Toon posts:

plextor wel in windows, niet in verkenner

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een plextor 16/10/40a, en hij zit op secondary master (cdrom drive op prim. slave, hdd prim master) Hij reageert enzo allemaal goed, alleen er is één vaag dingetje....

hij staat bij apparaatbeheer, maar niet bij "Deze Computer" zeg maar... clueless?

wie weet welke instelling (waarschijnlijk in windows) ik moet veranderen?

• bakboord1
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2025

bakboord1

No. 1 of the eight.

Volgens mij ken ik het probleem. Ik heb geen antwoord maar wel hetzelfde prob. Bij system manager ziet Win 'm wel waarschijnlijk maar bij apparaat beheer dus niet.

Abit KT7A, 700@5.5*150@1,75V, 512 Mb, TNT2 M64 32MB AGP, Terratec DMX x-fire1024, Iiyama VM 452

• ddZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:30

ddZ

Ik heb een soortgelijk probleem met mijn plextor 8/4/32A; als ik daar een cdr of cdrw van trust in laat zitten en ik boot windows, dan is mijn fikker gewoon pleite. Cd'tje eruit halen en opnieuw booten en voila; plextor is back. Wel zwaar vaag :?

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-04 19:16
Niet met TWEAKUI o.i.d. lopen kloten en stations weggehaald???? :?

• Powersoft744
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-03 19:33

Powersoft744

Maakt werk van Dromen

Grrrr. ik heb sinds gisteren hetzelfde probleem. Na een Raid-crash een nieuwe installatie. in het begin was ie er wel. wil ik gaan branden is ie ineens weg. ik heb geen tweakui geinstalleerd. Hij is gewoon ineens uit de explorer verdwenen.

help,

Powersoft

MacBook Pro 14” (2023), Imac Pro (2017,3 Ghz 10 core Xeon W, 128 Gb, Radeon Pro Vega 64), Mac Mini (Late 2014, i5 2,8 Ghz, 8Gb) IPad Pro 13” 2024

Verwijderd

DMA uitvinken en rebooten. Klaar.

• mr_obb
  • Laatst online: 20-01 17:28

mr_obb

Lakse Perfectionist

En als je DMA aan wilt laten staan kun je nog proberen om hem in apparaatbeheer een eigen driveletter toe te kennen.

Verwijderd

Dat heb ik ook al eens geprobeerd. Werkte niet. In Win98 dan tenminste.

In Win2K heb ik een Toshiba en een Plextor in UDMA en DMA staan, maar onder Win98 blijven ze hardnekkig DMA weigeren.

Nahja .. de Toshiba vinkt het zelf uit bij elke boot, en de Plextor verdwijnt uit Verkenner :{

• Psychoot
  • Laatst online: 02-03 21:57

Psychoot

1337n00b^

roflmaopimp
Zeer vaag idd, lmfd
Gelukkig heb ik een SCSI Teac 4/12 hehehe
Duurt lekker lang :z
Maar zit toch in schrijver pc dusssssssssss

Verwijderd

ja ik heb dus hetzelfde probleem, ook een 16/10/40 en als je reboot dan doet hij het weer perfect, het ligt dus gelukkig niet aan de brander, maar er moet lijkt mij toch een oplossing voor zijn?? weet dan echt helemaal niemand hoe je dit irritante probleem kunt oplossen?? want ik begin er behoorlijk de balen van te krijgen.
:(

Verwijderd

P.S. het maakt niet uit of hij op sec master/slave of prim master/slave staat, ik heb alle mogelijke combinaties (met CD-ROM) uitgeprobeerd en daar ligt het dus niet aan. :'(

• Powersoft744
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-03 19:33

Powersoft744

Maakt werk van Dromen

bij mij is het opgelost!! Ik had voordat ik de via drivers had geinstalleerd de dma aangevinkt. Tijdens de installatie van de via drivers ook aangegeven dat DMA aan moest staan. dit conflicteerd blijkbaar. Nadat ik dma uitvinkte was ie weer terug. nu moet mijn 12 speed plextor ook met dma aan kunnen werken. Dus heb ik alles opnieuw geinstallerd (was toch nog niet klaar) en nu nergens naagezeten voordat ik de via drivers heb geinstalleerd. Na deze installatie staat ie automatisch al op dma aan (kun je voor kiezen tijdens de via 4in1 installatie.) Het werkt nu als een zonnetje. O ja je moet volgens mij wel achter op de je plextor een juiste jumper hebben geplaatst anders dan krijg je het zowiezo niet voor elkaar.

groet,

Powersoft

MacBook Pro 14” (2023), Imac Pro (2017,3 Ghz 10 core Xeon W, 128 Gb, Radeon Pro Vega 64), Mac Mini (Late 2014, i5 2,8 Ghz, 8Gb) IPad Pro 13” 2024

Pagina: 1