Acties:
  • 0 Henk 'm!

458154

Topicstarter
Hoi,

ik weet niet of ik hier goed sta,
maar zit met een vraag ivm de snelheid van mijn tv,
10/100Mbps is deze nu, als ik nu een 4k film speel via plex, haalt hij dit niet ...

dit is toch te traag voor 4k ?
Is het mogelijk een usb netwerk adapter op een tv aan te sluiten ?
iemand dit al geprobeerd 8)7

ps = ja ik heb ook een shield staan maar zou deze graag overbodig maken

alvast bedankt voor de reactie

mvg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik acht de kans bijzonder klein dat dit gaat werken. Tenzij LG in z'n WebOS precies die driver aan boord heeft (en dan ook nog over USB kan aansturen). Dat is in de meeste gevallen niet zo. Vaak is het beperkt tot USBsticks en harde schijven.

Maar gezien je Plex gebruikt, kun je die niet instellen dat je transcodeert op een wat lagere bitrate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

UHD films op disc (gekocht) hebben maximaal 100Mbps nodig. Geen idee hoe jij nu afspeelt of via welk protocol, maar 100Mbps zal je amper/nooit raken.

Werkt het met Xplay ook niet vlekkeloos? Wat is de bitrate van je bronmateriaal? Hoe ziet de rest van je netwerk eruit?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:27

Puck

W32.Deadcode.A

De oplossing is om 5Ghz WiFi te gebruiken. Daar haal ik minstens dubbele snelheden mee en speel alles vlekkeloos Direct-Play af in XPlay.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:20
Puck schreef op maandag 3 september 2018 @ 19:06:
De oplossing is om 5Ghz WiFi te gebruiken. Daar haal ik minstens dubbele snelheden mee en speel alles vlekkeloos Direct-Play af in XPlay.
Dat dus, en als je modem/router te ver van de TV af staat kun je er altijd nog een goedkoop Access point achter hangen met de kabel die er nu a ligt.

Zelf getest met een 4k HDR film van 120GB, dat ging perfect met Plex en X-Play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
of zoek het in een externe oplossing, zoals een aparte mediaspeler,zeker als je UHD high bitrate rip wil afspelen bv.Een draadje is toch altijd stabiler als via de WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

freaky35 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 10:26:
of zoek het in een externe oplossing, zoals een aparte mediaspeler,zeker als je UHD high bitrate rip wil afspelen bv.Een draadje is toch altijd stabiler als via de WiFi
GOEDE WiFi is net zo stabiel als een draadje, zeker als men ook zelf stekkertjes knijpt af en toe. Er zijn zat topics over slechte WiFi op GoT maar laten we niet doen alsof het inherent minder stabiel te krijgen is.

Ik doe all day, every day, stabiel 2x 200Mbps WiFi en theoretisch is dat genoeg voor 16 Netflix UHD streams of 4 gekochte UHD-discs.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Ik blij er wel bij, het kan wel, maar zorg dan wel voor een goede router met AC WiFi .

En je bent ook afhankelijk, hoe goed de interne WiFi kaart van de tv is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked_query
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-05 14:06
Wellicht zit het probleem erin dat plex al wel aan transcoding doet en de PC dat niet aankan en daardoor de haperingen optreden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

458154

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties,

zoals hierboven dus vermeld ligt het aan mijn Server :(

als ik mijn nvidia shield gebruik heb ik geen probleem deze speelt rechtstreeks af

maar de LG dus niet,

dan maar zo :) ik had het eerst meer moeten testen voor ik hier kwam vragen !

toch bedankt voor de info

mvg
Pagina: 1