Hardnekkige policy

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

Topicstarter
Ben wat aan het stoeien met ZEN van Netware 5.1. Daarmee kun je onder andere policies aanmaken voor je Windows-werkstations. Nou had ik een restrictive policy gemaakt die ervoor zorgt dat users geen command-prompt meer konden opstarten en ook het run-commando is uitgeschakeld. Probleem is nu dat de policy op 1 bepaald werkstation gewoon actief blijft, ook al heb ik de policy in Netware gedisabled! De andere werkstations hebben nergens last van. Hoe herstel ik dit?

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• Tachyon

Tachyon

pop the glock

Topicstarter
Niemand? ;)

Verwijderd

heeft ie de policy niet ge-cp-ed...dus maw moet je niet een andere maken en die eerst toe kennen ofzo :?...

/me heeft geen verstand van novell btw;)

Verwijderd

Een policy schrijft wat weg in de registry van het werkstation. Je moet dus een policy maken waarin je alles wat je hebt dichtgezet weer open zet. Sim-pel.

Als dat niet werkt moet je even op dat werkstation kijken of de workstation manager geinstalleerd is. (Bij de netwerkclient).

• Tachyon

Tachyon

pop the glock

Topicstarter
Op vrijdag 20 juli 2001 12:38 schreef www.hadecom.nl het volgende:
Een policy schrijft wat weg in de registry van het werkstation. Je moet dus een policy maken waarin je alles wat je hebt dichtgezet weer open zet. Sim-pel.
Dat had ik uiteraard al geprobeerd...
Zo sim-pel is het dus ook weer niet ;)

Op het werkstation draait de workstationmanager gewoon. De desbetreffende PC reageerde gewoon niet meer op veranderingen in de policy, waar alle andere clients dit wel gewoon deden. Omdat de PC toch al wat problemen had heb ik maar een image teruggezet en er verder niet veel tijd aan verspild.