Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

game pc 1300 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Toccie
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23-01-2024
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil met mijn nieuwe systeem AAA games spelen. Ik speel op het moment CS:GO, Rocket League en GTAV, mijn huidige systeem laat veel te wensen over, vandaar dat ik een volledig nieuw systeem wil maken.
Hiernaast kijk ik ook regelmatig Youtube en speel af en toe Runescape, dit gaat vrijwel hand in hand dus een beetje multitasken is wel handig. Ook stream ik soms voor vrienden.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil maximaal 1300 euro uitgeven voor een mooi systeem, exclusief verzendkosten. Als er grote verbeteringen plaats kunnen vinden met 50 euro ofzo, wil ik er nog wel over nadenken.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem mijn Logitech G300s, HyperX Cloud II, MSI MAG24C beeldscherm, een oud 18 inch beeldschermpje als tweede scherm en Xbox One controller mee.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat ondanks mijn Freesync monitor meer prestaties kan behalen met een Nvidia grafische kaart, ik wil minimaal een GTX 1070 Ti. Ook omdat ik in de toekomst waarschijnlijk nog een 1440p scherm wil kopen voor de slower paced games.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb in eerste instantie gekozen voor een Ryzen 5 2600X voor de hyperthreading, ook met oog op de toekomst maar ik ben open voor elke suggestie.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik hoop met FPS games toch wel de 144Hz te benutten van mij scherm en ik hoop dat ik nog wel een aantal jaar met mijn systeem te kunnen doen.

Ga je overklokken?
Waarschijnlijk wel.

Wat verwacht je van ons?[i]
Waar ik voornamelijk hulp bij zou willen is het advies van CPU, GPU, moederbord en behuizing. Ik woon in een redelijk stoffig huis en met oog op overclocken wil ik ook wel een goed koelende case.
Nu ben ik al een tijdje aan het jagen op koopjes en zag nu weer een deal van EVGA voorbij komen waarbij ze een bundle hebben: EVGA GeForce GTX 1070 Ti FTW2 GAMING + EVGA SuperNOVA 750 G3 Power Supply (EU Cable) + EVGA PowerLink voor €490. Dit klinkt erg aantrekkelijk ondanks dat ik weet dat 750 Watt vrij overkill is. Ik las als reviews dat een 1070Ti vrij makkelijk te overclocken is tot de prestaties van een 1080, waar ik in eerste instantie naar aan het kijken was.

Ook ben ik mij van de nieuwe RTX series bewust en weet dat EVGA een step up program heeft, dus als de benchmarks voor een 2070 ineens veel hoger uitvallen dan zou dit evt ook nog een optie zijn. De release van deze kaarten heeft me er tot nu toe nog van weerhouden om de trekker over te halen.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600X Wraith Boxed€ 210,50€ 210,50
1MSI B450 Tomahawk€ 106,05€ 106,05
1EVGA GTX 1070 Ti 8GB FTW2 Gaming iCX€ 532,-€ 532,-
1Seagate Barracuda, 2TB€ 58,55€ 58,55
1Cooler Master MasterBox MB500€ 61,50€ 61,50
1Cooler Master MasterKeys Pro S - White LED (Cherry Brown) Qwerty US€ 69,90€ 69,90
1G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 138,-€ 138,-
1EVGA SuperNOVA 750 G3€ 127,50€ 127,50
1Crucial MX500 m.2 500GB€ 86,95€ 86,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.390,95

(Dit komt dan met deze bundle aanbieding uit op €1220)

Alle reacties

Verwijderd

Voeding is veelste zwaar. 450 of 550 watt volstaat ook. Als je gaat overclocken neem dan een Ryzen 5 2600 met een aftermarket cooler.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:05
@Verwijderd Videokaart en voeding is een bundel van EVGA voor een scherpe prijs. Moet je dat apart kopen dan ben je de prijs van de voeding extra kwijt. Op zich een mooie aanbieding al is de G3 geen stille voeding.

