Excel AANTAL.ALS krijg het niet werkend

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman91
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 31-10-2024
Hallo,

Ik heb een excel bestand met meerdere tabbladen. tabbladen zijn genaamd naar datum.
Het is voor het bijhouden van de statistieken van de voetbalwedstrijden. Op elk tabblad staan links onder elkaar alle spelers, daarboven van links naar rechts staan verschillende optie die aangekruist kunnen worden. bijvoorbeeld: aanwezig, afwezig, te laat, gescoord ed. Deze staan op elk tabblad in dezelfde cel.

Als iemand aanwezig is vul ik een "x" in. nu wil ik 1 overzichtspagina waarop ik kan zien hoe vaak een bepaald persoon aanwezig of afwezig was. Excel moet dus voor die persoon het aantal keer "x" tellen voor aanwezig op ale tabbladen.

Voorbeeld: tabblad1= 01-08-18 tabblad2= 08-08-18 tabblad3= 15-08-18
Voor speler A staat in cel C3 op elk tabblad wel of geen x nav of hij wel of niet aanwezig was.

Ik dacht de volgende formule te gebruiken maar deze werkt niet:
=AANTAL.ALS('01-08-18'!C3+'08-08-18'!C3+'15-08-18'!C3;x)

Edit: =AANTAL.ALS('01-08-18'!C3+'08-08-18'!C3+'15-08-18'!C3;"x")

Kan iemand mij hierbij helpen?

[ Voor 3% gewijzigd door Denman91 op 03-09-2018 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12-10 22:16
ik zie geen criterium voor je ALS ?
oeps...

[ Voor 18% gewijzigd door breew op 03-09-2018 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:05
Welkom! Waar je fout mee gaat is dat je de formule AANTAL.ALS voor elk tabblad moet maken en die waarden bij elkaar op moet tellen. Je mist ook de quotes om de waarde ("x") waardoor hij sowieso niet goed gaat vergelijken. De vraag is of je überhaupt niet beter af bent door dit gewoon op één tabblad weer te geven, daar zou je eens naar kunnen kijken.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman91
Dank voor de snelle antwoorden. De " ben ik inderdaad vergeten. Maar hoezo per tabblad kijken? Kan excel niet bijvoorbeeld. Op elk tabblad cel C3 controleren of er wel of geen "x" staat en het aantal keer dat er wel een X staat optellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:05
Dat is exact wat je doet door de formule 3 keer te gebruiken. Excel kan binnen de formule AANTAL.ALS wel een bereik bekijken (bijv. C3 tm C5). Maar je kan niet meerdere bereiken (bijv C3 tm C5 en E3 tm E5) definiëren in de formule AANTAL.ALS. Dus kun je de formule in jouw geval drie keer gebruiken om hetzelfde eindresultaat te krijgen als waar je naar op zoek bent. Je gebruikt de formule dan voor 3 verschillende bereiken.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman91
Arjan90 schreef op maandag 3 september 2018 @ 22:05:
Dat is exact wat je doet door de formule 3 keer te gebruiken. Excel kan binnen de formule AANTAL.ALS wel een bereik bekijken (bijv. C3 tm C5). Maar je kan niet meerdere bereiken (bijv C3 tm C5 en E3 tm E5) definiëren in de formule AANTAL.ALS. Dus kun je de formule in jouw geval drie keer gebruiken om hetzelfde eindresultaat te krijgen als waar je naar op zoek bent. Je gebruikt de formule dan voor 3 verschillende bereiken.
Ah op die manier. Dus als ik het goed begrijp, zou ik de formule per tabblad moeten uitvoeren voor bijv. cel C3 en de uitkomst is dan 1 of 0. Vervolgens op de overzichtspagina alle uitkomsten bij elkaar optellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dix-neuf
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online
Je kunt wel van alle bladen een cel (of een groter bereik) optellen als je de x vervangt door een 0 (niet aanwezig) of een 1 (wel aanwezig). Stel dat je over de maand augustus 5 speeldagen (en dus 5 tabbladen) hebt (van 1-8-15-22-29 augustus) en de wel- of niet aanwezigheid staat voor dezelfde speler steeds in C3, dan kun je dat aantal optellen met:
code:
1
=SOM('01-08-18:29-08-18'!C3)

[ Voor 3% gewijzigd door dix-neuf op 04-09-2018 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12-10 22:16
De indeling van je excel is wel compleet ^&*(% voor wat je er (nu) mee wilt bereiken.
Gegevens bewaar je doorgaans in één werkblad/sheet, en overzichten creëer je vervolgens middels een draaitabel (of vergelijkbaar)..
Je huidige formaat is 'waardeloos' voor allerlei analyses, omdat je data verspreid staat.. Die moet je nu eerst middels allerlei kunstgrepen gaan samenvoegen voordat je überhaupt wat kunt gaan analyseren.

hoe het 'hoort'
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2iXYs3vJvZMUu2K7Hqx58D4h/medium.png

[ Voor 6% gewijzigd door breew op 04-09-2018 08:16 ]

Pagina: 1