Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tongribnau
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18-08-2024
Zijn er meerdere mensen die aan burstcoin minen doen. Ik zelf ben namelijk met een project bezig:

Ik koop externe hdd pcbs. Ik denk 10 stuks. USB 2×sata+power en met netvoeding.

Harde schijven: van CEX: 4TB 60 euro die zet ik parallel in een kist met een ventilator er in.

Systeem: banana pi of een core2duo/quad met stekkerdoos en kan hub. Warvaan ik het systeem ventilator en kist al heb.

Mijn verwachting is dat dit een goede mine setup zou zijn alleen ik heb nog niet heel veel ervaring qua het minen zelf. Wel heb ik het al geprobeerd met een aantal gbtjes maar dat is ook alles.

Zijn er nog meer mensen die burstcoin minen of die tips hebben graag.

Groetjes Snor_ka

Snor_ka

• SublimnAll
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-05-2023
Ben sinds een paar maanden ook Burst aan het minen, meer uit nieuwsgierigheid dan uit het idee om er echt mee te gaan verdienen. Ik mine nu mee in een pool met ongeveer 8TB.

Twee opmerkingen w.b. je genoemde setup:
  • USB 2 is eigenlijk te langzaam om Burst te "minen". De software heeft door de beperkte leessnelheid te weinig tijd om vóór de deadline al je HDD plots te lezen. Een gemiste deadline betekent geen reward.
  • Burstcoin mining lijkt aantrekkelijk door de lage energiekosten t.o.v. GPU/CPU mining. Core2Duo CPU's zijn daarentegen allesbehalve energiezuinig - wellicht dat je een zuinigere CPU wilt scoren aangezien hij toch het meeste van de tijd zal idlen.