Amazon.de wel of niet naar NL

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 27-08 20:56
Via de Pricewatch krijg ik een notificatie dat een monitor bij Amazon.de het goedkoopst is geworden. Maar als ik op de link klik dan lees ik "Deze verkoper verzendt niet naar Nederland". Ga ik buiten Tweakers om naar dezelfde monitor op Amazon.de, dan lijkt verzenden naar NL wel te kunnen. Wat is hier aan de hand? Amazon staat zovaak als goedkoopste, maar is dat dus wel terecht? Verkopers die niet naar NL verzenden moeten m.i. niet zichtbaar zijn.

Beste antwoord (via henrid op 03-09-2018 21:58)

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:25

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

henrid schreef op maandag 3 september 2018 @ 17:36:
Via de Pricewatch krijg ik een notificatie dat een monitor bij Amazon.de het goedkoopst is geworden. Maar als ik op de link klik dan lees ik "Deze verkoper verzendt niet naar Nederland". Ga ik buiten Tweakers om naar dezelfde monitor op Amazon.de, dan lijkt verzenden naar NL wel te kunnen. Wat is hier aan de hand? Amazon staat zovaak als goedkoopste, maar is dat dus wel terecht? Verkopers die niet naar NL verzenden moeten m.i. niet zichtbaar zijn.
Koppelingen naar Amazon.de zouden alleen naar producten mogen linken die daadwerkelijk ook door hun worden verkocht en dus niet via derde partijen. De situatie zoals jij die beschrijft mag dus eigenlijk niet voorkomen. Om welke monitor ging het? Dan kunnen we kijken waar het precies fout gaat. Als je toevallig nog meer voorbeelden heb, zijn die ook welkom :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

Het ligt eraan, er zijn ook andere partijen op Amazon die niet naar Nederland verzenden.

Meestal lukt het wel gewoon ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Famous op 03-09-2018 17:40 ]

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:25

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

henrid schreef op maandag 3 september 2018 @ 17:36:
Koppelingen naar Amazon.de zouden alleen naar producten mogen linken die daadwerkelijk ook door hun worden verkocht en dus niet via derde partijen. De situatie zoals jij die beschrijft mag dus eigenlijk niet voorkomen. Om welke monitor ging het? Dan kunnen we kijken waar het precies fout gaat. Als je toevallig nog meer voorbeelden heb, zijn die ook welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 27-08 20:56
pricewatch: HP Envy 27s Zwart
Maar het lijkt intussen hersteld, want de verkoper is nu Amazon zelf, en vanmiddag stond er als verkoper iets anders onbekends. Ik begrijp dus dat er altijd gelinkt zou moeten worden naar Amazon als verkoper, en niet naar derden. Weer iets geleerd, en waar ik Amazon tot nu toe negeerde, is het nu een optie geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbleblower1
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-08 17:09
Amazon verstuurt helemaal geen monitors naar Nederland, want daar zit een export beperking op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooijekind
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:54

Mooijekind

Manager Product Content
Dat lijkt niet echt te kloppen.
Onderstaande monitor kan ik gewoon naar Nederland laten bezorgen.
pricewatch: Samsung LC27JG50QQU Zilver

• EpicKip
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 05-09 11:59
Bubbleblower1 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 13:54:
Amazon verstuurt helemaal geen monitors naar Nederland, want daar zit een export beperking op.
Amazon DE, dit is al binnen europa dus voor zover ik weet geen export beperking.

• Bubbleblower1
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-08 17:09
Het scheelt kennelijk per monitor, deze (die vorige week toen ik 'm probeerde te kopen nog door Warehouse Deals = Amazon zelf werd aangeboden) kon of kan ik in ieder geval niet laten bezorgen; pricewatch: LG UltraGear 32GK850F Zwart

Eerst zeiden ze dat dat kwam omdat ik extra garantie had geselecteerd;

"Het product dat u graag wil bestellen: LG IT Products 32 gk850 °F-B monitor 31.5 inch LCD is gewoon leverbaar naar Nederland mits u niet de 2 jaar éxtra garantie erbij selecteerd. Die garantie die als een pop-up naar voren komt zodra u het in uw winkelwagen plaatst, is voor Duitse klanten."

maar toen ik liet zien dat ik die extra garantie niet had geselecteerd maakten ze er dit van;

"Ik kan me voorstellen dat er verwarring is over artikelen die niet naar Nederland verzonden worden.
Graag leg ik u dit uit. Amazon.de is van orgine een Duitse website.
Hierdoor zijn alle aangeboden artikelen in eerste instantie op Duitse adressen gericht.
Vanwege garantiebeperkingen en wettelijke import-/exportbepalingen kunnen we momenteel niet alle producten naar landen buiten Duitsland verzenden."

Later heeft Amazon bevestigd dat het inderdaad om "export-beperkingen" ging;

"In een eerder mail heeft een collega u op de hoogte gesteld van de export-beperkingen voor bepaalde artikelen. In sommige gevallen is het mogelijk dat deze export-beperkingen op verzoek er toch vanaf kunnen worden gehaald. Zojuist heb ik een verzoek hiervoor ingediend bij een andere afdeling."

In theorie is er natuurlijk geen sprake van export-beperkingen, maar in de duistere praktijk van Amazon wel.
Pagina: 1