Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stievydude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Is het mogelijk om als Belg (liefst online) een rekening te openen in NL om gebruik te kunnen maken van iDEAL als betalingsmiddel?

Ik heb een vriend in NL, maar om altijd de zaken door hem te laten betalen vind ik vervelend.
Sommige webwinkels aanvaarden enkel iDEAL of rekenen extra kosten aan voor andere betaalwijzen.

Ik heb al gevonden dat deze banken iDEAL ondersteunen, maar daarmee weet ik nog niet of ik als Belg hier klant van kan worden :)

Beste antwoord (via Stievydude op 04-09-2018 19:27)

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:16
Uit posts op het bunq together forum lees ik dat het mogelijk zou moeten zijn om je als Belg te registeren. Dan zou ik voor bunq free gaan, een bankpas heb je niet nodig en de bunq app werkt echt voortreffelijk. Lijkt me voor jouw doel een no-brainer!

https://together.bunq.com/d/2576-belgische-bunqers

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:39
https://www.bunq.com/nl/dutch-bank-accounts

Edit; misschien toch wat voorbarig geweest. Ik lees op het forum in ieder geval dat een Nederlands adres nodig is. Met het bericht hieronder kan je daar misschien wel wat aan doen. N26 kan het, waarom bunq (of zelfs een traditionele bank) niet?

[ Voor 74% gewijzigd door Montaner op 04-09-2018 09:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Volgens mij is dit anno 2018 gewoon toegestaan en mogen ze je zelfs niet weigeren binnen de EU, ook heb je als ik het goed heb, geen adres nodig bij de desbetreffende bank.

Ik zou gewoon een paar banken bellen en het vragen, duidelijk aangeven dat je een Belg bent en woonachtig bent in België.

Side-note, volgens mij is de ING qua app en online betalen en innovatie de 'beste' keuze. Verder is zoals hierboven Bunq ook een prima on-edge keuze. Mijn voorkeur is wat vertroebeld doordat ik al jaren klant bij ING ben.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stievydude
  • Niet online
Bedankt @True voor de duidelijke uitleg!

Ik ben niet van plan om de rekening te gebruiken buiten voor betalingen via iDEAL, dus er zal nooit veel geld opstaan :) Ik bekijk het even.
Ook bedankt @Montaner voor de directe link en de edit :) !

Hmm ik zie wel dat er niet veel gratis banken zijn in NL die geen kosten aanrekenen...

[ Voor 18% gewijzigd door Stievydude op 04-09-2018 10:53 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:16
Uit posts op het bunq together forum lees ik dat het mogelijk zou moeten zijn om je als Belg te registeren. Dan zou ik voor bunq free gaan, een bankpas heb je niet nodig en de bunq app werkt echt voortreffelijk. Lijkt me voor jouw doel een no-brainer!

https://together.bunq.com/d/2576-belgische-bunqers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stievydude
  • Niet online
Heb ff naar Bunq gemaild. Dit is het antwoord:
Hi,

yes, you will be able to use iDeal payments with your bunq account, and you will receive a Dutch IBAN with (all of) your account(s), one with the format NL12BUNQ3456789012.

Let us know if you have any further questions!

Cheers,
Fruzsina
bunq support

[ Voor 79% gewijzigd door Stievydude op 04-09-2018 19:26 . Reden: Mail van Bunq toegevoegd ]

Pagina: 1