• Toccie
@Verwijderd is een 2600 met aftermarket cooler veel meer "value"?
Ik dacht zelf, als de 2600x met stock cooler niet genoeg is, koop ik een cooler en ga ik de 2600x overclocken

Verwijderd

Toccie schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 00:54:
@Verwijderd is een 2600 met aftermarket cooler veel meer "value"?
Ik dacht zelf, als de 2600x met stock cooler niet genoeg is, koop ik een cooler en ga ik de 2600x overclocken
De 2600 en 2600X zijn hetzelfde. De 2600X komt alleen met een betere stock cooler en de clock speeds liggen hoger. Als je dus een aftermarket cooler koopt en gaat overclocken is er geen verschil. Dat had je eigenlijk ook even op kunnen zoeken :P

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-11 19:53

vectormatic

Warlock of the doorlock

@Verwijderd Is het ook niet zo dat de X modellen wel XFR ondersteunen, en de non-X niet? Dacht iig dat het bij Ryzen 1x00 chips zo zat. Niet dat dat een significant verschil maakt, maar toch

@Toccie Hou er mbt evga step up rekening mee dat in dat programma de kaarten mogelijk niet direct na launch beschikbaar zijn, en er zoiezo alleen de normale modellen (Geen SC/SSC/FTW kaarten) voorbij komen, en je zou als die kaarten vanuit de US komen ook nog eens pech kunnen hebben met douane kosten. Doe in ieder geval een beetje onderzoek voor je er blind van uit gaat dat je hier wat aan hebt.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Verwijderd

vectormatic schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 09:58:
@Verwijderd Is het ook niet zo dat de X modellen wel XFR ondersteunen, en de non-X niet? Dacht iig dat het bij Ryzen 1x00 chips zo zat. Niet dat dat een significant verschil maakt, maar toch
Ja dat klopt. Echter zie ik niet wat je aan XFR hebt als je toch gaat overclocken.

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-11 12:49
Voor 40-50 euro heb je wel een leuke koeler waarmee je de 2600 op 2600x niveau kan krijgen. Geld win je er dus niet echt mee. Dus als je geen zin hebt om te overclocken kun je ook gewoon de 2600x pakken, heb je ook geen andere koeler nodig.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Be quiet! Pure Rock koelt prima op 95w TDP en houd de boel onder de 60gr. (ook op 130w nog) en dat voor +- 3 tientjes

@Toccie Zit net effe te kijken, en de combi die nog beschikbaar is is de G1+. en er is ook aan aanbieding van 1080 met kast , MB en waterkoeler erbij(intel). dus hou dat in de gaten

https://www.evga.com/products/featured-bundles.aspx

[ Voor 52% gewijzigd door Hackus op 04-09-2018 15:02 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Toccie
@Hackus , je liet me even schrikken, maar dit is de Amerikaanse site van EVGA.

Ik ga waarschijnlijk voor een ryzen 5 2600 met een aparte koeler.

• Christiaan99jl
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08-10 14:43
Ik zal persoonlijk wachten op de volgende serie kaarten en dan een tweedehandse gtx 1070ti/1080 vinden. Je ziet namelijk nu al dat de prijs van de gtx 1060 flink gedaald is (ook misschien vanwege miners)

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Toccie schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 16:22:
@Hackus , je liet me even schrikken, maar dit is de Amerikaanse site van EVGA.

Ik ga waarschijnlijk voor een ryzen 5 2600 met een aparte koeler.
Zag het later ja. :)
Jammer want de G1+ is stuk nieuwere voeding. verder zijn het wel mooie combi-deals

Deze trekt mij wel, en dat verkoop ik de voeding weer: EVGA GeForce GTX 1080 Ti SC2 GAMING + EVGA SuperNOVA 1300 G2 Power Supply (UK Cable) + EVGA PowerLink

[ Voor 17% gewijzigd door Hackus op 04-09-2018 16:34 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1