Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cosmos666
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-09-2022
In het onlangs door ons gekochte huis zijn we bezig met de aanleg van vloerverwarming op de begane grond en de 1e verdieping. In onze optiek is het goed (met opgroeiende kinderen) om op termijn de slaapkamers individueel te kunnen opstoken, in de (inloop-)badkamer sowieso, etc. Dus ik kom op een multizone-systeem uit, waarbij het Honeywell Evo systeem er goed uit ziet. Ik kan niet mega-veel ervaringen met dit systeem terugvinden, maar heb ook nog niet veel alternatieven gevonden.

Iemand tips, ervaringen? Ik hoef niet per se een slim lerend apparaat wat merkt wanneer ik naar de WC ga of thuis kom, vind het individueel kunnen regelen en evt. bedienen met een app (liefst Homekit, wat Evo dan weer net niet heeft) eigenlijk handiger/nuttiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lex
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:53
Kijk eens naar Spider van Itho, HomeKit compatible en zonering.

Nevermind, vloerverwarming zonering hebben ze niet.

[ Voor 32% gewijzigd door B-lex op 03-09-2018 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cosmos666
Die had ik inderdaad ook al bekeken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Wat voor afzuiging heb je in huis?
Met een wtw ventilatie heeft zonering al weinig nut, omdat de lucht overal naar toe getrokken wordt.

En zonering op vloerverwarming is ook traag, dus dat nut ontgaat me ook.

Badkamer op beneden verdeler aansluiten. Dan kan je er nog altijd voor kiezen die op de bovenverdieping uit te laten.

Temperatuur in slaapkamers zou je ook (min of meer) kunnen regelen/beperken door de flow op die groep te knijpen.
Dan koelt de vloer nooit helemaal af (en heb je dus geen last van traagheid)

Ik heb zelfs op zolder ook vloerverwarming gelegd om te koelen met de l/w WP. Koude zakt.

[ Voor 14% gewijzigd door AUijtdehaag op 04-09-2018 05:51 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cosmos666
Er zit mechanische ventilatie in, that's it..
Waarom zou je de badkamer op beneden aansluiten? En wat bedoel je met het regelen van de flow?
Sorry, ben nog een n00b met dit verhaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migjes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 09:16
cosmos666 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 12:11:
Er zit mechanische ventilatie in, that's it..
Waarom zou je de badkamer op beneden aansluiten? En wat bedoel je met het regelen van de flow?
Sorry, ben nog een n00b met dit verhaal :)
zonering en vloer verwarming is amper nuttig.
het kan wel als je het wil, maar is minimaal nuttig.

het duurt bij mij gewoon minimaal 3 uur voordat de vloer warm is en de huiskamer(met vloerverwarming) 1 graad warmer is.
dus even snel verwarmen van een zone is er gewoon weg niet meer mogenlijk.
dit geld ook voor afkoelen, dat kost ook 3 uur voordat het 1 graad is afgekoeld.
(dus op winter dagen kan het meer als 24 uur duren voordat mijn huis weer op temperatuur is.
en dan duurt het ook weer 24 uur voor dat het is afgekoeld.)

ik verwarm mijn huis gewoon 24x7 (mist het koud is buiten natuurlijk, lol niet in de zomer dus) zodat de vloer en huis altijd lekker warm is.
de flow naar de verschillende gedeeltes moet je wel afstellen, zodat niet 1 kamer warm is en de andere koud.
maar dat zijn simpele kraantjes en geen dure systemen. ;)
(sommige ruimtes hebben meer flow/water/warmte nodig als andere.)

(doordat ik dat doe met een warmtepomp op elektra en ik genoeg zonnepanelen heb, kost dit me geen drol.
ongeveer 400€ per jaar voor restje gas + restje elektra, en dat is veel geld, sommige hier doen dit met nog minder geld. soms zelfs voor -140€ per jaar. >:) )

7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
AUijtdehaag schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 05:46:
Wat voor afzuiging heb je in huis?
Met een wtw ventilatie heeft zonering al weinig nut, omdat de lucht overal naar toe getrokken wordt.

En zonering op vloerverwarming is ook traag, dus dat nut ontgaat me ook.

Badkamer op beneden verdeler aansluiten. Dan kan je er nog altijd voor kiezen die op de bovenverdieping uit te laten.

Temperatuur in slaapkamers zou je ook (min of meer) kunnen regelen/beperken door de flow op die groep te knijpen.
Dan koelt de vloer nooit helemaal af (en heb je dus geen last van traagheid)

Ik heb zelfs op zolder ook vloerverwarming gelegd om te koelen met de l/w WP. Koude zakt.
Evo home heeft ook een zelflerende stand waardoor het traagheid verhaal te omzeilen is.

Ik maak zelf met veel plezier gebruik van een Evo Home systeem met meerdere vloerverwarmings zones (en thermostaten) en met boven thermostaten op de kranen. Tot nu toe met 1 thermostaat een probleempje gehad maar verder geen gezeur in anderhalf jaar gebruik. Prettig systeem en na installeren geen omkijken meer naar gehad. App werkt ook prettig. Enige nadeel vind ik de korte batterijduur van de hoofdthermostaat.Kan wat onhandig zijn bij het programmeren.
Pagina: 1