Heren, ik twijfel zelf nog een beetje en hoor hierdoor graag eens een andere mening. Ik werk als telecom monteur en hiervoor sleep ik momenteel een oude 15,6" Sony laptop mee van een jaar of 6 oud, maar die begint nu toch wel aardig slecht te worden. Ik heb thuis een Macbook en een vaste desktop staan en hoef dus eigenlijk geen zware laptop te hebben, aangezien ik hem voornamelijk voor bovenstaand werk zal gebruiken. Wel is een vaste LAN aansluiting(1Gbit) een vereiste, en 5Ghz wifi(standaard tegenwoordig lijkt me). Gaan zeulen met een USB LAN adapter lijkt me niet handig.
Wat ga je met je laptop doen?
Zie bovenstaand, modems instellen/speedtestjes en wat browsen kortom geen zwaar gebruik, wel graag een degelijke wifi chip en 1Gbit LAN. Liefst een 13,3 of 14 inch, al is een lichte 15,4" ook geen probleem.
Niet veel schijfruimte nodig, wel SSD ivm snelheid, ook geen zware procesor al twijfel ik of ik spijt ga krijgen als ik iets met een Celeron koop...
Wat is je budget?
Tussen de 300 en 500 euro
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, ik sleep deze de hele dag mee in mijn gereedschapstas, vandaar voorkeur voor licht gewicht. Goede accuduur is een pluspunt maar aan de andere kant heb ik een oplader in de auto.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Niet echt, al ben ik geen fan van Acer(slechte ervaring mee in het verleden wat betreft de kwaliteit, misschien tegenwoordig beter?)
Wat ik zelf had gevonden:
Lenovo V130
pricewatch: Lenovo V130-14 81HMS00C00
Pluspunten: Prijs, formaat + resolutie, LAN 1Gbit + 5Ghz wifi en SSD. Lenovo laptops staan bekend als degelijk gebouwd toch?
Minpunten: Celeron...weet niet of dit te traag is ook al doe ik enkel relatief lichte taken.
Asus Vivobook X402BA
pricewatch: Asus VivoBook X402BA-FA179T
Pluspunten tov bovenstaand: CPU, al ben ik niet zo thuis in de AMD CPU's is deze een heel stuk vlotter als ik de testen zo zie, dit plus 8GB geheugen is natuurlijk wel fijn..
Minpunten: Enkel de prijs tov de Lenovo V130?
Lenovo V330
pricewatch: Lenovo V330-14ISK (81AY000MMH)
Pluspunten tov V130: Processor
Minpunten: Prijs?
Van de bovenstaande lijkt me de Asus in dit geval toch de beste keuzen? Aan deze ene kant is hij natuurlijk 130 eur. duurder maar als me dit dagelijks een boel frustratie bespaard omdat hij anders dusdanig langzaam is.... Als jullie tips hebben hoor ik het graag!
Heb ook wel oren naar een kleine laptop met touchscreen en dat je hem kan dubbelvouwen, echter zijn deze ook allemaal zonder LAN aansluiting... Alvast bedankt!
Wat ga je met je laptop doen?
Zie bovenstaand, modems instellen/speedtestjes en wat browsen kortom geen zwaar gebruik, wel graag een degelijke wifi chip en 1Gbit LAN. Liefst een 13,3 of 14 inch, al is een lichte 15,4" ook geen probleem.
Niet veel schijfruimte nodig, wel SSD ivm snelheid, ook geen zware procesor al twijfel ik of ik spijt ga krijgen als ik iets met een Celeron koop...
Wat is je budget?
Tussen de 300 en 500 euro
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, ik sleep deze de hele dag mee in mijn gereedschapstas, vandaar voorkeur voor licht gewicht. Goede accuduur is een pluspunt maar aan de andere kant heb ik een oplader in de auto.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Niet echt, al ben ik geen fan van Acer(slechte ervaring mee in het verleden wat betreft de kwaliteit, misschien tegenwoordig beter?)
Wat ik zelf had gevonden:
Lenovo V130
pricewatch: Lenovo V130-14 81HMS00C00
Pluspunten: Prijs, formaat + resolutie, LAN 1Gbit + 5Ghz wifi en SSD. Lenovo laptops staan bekend als degelijk gebouwd toch?
Minpunten: Celeron...weet niet of dit te traag is ook al doe ik enkel relatief lichte taken.
Asus Vivobook X402BA
pricewatch: Asus VivoBook X402BA-FA179T
Pluspunten tov bovenstaand: CPU, al ben ik niet zo thuis in de AMD CPU's is deze een heel stuk vlotter als ik de testen zo zie, dit plus 8GB geheugen is natuurlijk wel fijn..
Minpunten: Enkel de prijs tov de Lenovo V130?
Lenovo V330
pricewatch: Lenovo V330-14ISK (81AY000MMH)
Pluspunten tov V130: Processor
Minpunten: Prijs?
Van de bovenstaande lijkt me de Asus in dit geval toch de beste keuzen? Aan deze ene kant is hij natuurlijk 130 eur. duurder maar als me dit dagelijks een boel frustratie bespaard omdat hij anders dusdanig langzaam is.... Als jullie tips hebben hoor ik het graag!