Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Ik heb een vraag over het configureren van twee switches. Dit wil ik doen omdat ik een iptv input heb en internet. deze wil ik dus in switch 1 samenvoegen tot 1 output en bij switch 2 weer uit elkaar halen.

Switch 1:
Ik heb dus iptv input(port 1) internet input (port 2) en nu wil ik op internet/iptv output op port 3

Switch 2:
Internet/iptv input (port 1)
Iptv output (port 2)
Internet output (port 3-5)

Ik ben tot 802.1Q VLAN gekomen en deze enabled. maar heb geen idee hoe ik dit verder moet configureren.

ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:52
Wat voor switches heb je?

Je wil in ieder geval untagged vlans aan je poorten mee geven. De bedoeling is dat je 1 vlan voor internet en 1 voor tv hebt. Als dat aan beide kanten gelijk is heb je bereikt wat je wil.

Welke IPTV provider heb je? Soms moet je ook iets met igmp doen voor t werkt.

[ Voor 84% gewijzigd door gastje01 op 04-09-2018 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22:18
Iets meer informatie wordt wel op prijs gesteld wanneer je een dergelijke vraag stelt.

-Bij welke provider zit je
-welke VLANs worden gebruikt door je provider
-merk/type switch
-merk type evt routers/modem
-glas of xDSL?

Je zal in het routerende apparaat dit al goed op moeten vangen. Op de switch is dan poort 1 tv vlan x poort 2 internet vlan y. Voor het transporteren van de vlans zet je vlan x en vlan y allebei tagged op bijvoorbeeld poort 5. In poort 5 zit de kabel naar de switch waar je tv staat.

Maar om betere uitleg te kunnen geven is het nodig dat je meer informatie verschaft.