Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-06 10:35

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gewoon huis tuin en keuken surfen, mailen en zeker af en toe een game (PUBG, SCUM, Minecraft met de kids) spelen. Vroeger veel games gespeeld en sinds de kinderen er zijn bijna niet meer. Nu heeft de oude pc gedeeltelijk de geest gegeven en heb ik dus een goed excuus om een nieuwe pc te kopen

Wat mag het systeem gaan kosten?
Zat eerst op max €1000 maar zit nu op een systeem van €840 (Azerty) en dat is ook goed, mag dus richting de €1000,- gaan maar dan moet het echt veel meerwaarde hebben

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem mijn tower gewoon mee naar de nieuwe build en heb nog een Philips CRT monitor :X die ik voor nu nog even meeneem maar snel wil vervangen voor een LCD. Muis, toetsenbord e.d. heb ik ook nog.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie onderstaande lijst.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet echt. Liever niet te luid.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Wil het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen mijn budget.

Hier mijn opzet. Ben benieuwd of dit allemaal goed samen gaat werken en of jullie nog op of aanmerkingen hebben. Heb het meeste uit de laatste BBG gehaald en hier en daar wat aangepast zodat ik alles bij Azerty kan halen, vandaar ook dat ik op een prijs van €840,- uit kom. Ga alles gewoon zelf in elkaar zetten.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 161,95€ 161,95
1Gigabyte B450M DS3H€ 73,04€ 73,04
1MSI GeForce GTX 1060 AERO ITX 6G OC€ 295,-€ 295,-
1G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 138,-€ 138,-
1BitFenix Formula Gold 450W€ 62,50€ 62,50
1Crucial MX500 m.2 500GB€ 86,95€ 86,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 817,44

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:17
Ik zou voor een videokaart met iets betere koeling gaan, sowieso een versie met 2 fans.
https://azerty.nl/categor...grootte=5,6&prijs=234,299

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 04-06 16:45
Een GTX 1060 Asus Dual is een beter plan denk ik. Is geloof ik ook bij Azerty leverbaar.

Huidigr tower heeft voldoende airflow? minimaal een intake en een exhaust fan? Als de tower aan een CRT monitor zit zie ik zo'n beige ding voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 10-06 19:05
Wat voor kast heb je nu? Je hebt een mATX moederbord, en een piepkleine GPU.
Je voeding is niet modulair, je kast moet dus wel geschikt zijn om ongebruikte kabels te herbergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Hurricane Dit is wel een goede kaart met 2 fans pricewatch: MSI GeForce GTX 1060 6GT OC of je moet in je kast geen tot weinig ruimte hebben.

Dus wat van belang is is, welke kast je nu hebt.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-06 21:05
Voor die casual games ga je met 8GB RAM ook al een heel eind komen. Stop je geld in een mooie monitor, voor 100€ heb je die al, zou lullig zijn om een nieuwe PC te kopen en dan op die oude visbak te moeten kijken.

Instapper van goede kwaliteit:
pricewatch: BenQ GW2270H Zwart
Iets duurder maar wel top, en leuk als je liever wat meer schermoppervlak wil:
pricewatch: Iiyama G-Master Black Hawk G2530HSU-B1 Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reeker
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-06 20:40
Inrage schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 11:04:
Voor die casual games ga je met 8GB RAM ook al een heel eind komen. Stop je geld in een mooie monitor, voor 100€ heb je die al, zou lullig zijn om een nieuwe PC te kopen en dan op die oude visbak te moeten kijken.

Instapper van goede kwaliteit:
pricewatch: BenQ GW2270H Zwart
Iets duurder maar wel top, en leuk als je liever wat meer schermoppervlak wil:
pricewatch: Iiyama G-Master Black Hawk G2530HSU-B1 Zwart
Mocht je die iiyama overwegen: koop een AMD gpu ivm FreeSync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Topicstarter
Allen bedankt voor jullie reacties. Een nieuwe monitor gaat er zeker ook komen. Er staat nu nog een Sony (geen philips) E400 CRT en die gebruik ik op een resolutie van 1600x1200. Ik dacht ga eerst kijken naar de computer zelf en daarna na de monitor. Als jullie verder advies voor een monitor hebben is dat zeker welkom, misschien in samenspraak met een andere videokaart als dat nodig is.

Er staat hier trouwens niet zo'n vergeelde oude kast. Hier 2 foto's, ben de naam van de kast kwijt en staat er ook niet op.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/eUZ7iaO.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rUzPsBL.jpg

Mijn huidige setup is meer dan 10 jaar oud dus ook wel aan vervanging toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
Ja gooi die ook maar weg ;)

Lijkt me leuk om te vervangen door compact en krachtig systeempje.
Eigenlijk als je eens naar de Best Buy Guide van deze maand kijkt dan zit je meteen goed:
reviews: Desktop Best Buy Guide - september 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Topicstarter
Ik denk dat ik de kast gewoon houd.
Is het trouwens niet beter om een monitor met een IPS paneel te kiezen ipv een TN paneel. Heb eens zitten kijken en een pricewatch: LG 24MP59G-P Zwart ziet er ook wel mooi uit en heeft freesync ondersteuning. Als ik dan ipv de Geforce 1060 een RX 580 in het systeem zet kan ik dat mooi gebruiken.
Ik zou dan eventueel de pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W om kunnen wisselen voor een pricewatch: Corsair SF450 om een modulaire voeding te hebben

Hier een aangepaste lijst na aanleiding van bovenstaande opmerkingen.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 161,95€ 161,95
1XFX Radeon RX 580 GTS XXX Edition 8GB€ 294,01€ 294,01
1LG 24MP59G-P Zwart€ 129,-€ 129,-
1G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 138,-€ 138,-
1Corsair SF450€ 78,50€ 78,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 961,45

Hoe is de lijst zo?

