Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChristianBurger
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 09-08 18:12
Beste tweakers,

Ik bezit een Mac Pro 4.1, geflasht naar 5.1.

Nu wil ik graag mijn videokaart upgraden aangezien dat het enige zwakke punt is. Processor, ram, ssd is allemaal nog up to date.

Ik draai op dit moment Mac OS High Sierra. Nu wil ik wat foto's gaan bewerken, video's maken en af en toe een goed spelletje spelen. Ik heb een 4k scherm, maar zet mijn game altijd op 1080p instellingen.

Nu had ik pas ergens gelezen dat apple andere videokaarten ondersteund op de mac pro 6.1 systemen en dat die ook native gedraaid kunnen worden op een 4.1/5.1 waardoor je een bootscreen hebt. Op zich is dat geen pre, maar goed, leuk meegenomen.

Wat zouden jullie mij aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:14

nelizmastr

Goed wies kapot

De 6,1 heeft geen standaard PCIe aansluiting, dus aan die kaarten heb je weinig.

De beste kaart die je native kan draaien in een Mac Pro is de AMD Radeon HD7950, specifiek de Sapphire variant, daar is een Mac versie van en een Mac video BIOS voor om te flashen op een normale PC kaart. Nieuwer is native niet echt te doen. Dan ben je beter af met een gewone PC kaart met een Mac kaart achter de hand voor als je het bootmenu nodig hebt.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChristianBurger
Bedankt voor je reactie. Ik weet dat de 6.1 mac pro geen PCIe aansluiting heeft, maar ik had ergens gelezen dat er ondersteuning is toegevoegd aan de high sierra (volgens mij) zodat je via de thunderbolt een externe gpu kon aansluiten.

Helaas is een HD7950 te zwak voor mij.

Ik wacht nog even wat reacties af, anders koop ik gewoon een goede kaart. Dan maar opstart scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

ChristianBurger schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 22:44:
Bedankt voor je reactie. Ik weet dat de 6.1 mac pro geen PCIe aansluiting heeft, maar ik had ergens gelezen dat er ondersteuning is toegevoegd aan de high sierra (volgens mij) zodat je via de thunderbolt een externe gpu kon aansluiten.

Helaas is een HD7950 te zwak voor mij.

Ik wacht nog even wat reacties af, anders koop ik gewoon een goede kaart. Dan maar opstart scherm.
De 4,1 en 5,1 hebben echter geen thunderbolt dus heeft dat hier geen effect. Als je bootscreen inderdaad niet belangrijk is, dan ben je het beste af met een nieuwe kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChristianBurger
Nee, klopt. Maar het ging over het feit dat apple met high sierra, wat officieel niet kan op een 4.1/5.1, ondersteuning/drivers biedt voor nieuwe grafische kaarten, waardoor je een bootscreen zou hebben. Nu weet ik alleen niet welke meer, maar goed.

Alle (nieuwe) kaarten die er op de markt zijn, zijn mogelijk?

[ Voor 9% gewijzigd door ChristianBurger op 07-09-2018 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweazer
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-09 22:22
De macpro die ik hier heb wil ik ook updaten. Middels diverse fora kom ik uit op een sapphire pulse RX 580. 8Gb Nieuw ~ E 300 en ook ondersteund in 10.13 en 10.14 Even sparen en dan ben ik van plan met mac en al naar de winkel te gaan om daar de nieuwe videokaart ter plaatse in te bouwen / testen. Indien OK ben ik 300E armer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChristianBurger
tweazer schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 22:14:
De macpro die ik hier heb wil ik ook updaten. Middels diverse fora kom ik uit op een sapphire pulse RX 580. 8Gb Nieuw ~ E 300 en ook ondersteund in 10.13 en 10.14 Even sparen en dan ben ik van plan met mac en al naar de winkel te gaan om daar de nieuwe videokaart ter plaatse in te bouwen / testen. Indien OK ben ik 300E armer :)
Oké, bedankt voor je info. Ga ik die kaart eens bekijken.

Ga sowieso niet naar een winkel toe!!! Een videokaart plaatsen is echt het makkelijkste wat je kan doen. Scheelt je misschien zo weer een paar tientjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweazer
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-09 22:22
Mijn ervaring is dat het gratis of tegen lage kosten is op een rustig moment; als het niet werkt scheelt het wel veel omruilgedoe... Ik ga geen winkels noemen, maar in Berkel en Rodenrijs en wellicht bij je zelf in de buurt is er wel wat te vinden, gewoon even bellen tevoren ? ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChristianBurger
Ik heb zojuist de Sapphire Pulse RX580 8GB gekocht.

Weet iemand of ik hier in Nederland makkelijk aan een Dual Mini 6 pin to 8 pin kan komen? Ik vind ze alleen maar in china of op ebay en de verzendtijd duurt mij eigenlijk te lang, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Volgens mij heb ik nog wel 2x mini 6-pin naar 6-pin, maar geen 8-pin. Plaats een adje in de V&A zou ik zeggen, dan heb je grotere kans dat iemand wat heeft liggen en het ook ziet ;)

[ Voor 5% gewijzigd door nelizmastr op 11-09-2018 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChristianBurger
nelizmastr schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 15:33:
Volgens mij heb ik nog wel 2x mini 6-pin naar 6-pin, maar geen 8-pin. Plaats een adje in de V&A zou ik zeggen, dan heb je grotere kans dat iemand wat heeft liggen en het ook ziet ;)
Bedankt voor het goede idee, maar ik heb de kabel besteld bij amazon.de. Die moeten niet een extreem lange levertijd hebben. Ik wacht het maar gewoon af. Ik was gisteren zo "hyped" voor mijn Mac Pro 5.1 12 core 3.46 ghz + RX580 8GB dat ik alles gelijk binnen wilde hebben, haha.
Pagina: 1