Video's in 1440p uploaden?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mic2000
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 20:45
Hoi hoi,

De bitrate van YouTube is okay echter... Ik vroeg mij af als jullie je videomateriaal van de (p)reviews uitrenderen (opgeschaald) naar 1440p of 2160p en deze dan naar youtube uploaden, of we dan iets scherper beeld krijgen als ik 1440p / 2160p op een 1080p scherm kijk.

Ik snap dat het voor onwetende raar is als je 1440p of 2160p aanklikt in youtube je een upscaling krijgt, echter is de bitrate dan wel hoger en zou de beeldkwaliteit beter moeten zijn en is dat mogelijk niet een punt...

Ben benieuwd wat jullie van het idee vinden O-)

Groeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Op zich een goed idee maar niet altijd staan bitrate en resolutie gelijk aan kwaliteit.

Maar ik neem aan dat je het in je vraagstelling over de video's van de redactie hebt? Of andere video's die op T.net staan? Kon het niet geheel uit je post opmaken, vandaar.

Het lastige is soms wel; als je fullscreen klikt en je zou hogere bitrates krijgen, gaan sommige mensen sneller door hun data-bundel heen zonder dat ze direct opvalt hoe dat kan; 1440p of 2160p op een smartphone zie je niet altijd meer qua onderscheid.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mic2000
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 20:45
Ik bedoel alle filmpjes die Tweakers.net zelf maakt en plaatst op hun youtube account die ze gebruiken in hun artikelen (reviews / previews / verslaggeving / etc).

Youtube kiest volgens mij zelf de laatst gekozen bitrate, en bij geen wifi wilt het vaak niet in de hoogste kwaliteit afspelen.. het is idd wel een puntje om uit te testen.