Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-05 20:36
Mijn zoon heeft een playstation 4 pro en wil er een tv-scherm voor kopen. Alleen het budget is nogal beperkt tot ca. 400 euro. Voor dat geld koop je een Philips 43PUS6503 Zwart . Maar in een ander topic werd een Asus MG28QU aangeraden. Die laatste is uiteraard geen TV en een stuk kleiner. Echt TV kijken doet hij eigenlijk verder niet (wel netflixen, maar dat kan via een chromecast). Zelf is hij vooral gefocust op groot (43 inch). Als vader probeer ik wat verder te denken. De philips is gekozen op basis van 4K beeld, maar komen de spellen ook een beetje tot hun recht? Het zou zonde zijn wanneer blijkt dat de TV het spel niet kan bijbenen.

Als de Philips niet geschikt is, welke TV met 42 of 43 inch is eventueel wel geschikt? En welke andere monitoren eventueel? En is de meerwaarde van een monitor echt de moeite t.o.v. de grootte van een TV?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:55

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Tot ca € 450 heb je nog best een breed aanbod aan televisies. Welke komen er nog meer uit de PW die je aanspreken?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
Zoonlief heeft nu deze op het oog: https://www.otto.nl/zoeken/?qc=&q=toshiba+

Ik ken Toshiba niet van de tv's maar wel van de laptops, en dat bevalt goed (Tecra lijn). Om toch een beetje toekomst bestendig te zijn wil hij wel 4k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Ik zou voor een VA paneel gaan i.p.v. een IPS: Lagere latency goede zwartwarden en contrast. je levert wat in om kijkhoek, maar met gamen zit je er toch recht voor.

Zelf gebruik ik op de werkkamer een Samsung UE43KU6000 (was vorig jaar € 400,00) voor de PlayStation 4, deze TV heeft ook een VA paneel (al zijn identieke TV's die toch een IPS paneel hebben, dit is alleen in het service menu te zien). De LG TV's in deze prijsklasse zou ik sowieso links laten liggen, want deze hebben meestal een RGBW paneel, want niet echt native 3840 x 2160 pixels is.

Ga eens op rtings,com kijken, zij testen TV's goed. Je moet dan alleen wel het Amerikaanse productnummer omzetten in het Europese productnummer bij Samsung en Sony.

[ Voor 13% gewijzigd door Jumpman op 05-09-2018 13:30 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
Dan heb je een zeer goede koop gedaan. Die TV is alleen nog door Azerty leverbaar voor bijna de volle prijs.