Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

€2000 1440p/144Hz + G-sync systeem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• dodners
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-11 15:10
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Ik wil MOBA's en Battle Royale games spelen in 1440p en 144Hz, en de komende 10 jaar zorgeloos op hoge kwaliteit kunnen gamen en video's kijken, met een mogelijkheid om een VR-set te gebruiken zonder grafische problemen.

Wat mag het systeem gaan kosten?

Ik hoop onder de €2000 te komen, maar ik zie nog weinig hoop dat de prijzen gaan zakken, vooral de 1080ti en ram blijven achter qua prijsdalingen. Dus vooralsnog is €2200 ongeveer de max.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

Ja, ik heb een goeie muis een Corsair TX750 PSU.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Een 1080ti lijkt een vereiste vanwege de aanblijvende grote verschillen in prestaties tov de rest (met name de gewone 1080 en de Vega serie)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?

Geen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

SFF vind ik een mooi doel icm met 1440p/144Hz specs, maar is geen harde vereiste.

Ga je overklokken?
Ik hoop CPU + RAM te overklokken, maar dat is deels afhankelijk van de mogelijkheden voor 16GB DDR4 RAM tot ongeveer €150.

Wat verwacht je van ons?[i]
  • Ik hoop meer duidelijkheid over wat een goede keus is qua RAM. Er spelen erg veel factoren mee, maar het is me niet duidelijk hoe groot het verschil is tussen een 2400mhz CAS14 en een CAS18, en of een specifieke RAM snelheid beter werkt met een bepaalde CPU dan anderen (2666 tov 2400, of CAS15 tov CAS16), en waarom specifiek Samsung B-Die sets zo goed/duur zijn.
  • tips voor het plaatsen van deze videokaart zijn welkom, met name over de risico's mbt het formaat (past ie in de case? blokkeert hij andere delen van het MOBO?) en gewicht (kan ik iets doen om te voorkomen dat de MOBO doorzakt?)
  • Heeft G-sync meerwaarde bij zeer hoge fps? €680 voor een monitor is niet niks!
  • Zal ik in normaal gebruik groot verschil zien tussen een 'gewone' SSD en een M.2 SSD?
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600X Wraith Boxed€ 210,50€ 210,50
1Asus Prime B450M-A€ 89,-€ 89,-
1EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 GAMING€ 819,-€ 819,-
1Fractal Design Define S€ 69,90€ 69,90
1EVGA Powerlink€ 15,95€ 15,95
1Acer Predator XB271HU (IPS) Rood, Zwart€ 685,01€ 685,01
1Kingston HyperX Alloy FPS (Cherry MX-Brown) Qwerty US€ 86,-€ 86,-
1G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 138,-€ 138,-
1Samsung 860 EVO 500GB€ 96,20€ 96,20
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.209,56

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Als je echt wil overklokken zou ik een 470 MB halen en stuk sneller RAM. anders kun je gewoon op 2966 klokken met je RAM via BIOS instelling. sowieso zou ik de Crucial SSD halen ipv Samsung en er zijn goede goedkopere 1080Ti's

pricewatch: Gigabyte GeForce® GTX 1080 Ti Gaming OC 11G

edits:
insteek SSD, scheelt je kabels wegwerken pricewatch: Crucial MX500 m.2 500GB

Past mooi bij de door mij genoemde videokaart :P
pricewatch: Gigabyte Aorus B450 M (rev. 1.0)

[ Voor 58% gewijzigd door Hackus op 04-09-2018 16:27 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-11 19:53

vectormatic

Warlock of the doorlock

dodners schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 16:11:
de komende 10 jaar zorgeloos op hoge kwaliteit kunnen gamen
Tenzij je van plan bent om de komende tien jaar de games van 2018 te blijven spelen kan ik je al vertellen dat je dat niet gaat lukken, ongeacht je budget. 10 Jaar geleden was de GTX280 de creme de la creme, tegenwoordig is dat monster nauwelijks sneller dan de integrated graphics in een pentium (460 GFLOPS Vs 622), laat staan een GTX1060, wat je nu nodig hebt om nieuwe games een beetje netjes te spelen (for reference, een 1060 heeft 8x de rauwe compute kracht van een 280)

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 24-11 19:16
M.2 is een connector, een formaat. Het zegt niets over de snelheid (bandbreedte).
De meeste M.2 SSDs hebben een NVME interface, dit kan 3x zo snel zijn als de normale SATA-600 interface, maar heeft voor gamen weinig meerwaarde.
Ik zou hooguit een M.2 SATA SSD nemen.
De max snelheid van een 2.5" SSD is SATA-600.
Die B450M-A heeft ook geen VRM heatsinks.

• dodners
vectormatic schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 16:20:
[...]

Tenzij je van plan bent om de komende tien jaar de games van 2018 te blijven spelen kan ik je al vertellen dat je dat niet gaat lukken, ongeacht je budget. 10 Jaar geleden was de GTX280 de creme de la creme, tegenwoordig is dat monster nauwelijks sneller dan de integrated graphics in een pentium (460 GFLOPS Vs 622), laat staan een GTX1060, wat je nu nodig hebt om nieuwe games een beetje netjes te spelen (for reference, een 1060 heeft 8x de rauwe compute kracht van een 280)
In dat perspectief had ik het nog niet bekeken, maar ik houdt er zeker rekening mee dat de huidige generatie games nog heel lang mee kan (kijk bijvoorbeeld naar TF2 uit 2007, hoewel nu flink in beloop, is dit spel ontzettend lang populair geweest).
Hackus schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 16:20:
Als je echt wil overklokken zou ik een 470 MB halen en stuk sneller RAM. anders kun je gewoon op 2966 klokken met je RAM via BIOS instelling. sowieso zou ik de Crucial SSD halen ipv Samsung en er zijn goede goedkopere 1080Ti's

pricewatch: Gigabyte GeForce® GTX 1080 Ti Gaming OC 11G

edits:
insteek SSD, scheelt je kabels wegwerken pricewatch: Crucial MX500 m.2 500GB

Past mooi bij de door mij genoemde videokaart :P
pricewatch: Gigabyte Aorus B450 M (rev. 1.0)
De EVGA heb ik hier gekozen omdat ik ervan uit ga een powerlink nodig ga hebben met deze SFF build, mocht dat niet nodig zijn is een keus zoals hier natuurlijk al een groot verschil in kosten! Voor RAM en RAM OC heb ik duidelijk nog wat huiswerk, want daar snap ik nog weinig van.