[ Voor 65% gewijzigd door Hurricane op 04-09-2018 20:02 . Reden: Lijst toegevoegd ]

• Hurricane

Hurricane

Topicstarter
Ik zie dat de Corsair sf450 meer voor kleine kasten is. Kan ik niet beter voor een volle grootte voeding gaan met een grotere fan zodat deze stiller is. Ook bij de reacties van mijn gekozen videokaart wordt gezegd dat deze luidruchtig is, dus voor deze zal ik dan ook een andere uit moeten kiezen.

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:38

vectormatic

Warlock of the doorlock

@Hurricane
Klopt, die SF450 voeding is een SFX voeding, en zal zonder adapter-bracket niet in je oude kast passen

Je zou kunnen kijken naar een corsair CX450M (redelijk budget) of meer richting die SF kwa budget, een RM550x. Be quiet! maakt ook goede voedingen, maar ik ben er niet thuis genoeg in om je een goede modulaire aan te raden.

Mooi schermpje trouwens, €130 voor een 75 Hz IPS freesync

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• Hurricane

Hurricane

Topicstarter
@vectormatic Ik heb een andere voeding geselecteerd. Deze goed?
@Inrage Heb een andere monitor geselcteerd dan aangegeven door jou omdat ik dacht dat een IPS paneel beter was dan een TN paneel. Wat vind je van mijn keuze?
@Reeker Ik heb nu een AMD Gpu geselcteerd zoals je adviseerde. Past deze bij de rest van de setup?

Ik zie trouwens op de website van Azerty dat de RX 580 minimaal een 500W voeding vraagt. Is dat zo?

Ik heb nu dus de voeding aangepast en een andere videokaart geselecteerd omdat de andere luidruchtig zou zijn.

Hier de nieuwe setup van de complete pc (zonder case)
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 162,51€ 162,51
1Gigabyte Radeon RX 580 GAMING 8GB€ 292,67€ 292,67
1LG 24MP59G-P Zwart€ 129,-€ 129,-
1G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 141,35€ 141,35
1Corsair RM550x (2018)€ 85,49€ 85,49
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 971,01

Als ik alles dan bij Azerty bestel kom ik op de volgende lijst uit.

Lijkt me toch een goede config zo of heeft iemand nog een op of aanmerking erover?

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:38

vectormatic

Warlock of the doorlock

@Hurricane

Lijkt me een prima voeding voor deze build!

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• Inrage
Ziet er goed uit, idd ook een leuke monitor!

Persoonlijk zou ik er nog een case bij kopen en gewoon starten met 8GB RAM, dat is zeker voldoende en dan ziet de boel er weer helemaal nieuw en strak uit.
Voorbeeldje dat bij de rest van de systeem zou passen: (36l inhoud, dus redelijk compact)
pricewatch: Phanteks Eclipse P300 Zwart
Maar als je een oude case recycled, daar valt ook wel iets over te zeggen natuurlijk, misschien gooien we allen net iets te snel dingen weg ;)

• Hurricane

Hurricane

Topicstarter
Inrage schreef op donderdag 6 september 2018 @ 19:30:
Ziet er goed uit, idd ook een leuke monitor!

Persoonlijk zou ik er nog een case bij kopen en gewoon starten met 8GB RAM, dat is zeker voldoende en dan ziet de boel er weer helemaal nieuw en strak uit.
Voorbeeldje dat bij de rest van de systeem zou passen: (36l inhoud, dus redelijk compact)
pricewatch: Phanteks Eclipse P300 Zwart
Maar als je een oude case recycled, daar valt ook wel iets over te zeggen natuurlijk, misschien gooien we allen net iets te snel dingen weg ;)
Ik probeer het eerst met de oude case. Als dat niet wil of bevalt kan ik altijd nog een andere kopen. Heb geen haast met de build omdat we hier thuis ook nog een laptop hebben die ik normaal ook gebruik.

De bestelling is gedaan. Bedankt voor het meedenken!

[ Voor 3% gewijzigd door Hurricane op 06-09-2018 20:17 ]

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10:37
Waarom zou je zo'n oude behuizing willen hergebruiken. Voeding bovenin, geen ruimte om de kabels netjes weg te werken en naar de huidige maatstaven zullen koeling en geluidsniveau ook niet geweldig zijn.

• Hurricane

Hurricane

Topicstarter
Ben het gedeeltelijk met je eens @Uszka De pc staat niet in de woonkamer maar op zolder dus iets meer geluid zal niet zoveel uitmaken. Qua koeling zal het nog meevallen. Kast is groot genoeg. We zullen zien. Anders komt er alsnog een andere kast. In elk geval bedankt voor je input

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10:37
De warme lucht uit de behuizing gaat door de voeding wat de levensduur van de voeding verkort. Een semi-passieve voeding zou ik er dan niet in zetten maar een Bitfenix Formula Gold of be quiet! Straight Power 11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Topicstarter
Uszka schreef op donderdag 6 september 2018 @ 22:45:
De warme lucht uit de behuizing gaat door de voeding wat de levensduur van de voeding verkort. Een semi-passieve voeding zou ik er dan niet in zetten maar een Bitfenix Formula Gold of be quiet! Straight Power 11.
Ik vind de pricewatch: Fractal Design Define S of de pricewatch: Corsair Carbide Series 270R Closed wel een mooie kast. Is dit volgens jou een goede keuze?

Het is de laatste van de 2 geworden. Wat kleiner en goedkoper dan de fractal design kast maar wel met een plek voor een atx voeding

[ Voor 21% gewijzigd door Hurricane op 07-09-2018 15:54 ]

Pagina: 1