[linux] wanneer ging sys down

Pagina: 1
Acties:

• stylee
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09-2021

stylee

blah zeg ik je

Topicstarter
lo mensen

is er een mogelijkheid, truukje om erachter te komen wanneer het systeem down ging?

en het gaat niet om een normale shutdown maar om een of andere idioot die op de uitknop heeft gedrukt of de stekker eruit heeft gerukt :(

ik wil weten hoe laat dit (ongeveer) gebeurde

er zijn geen apache logs oid waaraan ik kan zien wanneer de laatste request was, het gaat puur om het systeem zelf

alvast bedankt

Verwijderd

Tja volgens moet je toch in de logfiles de laatste datum proberen te zoeken, een andere mogelijkheid zou ik niet weten.

• pinball
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

pinball

Electric Monk

Bij mij (slack7) wordt om het kwartier een -MARK- entry weggeschreven in /var/log/messages. Zoek de laatste voor de herstart en je hebt je tijd te pakken.

edit:

correctie: 20 minuten :)

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:29

nrg

Op donderdag 19 juli 2001 10:24 schreef stylee het volgende:
lo mensen

is er een mogelijkheid, truukje om erachter te komen wanneer het systeem down ging?

en het gaat niet om een normale shutdown maar om een of andere idioot die op de uitknop heeft gedrukt of de stekker eruit heeft gerukt :(

ik wil weten hoe laat dit (ongeveer) gebeurde

er zijn geen apache logs oid waaraan ik kan zien wanneer de laatste request was, het gaat puur om het systeem zelf

alvast bedankt
haha, dat kende ik ook :)
dat de stekker r werd uitgerukt.
denk aan:
moeder+stofzuiger zoekt stopcontact >:)

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:26

Sjonny

Fratser

last | grep reboot
last | grep shutdown
zoiets, zit niet meer in mijn last, uptime 43 dagen, logrotate heeft het al weer gemoved dan...

[edit]
en het gaat niet om een normale shutdown maar om een of andere idioot die op de uitknop heeft gedrukt of de stekker eruit heeft gerukt
on the bright side: er wordt al koffie voor me gehaald :)

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

Verwijderd

Op donderdag 19 juli 2001 10:33 schreef Pinball het volgende:
Bij mij (slack7) wordt om het kwartier een -MARK- entry weggeschreven in /var/log/messages. Zoek de laatste voor de herstart en je hebt je tijd te pakken.
Of het instelbaar is weet ik niet, maar bij mij worden die -- MARK --'s iedere 20 minuten gegeven.. Misschien is stylee op zoek naar een nauwkeuriger manier..

• pinball
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

pinball

Electric Monk

code:
1
2
3
4
    -m interval
          The syslogd logs a mark timestamp regularly.  The default  interval  between
          two  --  MARK -- lines is 20 minutes.  This can be changed with this option.
          Setting the interval to zero turns it off entirely.

Maar bij mij staat ie idd ook op 20 mins

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.

Pagina: 1