Na ongeveer 10 jaar met huidige systeem gewerkt te hebben is het tijd om mijn i7 920 om te gaan ruilen. Er beginnen nu toch wel dingen merkbaar langzamer te worden.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal voornamelijk gebruikt worden om op te ontwikkelen (Visual Studio) en Foto/Video bewerking (voornamelijk Adobe software suite). En niet te vergeten putty.exe
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het mag rond de €2000 gaan kosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn huidige monitoren blijven behouden.
- NEC MultiSync PA242W
- NEC MultiSync PA242W
- Dell 24"
Daarnaast zet ik de DVD RW over die ik nu heb (sata)
Optioneel gaat er nog huidige SSDs over van mijn huidige systseem, maar het zou ook goed kunnen dat deze naar de kinderen toe gaan.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie onderstaande lijst.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Minimaal 2 netwerk aansluitingen (1Gbit). Daarnaast een stil systeem heeft de voorkeur.
Ga je overklokken?
Nee, ik ga voor de standaard instellingen. Gaat me meer om de betrouwbaarheid dan om de ultieme performance.
Wat verwacht je van ons?
Zoals ik zei heb ik mijn huidige systeem 10 jaar geleden zelf in elkaar gezet. Ondertussen is er veel veranderd.
- Denk je dat dit een goede combinatie van onderdelen is die goed met elkaar gaat samen werken?
- Is de voeding voldoende of kan die juist kleiner?
- Welke CPU zou er beter passen bij mijn gebruik?
En als bonus
- Is het systeem stiller te krijgen door het vervangen van fans? Voorkeur is dan dat fans stoppen als ze niet nodig zijn.
Ik heb de lijst nog in 2 delen gesplitst, een generiek deel en een CPU/Moederbord deel:
Generiek:
CPU/Moderbord deel.
of
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal voornamelijk gebruikt worden om op te ontwikkelen (Visual Studio) en Foto/Video bewerking (voornamelijk Adobe software suite). En niet te vergeten putty.exe
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het mag rond de €2000 gaan kosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn huidige monitoren blijven behouden.
- NEC MultiSync PA242W
- NEC MultiSync PA242W
- Dell 24"
Daarnaast zet ik de DVD RW over die ik nu heb (sata)
Optioneel gaat er nog huidige SSDs over van mijn huidige systseem, maar het zou ook goed kunnen dat deze naar de kinderen toe gaan.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie onderstaande lijst.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Minimaal 2 netwerk aansluitingen (1Gbit). Daarnaast een stil systeem heeft de voorkeur.
Ga je overklokken?
Nee, ik ga voor de standaard instellingen. Gaat me meer om de betrouwbaarheid dan om de ultieme performance.
Wat verwacht je van ons?
Zoals ik zei heb ik mijn huidige systeem 10 jaar geleden zelf in elkaar gezet. Ondertussen is er veel veranderd.
- Denk je dat dit een goede combinatie van onderdelen is die goed met elkaar gaat samen werken?
- Is de voeding voldoende of kan die juist kleiner?
- Welke CPU zou er beter passen bij mijn gebruik?
En als bonus
- Is het systeem stiller te krijgen door het vervangen van fans? Voorkeur is dan dat fans stoppen als ze niet nodig zijn.
Ik heb de lijst nog in 2 delen gesplitst, een generiek deel en een CPU/Moederbord deel:
Generiek:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G | € 283,73 | € 283,73 |
| 1 | Sharkoon DG7000-G RGB | € 80,95 | € 80,95 |
| 1 | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 49,90 | € 49,90 |
| 1 | Kingston HyperX Alloy Elite (Qwerty US, Cherry MX Brown) | € 99,- | € 99,- |
| 1 | Cooler Master MasterMouse Pro L | € 51,- | € 51,- |
| 1 | Kingston HyperX Predator HX430C15PB3K2/32 | € 339,01 | € 339,01 |
| 1 | be quiet! Straight Power 11 650W | € 107,81 | € 107,81 |
| 1 | Samsung 970 Evo 1TB | € 300,- | € 300,- |
| 1 | Samsung 970 Evo 500GB | € 145,- | € 145,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.456,40 | |
CPU/Moderbord deel.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-8700 Boxed | € 309,- | € 309,- |
| 1 | Gigabyte Z370 Aorus Gaming 7 | € 249,95 | € 249,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 558,95 | |
of