Toon posts:

Problemen opstarten PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Problemen met opstarten van het de PC. Als ik de PC opstart wil die niet doorstarten. Geen piepje niks. Alles begint te draaien en na een seconde of 5 valt de computer uit. Ik kan wel door de boot heen komen als ik een geheugenreepje eruit haal. Dan start deze door. Zet ik hem dan zo weer uit en wil ik weer opstarten dan heb ik hetzelfde weer. Dan kan ik of er nog een bankje uithalen of er een toevoegen dan werkt hij wel weer. (moet eerst opgestart zijn met probleem voordat dit effect heeft.)

Relevante software en hardware die ik gebruik
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690 Boxed€ 199,99€ 199,99
1Gigabyte GA-Z97-HD3€ 0,-€ 0,-
1MSI GeForce GTX 1050 TI GAMING X 4G€ 199,-€ 199,-
2Kingston HyperX Genesis KHX1600C9D3K4/8GX€ 0,-€ 0,-
2Kingston HyperX Genesis KHX1600C9D3K6/24GX€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master Silent Pro M2 850W€ 0,-€ 0,-
1Samsung 850 EVO 250GB€ 89,-€ 89,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 487,99

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Memtest 86+ geen probleem gevonden na 24 uur.
Opstarten met alleen 2 bankjes ook niet.
Kaal opgestart zonder videokaart of SSD.
Bios reset en ook gelijk de laatste versie van de bios erop gezet namelijk versie F9.

Wie o wie weet hier de oplossing voor. Heb zonder problemen gedraaid in een andere kast en met de nieuwe kast begonnen de problemen na 2 weken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

*knip* HK reacties horen in de HK.

[ Voor 71% gewijzigd door br00ky op 03-09-2018 22:22 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hackus schreef op maandag 3 september 2018 @ 17:20:
Het begint met een V en eindigt op g
Sorry maar mijn kennis over computers is niet dusdanig groot dat ik weet waar je het over hebt. Dit alles doe ik samen met mijn zoon en zelfs hij begrijpt niet wat jij bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Voeding. Test met een andere voeding al verwacht ik niet dat de voeding hier de oorzaak is omdat de kwaliteit van de Silent Pro M 850w niet verkeerd is.

Volgens je onderdelenlijstje zitten er 20 geheugenmodules in het systeem :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Uszka schreef op maandag 3 september 2018 @ 17:43:
Voeding. Test met een andere voeding al verwacht ik niet dat de voeding hier de oorzaak is omdat de kwaliteit van de Silent Pro M 850w niet verkeerd is.

Volgens je onderdelenlijstje zitten er 20 geheugenmodules in het systeem :?
Sorry heb er van beide dus 2 uit de serie dus in totaal 24 Gb. 2x8 en 2x4. Heb vergeten te melden dat ik al een andere voeding heb geprobeerd. Helaas hetzelfde resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Het geheugen die je noemt je noemt zijn kits van 4x2GB en 6x4GB. Als je van beide 2 kits hebt dan heb je totaal 20 modules. Zoek dus nog even de goede typenummers erbij.

Als je de voeding hebt uitgesloten zal het geheugen of een geheugenslot van het moederbord niet in orde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Verwijderd zet eens 1 setje RAM in de grijze bankjes (2x2 of 2x 4)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1