Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop Baby vs Coffee lake R / MX150 vs GTX1050

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Dsc91
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 19-07-2022
*Baby in titel moet uiteraard Kaby zijn*

In mijn zoektocht naar een nieuwe midrange laptop ben ik twee laptops tegengekomen waar ik niet tussen kan kiezen. Ik vroeg me af of iemand me kan adviseren welke de betere keuze is, of misschien een beter alternatief kan aanbevelen. Het verschil zit hem vooral in de processorcodenaam en videokaart. Hieronder de keuzes:

- HP Pavilion 15-cs0960nd
pricewatch: HP Pavilion 15-cs0960nd
- Lenovo IdeaPad 330-15ICH 81FK003XMH
pricewatch: Lenovo IdeaPad 330-15ICH (81FK003XMH)

Wat ga je met je laptop doen?
Deze wil ik vooral thuis gebruiken voor werk maar zo nu en dan een game op kunnen spelen. Hoeft geen high-end te zijn.

Wat is je budget?
Rond de 700 - 800 eu.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
In eerste instantie niet. Accuduur vind ik wel redelijk belangrijk ivm werken op de bank.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
HP en Lenovo lijken mij beter uit de test komen dan Acer. Maar mocht ik het mis hebben hoor ik dat ook graag. Andere suggesties zoals Asus ook welkom.

[ Voor 1% gewijzigd door Dsc91 op 03-09-2018 21:39 . Reden: Foute titel ]

Alle reacties

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 15:25
Ik denk dat de Lenovo krachtiger is dan de HP, hogere clocksnelheid (H processor ipv zo'n beknepen U) en betere videokaart.

Ik verwacht dat HP een langere accuduur heeft, maar ik verwacht dat de Lenovo ook wel 3-5 uur zonder stroom kan (zonder me te hebben verdiept in reviews)

enige jammere van de Lenovo is een TN scherm ipv IPS

Star Citizen Referral Code

• Dsc91
Bedankt voor je reactie!

Het TN scherm en slechte accuduur zorgen er voor dat ik aardig ga twijfelen.

Is het verschil in kracht tussen de videokaarten der mate veel dat ik toch beter voor een Lenovo kan gaan (met het oog op games zoals CoD WW2)?

En maakt het verschil tussen Kaby Lake of Coffee Lake processoren nog iets uit voor de keuze?

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 15:25
de cpu van de lenovo is zo'n 15% sneller en een 1050 4gb vs 150mx is afhankelijk van het spel ook een factor 1,5-2

Persoonlijk zou ik dan de lenovo nemen.

Star Citizen Referral Code

• Dsc91
Ik zie dat de Lenovo ook beschikbaar is met mat TN scherm ipv glanzend TN scherm:

pricewatch: Lenovo IdeaPad 330-15ICH (81FK003YMH)

Verder heeft deze ook nog eens een grotere SSD schijf, maar wel een lagere prijs..

Komt TN beter tot zijn recht op een mat of een glanzend scherm, of is dat persoonlijke voorkeur?

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-11 19:53

vectormatic

Warlock of the doorlock

Dsc91 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 10:54:
Is het verschil in kracht tussen de videokaarten der mate veel dat ik toch beter voor een Lenovo kan gaan (met het oog op games zoals CoD WW2)?

En maakt het verschil tussen Kaby Lake of Coffee Lake processoren nog iets uit voor de keuze?
Zeker, de lenovo haalt de minimum specs voor CoD WW2 net, de mx150 van de HP haalt nog geen 50% van die performance, ik zou niet verwachten dat CoD speelbaar is op de HP, de Lenovo zal het op lage settings best moeten trekken.

kwa CPU is de lenovo ook een bak sneller, de 8300h turbo-t hoger, en heeft gewoon veel meer TDP ruimte (als in, hij mag meer stroom verstoken/hitte produceren), dus kan op meer cores hoger klokken. De 8250u is geen slechte CPU voor een laptop, maar als de 300g extra gewicht (vermoed vooral koeling voor CPU en GPU) je niet dwars zit levert een 8300h gewoon veel meer power.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Pagina: 1