Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment heb ik een bewegingssensor in de badkamer, echter werkt deze niet altijd goed. Vooral bij het douchen neemt de sensor je niet meer waar en gaan de lichten uit. ik zou dan ook graag een wandschakelaar inbouwen alleen is het zeer lastig om de kabels door de muur te trekken. Klik aan Klik uit leek een ideale oplossing hiervoor.

De situatie is als volgt, ik heb alleen een fasedraad en schakeldraad naar de sensor en daarmee gaan de spotjes aan en uit. het is zeer lastig om bij de overige bedrading te komen. Bij de inbouwschakelaar van klik aan klik uit dat ik heb gekocht zijn er echter 4 aansluiten vereist, 2 IN en 2 OUT.

Mijn vraag is of het mogelijk is om een klik aan klik uit systeem aan het werk te krijgen met alleen 1 schakeldraad en 1 fasedraad?

en zo ja heb ik dan een andere ontvanger nodig dan de inbouwschakelaar ACM-1000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-09 14:37
Is dat niet gewoon een dubbele schakelaar? Dus twee mogelijke schakelpunten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:40
Wanneer je alleen een fasedraad en schakeldraad hebt kan je je voorstellen dat de ontvanger niet altijd stroom krijgt, wanneer je de schakelaar die er bij hoor uit hebt staan, is de ontvanger ook uit.

Je hebt wel ontvangers die hieraan genoeg hebben, maar belangrijk is, dat je de bijbehorende knop altijd aan hebt staan. Ik kan het type nummer niet zo snel vinden op hun website. Ik gok dat dit komt omdat ze ze bijna niet meer verkopen. Hier in de lokale bouwmarkt had ik laatst de laatste 2 te pakken.

EDIT: Ik zie wel dat de ACM-1000 inderdaad ook kan. Deze krijgt netjes 2 draden als ingang (fase + schakel) en heeft 2 draden als uitgang.

https://www.klikaanklikui...ngebouwde-schakelaar.html

Ze hadden eerst namelijk ook een kleine vierkante, zoals de AWMR-300, welke hiervoor geschikt is.

[ Voor 6% gewijzigd door sorted.bits op 04-09-2018 07:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loudwig
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01-10-2022
Vreemd, ik kom tot een andere conclusie.
De technische infosheet van de ACM-1000 laat zien dat de nuldraad (N) ook aangesloten dient te worden.

https://www.klikaanklikui...siwyg/manuals/70015_5.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:48

OcGuru

Giulietta Qv

Ontvangers hebben altijd een N nodig. aangezien het apparaat zelf natuurlijk ook spanning nodig heeft om te functioneren.

Misschien dat er ontvangers bestaan waar een soort van batterij/accu inzit? Zodat die geen N nodig heeft.

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

OcGuru schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 13:58:
Ontvangers hebben altijd een N nodig. aangezien het apparaat zelf natuurlijk ook spanning nodig heeft om te functioneren.

Misschien dat er ontvangers bestaan waar een soort van batterij/accu inzit? Zodat die geen N nodig heeft.
Nee, d'r zijn ontvangers die maar heeeel weinig stroom gebruiken en zichzelf in serie schakelen met de last

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1