Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Theniers
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 21:52
Hallo,

Ik heb wat probleempjes met mijn motherboard 24 pin kabel. Hij past niet goed op de connector en het lijkt wel alsof ik een pinnetje mis. De pc runt wel maar af en toe valt hij weg en moet ik even met de connector prutsen.

Nu dacht ik, laat ik gewoon een nieuwe kabel kopen. Ik zat aan deze (BitFenix 24-pin ATX-verlengkabel 30 cm) te denken.

Maar de kabel wordt omschreven als een 'verlengkabel / adapter' en nu weet ik dus niet zeker of ik hem als complete vervanger kan gebruiker. Ik neem aan van wel maar voorkomen is beter dan genezen.

Fyi,
Ik heb een Corsair RMx 550W 80+ Gold Certified Fully-Modular ATX in combinatie met de MSI B150M MORTAR Micro ATX LGA1151.

Alle reacties

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:16

HugoBoss1985

Xenotech

Je kan niet zomaar een modulaire kabel van een andere (merk) voeding gebruiken zonder risico.
Stel je eens voor dat de pinout anders is ;)

Als ik jou was zou ik via Tweakers V&A op zoek gaan naar de juiste kabel van iemand die bijvoorbeeld een defecte voeding heeft (gehad).
Van exact dezelfde voeding als jij hebt of een vergelijkbare van Corsair als je zeker weet dat de kabel hetzelfde is.

Anders kijken of je bij Corsair zelf iets kan bestellen.

[ Voor 76% gewijzigd door HugoBoss1985 op 04-09-2018 10:03 ]

• Theniers
HugoBoss1985 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 09:59:
Je kan niet zomaar een modulaire kabel van een andere (merk) voeding gebruiken zonder risico.
Stel je eens voor dat de pinout anders is ;)

Als ik jou was zou ik via Tweakers V&A op zoek gaan naar de juiste kabel van iemand die bijvoorbeeld een defecte voeding heeft (gehad).
Van exact dezelfde voeding als jij hebt of een vergelijkbare van Corsair als je zeker weet dat de kabel hetzelfde is.

Anders kijken of je bij Corsair zelf iets kan bestellen.
Hmm dat wist ik niet, dankjewel. Dan kom ik bij zoiets (Corsair Individually Sleeved ATX (24-pin)) terecht.

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Theniers schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 09:57:
Hij past niet goed op de connector en het lijkt wel alsof ik een pinnetje mis.
Lijkt mij sterk. Post eens een foto vna het probleem?

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:10
Ik zou gewoon een nieuwe voeding kopen.. Paar tientjes extra en dan weet je (nagenoeg) zeker dat het goed is.

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:16

HugoBoss1985

Xenotech

Misschien is één van de pins uit de kunststof connector geduwd en zijn de weerhaakjes van die pin nu ook verbogen/afgebroken.

Je zou ook een nieuwe pin (van een donor voeding?) op het bewuste kabeltje kunnen solderen/klemmen.

[ Voor 6% gewijzigd door HugoBoss1985 op 04-09-2018 10:16 ]

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-11 19:55

heuveltje

KoelkastFilosoof

Er is zowiezo 1 pin die niet gebruikt word, en dus soms word weggelaten.
En een aantal van de pinnen op een atx24 zijn niet relevant meer (-5 en -12 v)

Dus het kan zijn dat je er per ontwerp al mist.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Theniers
Bedankt voor de antwoorden, ik zal vanavond na het werk een foto plaatsen.

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Zit je kabel toevallig niet verkeerd om?

• Luckei
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16:41
Kun je niet bij Cablemod een mooie kabel speciaal voor jouw PSU kopen? Heb je er ook gelijk 1 die mooier is dan de standaard meegeleverde.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:20
10 jaar garantie op de RM550x dus als de kabel kapot is krijg je een nieuwe of misschien wel een hele nieuwe voeding.
Pagina: 1