Open source software voor Asset Management

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reivilo72
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04-07 15:30
Ik zoek een goed open-source programma voor inventarisatie van vooral hardware en ook software.
Gebruiksvriendelijkheid is belangrijk.
Heeft hier misschien iemand ervaring mee en tips?
Bij een google search zijn de resultaten nogal overweldigend. :-)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkanjo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:19
Alleen inventarisatie, of ook beheer, uitgifte, etc? Wat wil je ermee bereiken, wat moet je kunnen doen en/of registeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je had het topic aangeduid als 'discussie' maar dit lijkt me meer een specifieke vraag, dus ik pas het topictype aan.
Reivilo72 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 11:03:
Bij een google search zijn de resultaten nogal overweldigend. :-)
En toch vraag ik je in te gaan op wat je hebt geleerd bij een rondje zoeken. Al was het maar omdat je dan bovenstaande vragen (en andere, zoals: bedoel je opensource, of gratis? En voor 2 of 2000 medewerkers?) al had kunnen meenemen in de topicstart. Alleen de vraag neerzetten werkt hier op GoT niet, dat nodigt ook bepaald niet uit tot actief meedenken.

Naast Google, lees ook een paar oudere topics op GoT door die over min of meer hetzelfde onderwerp gaan. Dan kan je concretere vragen stellen en eigen ideeen delen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Reivilo72
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04-07 15:30
Het gaat over een 150-tal medewerkers. Het zou gratis moeten zijn.
Heb een beetje ervaring met Spiceworks, maar misschien zijn er betere en gebruiksvriendelijkere tools.
Ik wil er enkel inventarisatie mee doen.

[ Voor 10% gewijzigd door Reivilo72 op 06-09-2018 13:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xMuchux
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-10-2024
Heb je Snipe-IT al eens geprobeerd? Doet alleen niet aan actieve scanning.

Het zal lastig worden een fatsoenlijke IT Asset Management software te vinden met ook goede software recognition service (SRS) EN open source. Er zit vaak veel werk in zo'n SRS bij te houden en deze tools zijn nu vrij "hot" binnen het bedrijfsleven.

Neem ook mee dat grote software boeren ook een rol spelen in het beschikbaarstellen van informatie voor deze soort tools.

[ Voor 16% gewijzigd door xMuchux op 04-02-2019 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choochooloo
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 25-03-2024
Shelf.nu is ook een prima oplossing

[ Voor 32% gewijzigd door choochooloo op 25-03-2024 18:21 ]

Pagina: 1