Mijn vraag
Problemen met opstarten van het de PC. Als ik de PC opstart wil die niet doorstarten. Geen piepje niks. Alles begint te draaien en na een seconde of 5 valt de computer uit. Ik kan wel door de boot heen komen als ik een geheugenreepje eruit haal. Dan start deze door. Zet ik hem dan zo weer uit en wil ik weer opstarten dan heb ik hetzelfde weer. Dan kan ik of er nog een bankje uithalen of er een toevoegen dan werkt hij wel weer. (moet eerst opgestart zijn met probleem voordat dit effect heeft.)
Relevante software en hardware die ik gebruik
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Memtest 86+ geen probleem gevonden na 24 uur.
Opstarten met alleen 2 bankjes ook niet.
Kaal opgestart zonder videokaart of SSD.
Bios reset en ook gelijk de laatste versie van de bios erop gezet namelijk versie F9.
Wie o wie weet hier de oplossing voor. Heb zonder problemen gedraaid in een andere kast en met de nieuwe kast begonnen de problemen na 2 weken.
Problemen met opstarten van het de PC. Als ik de PC opstart wil die niet doorstarten. Geen piepje niks. Alles begint te draaien en na een seconde of 5 valt de computer uit. Ik kan wel door de boot heen komen als ik een geheugenreepje eruit haal. Dan start deze door. Zet ik hem dan zo weer uit en wil ik weer opstarten dan heb ik hetzelfde weer. Dan kan ik of er nog een bankje uithalen of er een toevoegen dan werkt hij wel weer. (moet eerst opgestart zijn met probleem voordat dit effect heeft.)
Relevante software en hardware die ik gebruik
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-4690 Boxed | € 199,99 | € 199,99 |
1 | Gigabyte GA-Z97-HD3 | € 0,- | € 0,- |
1 | MSI GeForce GTX 1050 TI GAMING X 4G | € 199,- | € 199,- |
2 | Kingston HyperX Genesis KHX1600C9D3K4/8GX | € 0,- | € 0,- |
2 | Kingston HyperX Genesis KHX1600C9D3K6/24GX | € 0,- | € 0,- |
1 | Cooler Master Silent Pro M2 850W | € 0,- | € 0,- |
1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 89,- | € 89,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 487,99 |
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Memtest 86+ geen probleem gevonden na 24 uur.
Opstarten met alleen 2 bankjes ook niet.
Kaal opgestart zonder videokaart of SSD.
Bios reset en ook gelijk de laatste versie van de bios erop gezet namelijk versie F9.
Wie o wie weet hier de oplossing voor. Heb zonder problemen gedraaid in een andere kast en met de nieuwe kast begonnen de problemen na 2 weken.