Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamonvv
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 12-06-2022
Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een 4K Tv voor in de woonkamer, aangezien er nog steeds een 32inch scherm staat.

Wat is je budget?
Mijn budget is max€1000,- (liever er onder)

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Netflix, Gamen Films en Sport kijken.

Wat heb je zelf al gevonden?
LG 49SK8500 (€875,- deze week bij de Mediamarkt met clubledenactie en cashback.
Sony 49XF8505 €925,-
LG 49SJ810V €675,-

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik heb de eerste 2 Tv's vandaag bekeken in de mediamarkt. De onderste niet, maar nu is mijn vraag zijn die andere 2 die €200/250 extra waard.
Over de SJ810V zijn heel veel reviews te lezen, maar over de andere 2 toch een stuk minder.
In mijn ogen lijken ze redelijk hetzelfde alleen is de SJ810V een jaar ouder.
En de 49SK8500 beschikt als enige over FALD en Direct-Led, waardoor die mij als beste tv doet overkomen, maar is dat ook zo?

Graag zou ik willen weten wat de grootste verschillen zijn tussen deze Tv's zijn, en wat dan de beste keus zal zijn. En of er nog andere Tv's binnen het budget zijn die het bekijken waard zijn.

Alvast bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door Jamonvv op 04-09-2018 18:52 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepheX
  • Registratie: Januari 2018
  • Niet online
Sorry dat ik je topic kaap, maar grappig genoeg zit ik in dezelfde situatie met dezelfde wensen. Ook ik heb nog een 32 inch tv in de woonkamer staan die eigenlijk te klein is. Ik zoek dus ook gezien de beperkte ruimte een 49 inch tv onder de €1000.

Ik had mijn ogen ook laten vallen op de pricewatch: LG 49SJ810V Wit, Zilver en pricewatch: LG 49SK8500PLA Zwart. Volgens de Consumentenbond is de laatste de beste 49 inch tv. Ik kwam ook nog de pricewatch: Samsung QE49Q6F (2018) Zilver tegen die bij een webshop iets duurder dan €1000 is. Deze heeft een VA paneel i.p.v. een IPS paneel. Ik heb gelezen dat dit betekent betere zwartwaarden, maar minder goede kijkhoeken. Is dat het waard?

Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Nu online
Ik zou zelf de LG 49SJ810 laten vallen omdat het betreffende model een RGBW pixelstructuur hebben/
RGBW
Bij een RGBW scherm eindigt elke rij met een witte pixel. Dit betekent dat slechts 3 op de 4 pixels een kleur produceren. De overige pixels stralen alleen een wit licht uit. Hierdoor komen kleuren minder levendig over en zijn de beelden minder scherp. De schermen zijn over het algemeen wel energiezuiniger
Aldus Coolblue...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RepheX
  • Registratie: Januari 2018
  • Niet online
Bedankt voor je reactie en de tip. Ik ga dan waarschijnlijk voor de pricewatch: LG 49SK8500PLA Zwart mede omdat MediaMarkt een goede aanbieding heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:57
@Jamonvv @RepheX
En hebben jullie hem al? :)

Ik wilde in het najaar ook eens naar een andere 49 inch tv kijken maar die MM aanbieding ziet er erg aantrekkelijk uit. Als ik de reviews zo lees dan zit deze tv in de categorie waarin bijvoorbeeld de Samsung [url="[url]https://tweakers.net/pricewatch/1184373/samsung-qe49q6f-(2018)-zilver.html[/url]["]Samsung QE49Q6F[/url] ook zit en dan betaal je toch al snel 1200 euro. En voor een VA-paneel zoals de Sony 49XF9005 nog wat meer.

[ Voor 15% gewijzigd door D-e-n op 09-09-2018 14:01 ]