte was in de jaren 80, en thuis heb ik geen computer. Van beroep ben ik boswachter, en om mij heen zie ik de tijd veranderen. Mijn werkgever heeft een aantal jaar terug bonnenboekjes afgeschaft en we werken nu met een apparaat die ik niet snap. Als ik iemand zie die een overtreding begaat zeg ik tegen ze dat ze eraf komen met een waarschuwing, omdat ik niet weet hoe ik een overtreding moet registreren.
Een paar weken terug brak ik mijn been, en moet nu als vervangende werkzaamheden op de administratieafdeling werken.
Ik moet dingen doen die ik niet snap. De uitleg van mijn collega's reikt niet verder als: "Google maar eventjes." Ondertussen is het bijna 19:00, wil ik mijn werk af hebben zodat ik naar huis kan.
Mag ik alsjeblieft gebruik maken van jullie onbeperkt reikende kennis om antwoord te krijgen op mijn volgende vraag?

Mijn vraag

Ik heb een tabel. Op kolom C voer ik steeds de data in waarop een bepaalde transactie plaats vind. In de Kolom B wil ik dat er automatisch een uniek ID wordt gegenereerd aan de hand van de datum, en een oplopend nummer.

Bijvoorbeeld: Veld datum = 23 januari 2018, Daardoor wordt het veld met het ID automatisch 230118-1. De tweede keer als ik 23 januari 2018 invoer als datum moet de ID 230118-2 worden. Enz enz. Hoe doe ik dit?

Relevante software en hardware die ik gebruik

MS office 2016 (Nederlands)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De vervangende werkzaamheden die jij nu doet, doet normaal/deed eerst iemand anders neem ik aan en als jij straks weer in het bos loopt ook.
Heeft die persoon je geen uitleg gegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Als je vorige topic gesloten wordt, is het niet de bedoeling om weer eenzelfde topic aan te maken.
Lees ook even de sluitpost nog eens: Lustucru in "ID genereren met Excel."

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Dit topic is gesloten.