Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-06 10:42
Mijn vraag

Sinds een week heb ik de Nokia 8, een bijzonder fijn toestel. Het enige wat ik niet voor elkaar krijg is, is het maken van een filmpje. Fotos geen enkel probleem.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Nokia 8, Android 8.1.0

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

In de menu settings zie ik nergens iets over filmen, er is geen icoon om te filmen. De shutterknop kun je ingedrukt houden voor een serie fotos, maar dat wil ik niet. Hou je hem ingedrukt en beweeg je naar boven, dam krijg je extra instellingen voor de te nemen foto. Naar onder gebeurt er niks, ook al staan daar 2 kleine puntjes onder.

Op internet zegt men dat je op het film icoontje in de viewfinder moet drukken, maar die is er niet (bij mij dan).

Is het tegenwoordig zo moeilijk om te filmen? Ik heb de galaxy s, s2, s4 mini, s8, nokia 825 (windows 8) gebruikt en nog nooit na hoeven denken om te kunnen filmen. Of moet ik een losse app hiervoor installeren?

Beste antwoord (via PageFault op 04-09-2018 19:08)

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-07 08:40
In de camera-app even opzij vegen. Linksboven heb je dan ook nog eens optie voor slowmotion en time lapse.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-06 13:41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
Dat is dus de link die aangeeft dat je op het film symbool in de zoeker moet drukken, welke niet aanwezig is.... :(

Het ziet er naar uit dat filmen gewoon niet kan met de Nokia/Android foto app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-06 13:41
@PageFault weird. In third party apps zou het sowieso moeten kunnen, maar toch vreemd dat het bij jou blijkbaar niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
PageFault schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 10:46:
[...]

Dat is dus de link die aangeeft dat je op het film symbool in de zoeker moet drukken, welke niet aanwezig is.... :(

Het ziet er naar uit dat filmen gewoon niet kan met de Nokia/Android foto app.
Doe anders eens een screenshotje van je camera app?

Try SCE to Aux

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-07 08:40
In de camera-app even opzij vegen. Linksboven heb je dan ook nog eens optie voor slowmotion en time lapse.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Nokia 7 Plus hier ook met Android 8.1.0

Camera openen, 1x van rechts naar links over het scherm swipen. Bij mij staat er overigens boven de shutter-knop een "rijtje" van links naar rechts met Pro, Photo, Video, enzov.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarnickS
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01:03
Je kan gewoon naar rechts schuiven op je scherm met de Nokia Camera app open

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
Jullie zijn helden! Het vegen van rechts naar links geeft meteen de film mogelijkheid :)

Jammer dat dat niet in de online manual staat, maar ik ben in elk geval geholpen!
Pagina: 1