Inkoop iPhone schermen, waar?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEAUPE
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 14-09-2023
Beste forumleden,

Ik zit al maanden in m’n gedachten om eindelijk eens een eigen iPhone reparatie “bedrijfje” te beginnen. Maar ik vind het heel lastig welke schermen ik het beste kan kopen, waar en voor welke prijs. Er zijn talloze verschillende “gradaties” in iPhone schermen op de markt...
Wat kan ik ‘t beste doen? Heeft iemand er ervaring mee? Welke schermen zijn t beste om in te kopen etc.

Elk antwoord stel ik zeer op prijs!

Jelle

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jugger naut
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-07 23:42
Waarom koop je er niet een paar en ga je ze zelf testen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Inderdaad zoals hierboven al is gezegd, koop een paar in en test ze zelf. Meestal kan je samples via Aliexpress/Alibaba verkopers ontvangen voor een zacht prijsje, moet je wel minimaal 2x afnemen per model, waarna, als je tevreden bent, in grote getallen kan bestellen voor een speciale prijs. Weet niet hoe groot je het wil aanpakken en wat je budget is.

Ga a.u.b. niet voor de goedkoopste schermen, die zijn kwalitatief echt minder, kunnen bijv een gele gloed vertonen, lijnen over het display etc. Tevens werkt de automatische backlight volgens mij ook niet op de recente modellen.

Heb het een aantal jaar geleden ook over nagedacht, maar uiteindelijk niet gedaan, omdat je tegenwoordig niet op kan tegen het tarief die Apple standaard hanteert voor het vervangen van een display.

[ Voor 27% gewijzigd door MysticX op 04-09-2018 02:46 ]

hi!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Certificeer jezelf AASP/APSP en dan kan je gewoon de schermen van Apple zelf gebruiken.
De rest is altijd minder, daar is weinig aan te doen, dat blijf je houden bij namaak om dat ook het proces en de gebruikte middelen om het spul te binden van belang is, en een stuk minder makkelijk te regelen is bij namaak dan 'hetzelfde paneel' of 'dezelfde stekker'. Net als dat sommige details overgeslagen worden om dat ze tijdens het namaken niet functioneel lijken te zijn maar in de praktijk toch wel degelijk een functie hadden (denk aan gaatjes, inkepingen/uitsparingen, stroombegrenzing, ontkoppeling, padding, EMI shields, afrondingen enz).

Rond het 4s/5s tijdperk was het nog goed te doen, daarna zijn de toleranties zo nauw geworden dat het eigenlijk de moeite niet meer waard is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartijn2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 31-01 10:44

bartijn2

Fixing the world

Beste Jelle,

Heb je al een aantal keer wat gerepareerd?
Zo ja, waar heb je je schermpjes gekocht en hoe beviel dat?
Als je het nog niet eerder hebt gedaan dan zou ik het je afraden, wanneer je namelijk 1x uitschiet met je schroevendraaier is de kans erg groot dat je een toestel onherstelbaar beschadigd.

Mocht je al ervaring hebben dan is het verstandig om een kvk nummer aan te vragen en bij een NL groothandel te gaan kijken, deze zijn er genoeg en bij sommige kan je samples opvragen om te vergelijken.

https://mobileservicecenternetherlands.nl/ - goedkoop en snel je idevice gerepareerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

DEAUPE schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 01:00:
Beste forumleden,

Ik zit al maanden in m’n gedachten om eindelijk eens een eigen iPhone reparatie “bedrijfje” te beginnen. Maar ik vind het heel lastig welke schermen ik het beste kan kopen, waar en voor welke prijs. Er zijn talloze verschillende “gradaties” in iPhone schermen op de markt...
Wat kan ik ‘t beste doen? Heeft iemand er ervaring mee? Welke schermen zijn t beste om in te kopen etc.

Elk antwoord stel ik zeer op prijs!

Jelle
Ik denk dat degene die hier actief zijn het bij Apple brengen, en zo niet, het zelf vervangen.
"we zijn niet voor niets tweakers". bij toestellen van de X is het sowieso beter deze bij Apple te brengen.
vaak icm Apple Care+. Er zijn loads of filmpjes en shops die onderdelen verhandelen. vaak is het al snel te merken dat er gele gloed langs de randen komt. of gelijk al of het lijkt dat er een TL lamp brand (met blauwe gloed naar de zijkanten) er zijn ook originele schermen in omloop welke zijn ingenomen bij reparatie, en waar het glas van vervangen wordt (bij werkend LCD) verder sluit ik me bij JohnKeates aan.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
johnkeates schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 02:52:
Rond het 4s/5s tijdperk was het nog goed te doen, daarna zijn de toleranties zo nauw geworden dat het eigenlijk de moeite niet meer waard is.
Dit is ook mijn advies, beginner niet aan. Tijd is geweest. Was vroeger leuk maar gaat met de complexe schermen van nu alleen maar irritatie opleveren.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:29
Donstil schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 19:15:
[...]

Dit is ook mijn advies, beginner niet aan. Tijd is geweest. Was vroeger leuk maar gaat met de complexe schermen van nu alleen maar irritatie opleveren.
Mwah, als je inderdaad in het 4/5 tijdperk bent begonnen er me dan zijn de nieuwe modellen ook nog wel te doen. Als je er nu aan moet beginnen zeg ik ook inderdaad, denk goed na waar je aan begint. Ik doe nu nog gemiddeld een toestel of 10 in de week varierend van 5S tot 8+ (X doe ik niet vanwege de kosten) en ik moet zeggen het is wel te doen, maar ik ben al bezig sinds 2012 ofzo met het repareren.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
SpoekGTi schreef op woensdag 5 september 2018 @ 11:16:
[...]

Mwah, als je inderdaad in het 4/5 tijdperk bent begonnen er me dan zijn de nieuwe modellen ook nog wel te doen. Als je er nu aan moet beginnen zeg ik ook inderdaad, denk goed na waar je aan begint. Ik doe nu nog gemiddeld een toestel of 10 in de week varierend van 5S tot 8+ (X doe ik niet vanwege de kosten) en ik moet zeggen het is wel te doen, maar ik ben al bezig sinds 2012 ofzo met het repareren.
Dit idd. Ik repareer al sinds de Nokia 6110 op regelmatige basis dus dan weet je wel hoe of wat maar nu instappen is niet verstandig meer.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Pagina: 1