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-11 19:53

vectormatic

Warlock of the doorlock

dodners schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 16:34:
[...]

In dat perspectief had ik het nog niet bekeken, maar ik houdt er zeker rekening mee dat de huidige generatie games nog heel lang mee kan (kijk bijvoorbeeld naar TF2 uit 2007, hoewel nu flink in beloop, is dit spel ontzettend lang populair geweest).
Klopt, er zijn natuurlijk genoeg games die een hele lange adem hebben, en je zal in 2028 vast nog wel iets populairs kunnen spelen op een 1080Ti, maar verwacht vooral niet dat Battlefield 7 of the Witcher 6 fatsoenlijk kan spelen, laat staan op hoge kwaliteit.

Wat dat betreft kan je misschien beter inschieten op wat lager budget, met dan over 3 jaar een GPU upgrade, en over 6-7 jaar een volledig nieuwe build.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:39
dodners schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 16:34:
[...]

[...]

De EVGA heb ik hier gekozen omdat ik ervan uit ga een powerlink nodig ga hebben met deze SFF build, mocht dat niet nodig zijn is een keus zoals hier natuurlijk al een groot verschil in kosten! Voor RAM en RAM OC heb ik duidelijk nog wat huiswerk, want daar snap ik nog weinig van.
Wat bedoel je eigenlijk met SFF? Die afkorting wordt meestal gebruikt om Small Form Factor aan te duiden, maar een Define S is nou niet bepaald klein.
Die powerlink heb je overigens niet nodig. Een flinke GPU kan soms wat gaan doorzakken maar je hoort vrijwel nooit dat dit ook leidt tot problemen.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@dodners Ryzen 2600(en X) ondersteund 2966 RAM zonder overklok. dus de 3000, kun je op 2966 zetten.

Ga je echt overklokken met RAM en CPU, dan zou ik sneller RAM kopen en een beter 470 moederbord, die echte overclock ondersteund. Je gekozen kast is niet echt smll en klein, dus dat gaat prima nu. je voeding nu is ook ATX en geen SFX(voor kleine kastjes)

Specifications Define S

ATX, Micro ATX, Mini ITX motherboard compatibility
7 expansion slots
3 - 3.5" HDD positions (can also accommodate 2.5" units); 2 - 2.5" dedicated SSD/HDD unit positions (max 2.5" drive thickness is 17mm)
9 - Fan positions (2 Fractal Design Dynamic GP14 140mm fans included); 8 fan positions on window model
Filtered fan slots in the front and bottom
CPU coolers up to 180mm in height
ATX PSUs up to 180/170 mm with a bottom 120/140mm fan installed; When not using any bottom fan location longer PSUs up to 300mm can be used
Graphics cards up to 425 mm in length with front fans installed, without compromising HDD capacity; Graphics cards up to 450mm in length without front fans installed directly in line with the GPU
With a front radiator, maximum graphics card length is reduced by the radiator thickness
20 - 40 mm of space for cable routing behind the motherboard plate
Velcro straps included for easy cable management
Both side panels feature smart captive thumbscrews so no thumbscrews are lost
Colours available: Black
Case dimensions (WxHxD): 233 x 451 x 520mm
Case dimensions - with feet/screws/protrusions: 233 x 465 x 533mm
Net weight: 9.1 kg
Package dimensions (WxHxD): 322 x 615 x 535mm

[ Voor 64% gewijzigd door Hackus op 04-09-2018 16:43 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• dodners
Wekko306 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 16:38:
[...]

Wat bedoel je eigenlijk met SFF? Die afkorting wordt meestal gebruikt om Small Form Factor aan te duiden, maar een Define S is nou niet bepaald klein.
Die powerlink heb je overigens niet nodig. Een flinke GPU kan soms wat gaan doorzakken maar je hoort vrijwel nooit dat dit ook leidt tot problemen.
Ik bedoel SFF, ik dacht dat de Define S juist kleiner was! Hier geldt eigenlijk ook dat ik niet goed weet waar ik naar moet zoeken. Een tijdje terug viel mijn oog op de Corsair Carbide Air 240, maar daar lijken wel wat beperkingen in te zitten qua afmetingen.

• d0nny41
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20:27
Zoals hier boven al is gezegd is het economisch gezien is het beter om nu een goedkopere build aan te schaffen, en over een aantal jaren up te graden.Videokaarten moeten namelijk relatief vaak vervangen worden. Met mijn vorige PC deed ik bijvoorbeeld 7 jaar, maar mijn GPU heb ik twee maal vervangen.

Mocht je toch een 1080ti willen kan je wat geld besparen door deze 1080ti aan te schaffen: https://www.alternate.de/...duct/1344800?event=search

Deze koelt wel minder en zal vast wat luider zijn. Heb de precieze benchmarks niet, maar voor mij persoonlijk zijn dat wel acceptabele compromissen om circa 30% van de aanschafwaarde te besparen.

[ Voor 11% gewijzigd door d0nny41 op 04-09-2018 23:08 ]

Pagina: 1