Toon posts:

Plex server, streaming build

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• JackDaniel
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 29-09 20:48
Sinds mijn vriendin en ik verhuisd zijn, zoeken we een goede oplossing voor het kijken van films en series op de onze TV (een domme). Meestal gebruiken wij Netflix via een chromecast. Dat werkt perfect voor ons maar uiteraard is niet alles beschikbaar op Netflix.

Streaming oplossing naar TV
na oriëntatie lijkt PLEX met een NAS een hele goede optie. Vanaf mijn desktop computer heb ik dit ook al getest. Dit werkte goed, alleen kon ik op de Chromecast niet 1080p video streamen via Plex zonder dat ik lag en lage framerate had. De bottleneck zit vermoedelijk bij de Chromecast, mijn desktop heeft een i5-6600k (4.4 Ghz) dus daar zou het niet aan moeten liggen.

Uiteindelijk wil ik niet mijn dekstop nonstop aan hebben staan, vandaar dat ik een amdere oplossing zoek. Liefst kan ik dan ook 1080p content gemakkelijk afspelen.

Daarnaast is het voor ons belangrijk dat het een soepele ervaring is. Ondertiteling erbij pakken, opslaan wat je hebt gekeken en waar je bent gebleven, enzovoort vinden wij belangrijk.

Wat is je budget?
Wij zijn studenten, dus budget is wel een ding. Het liefst blijft het in de buurt van €300.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor alle suggesties! Op dit punt zie ik door de bomen het bos niet meer. Rasplex, Kodi, en noem zo maar op. Er is zo veel mogelijk dat ik het lastig vind uit eruit te halen wat perfect is voor mij.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Uiteindelijk wil ik dus gewoon films en series op de woonkamer TV afspelen. Dit wil ik vanaf de bank gemakkelijk kunnen bedienen, zoals bij Netflix/Chromecast. Ondertiteling is belangrijk, dus dit moet wel mogelijk zijn. Ik kan in principe alles bekabeld opstellen.

Alvast ontzettend bedankt voor de moeite, ik hoor graag jullie advies!

[Voor 5% gewijzigd door JackDaniel op 04-09-2018 12:22]

Alle reacties

• mortal
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 19-10 19:03
Je chromecast is niet de bottleneck. Ik kijk vaak genoeg fullhd video via plex op mijn chromecast (1e type) en ervaar geen problemen. Het probleem zit hoogstwaarschijnlijk in je nas die niet snel genoeg kan transcoden.

• MoiZie
  • Registratie: februari 2004
  • Nu online
Vind het ook bijzonder dat je 6600k moeite heeft met plex transcoden; hier draait plex in een VM op een i5 4400 welke maar 2 cores heeft gekrgen; het on the fly 1080p x265 (!) naar x264 transcoden gaat zonder een enkel probleem. Is je WiFi wel toereikend?

En ik mis een beetje wat je vraag is; als je een 'nieuwe' pc wil van 300 euro die dit kan, is het wel gebruikelijk als je op z'n minst met een start-systeem/voorstel komt van dingen die je zelf al hebt uitgezocht. Of gaat het je om de software-setup? Rasplex is namelijk op een raspberry, Kodi een universeel programma (en staat dus ook los van plex). Je post het daarentegen weer in aankoopadvies...

• marcello14
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 16-10 13:48
Ik heb nu al een jaar of twee een HP microserver gen8 met XPenology draaien naar volle tevredenheid.

pricewatch: HP Proliant MicroServer Gen8 G1610T

Ik heb over de afgelopen paar jaren meerdere clients gebruikt (AndroidTV, Smarttv, Rasplex etc.). Vaak ontstonden dit soort problemen door slecht draadloos bereik (altijd voor bekabeld gaan indien mogelijk) of transcoding van materiaal.

Ik zou starten bij testen van dezelfde video file op andere devices en kijken of het probleem zich dan ook voor doet.

Tevens kijken of direct play een oplossing kan bieden.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee