Kant en klare ambilight oplossing voor al mijn HDMI devices

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-10-2018
Ik zoek een?
Na veel gekut met een DIY ambilight(topic hier op GoT) die wel werkend is op mijn PC, maar de belichting niet reageerd op video's met hyperion op mijn Mini X u9-h zoek ik nu maar naar een kant en klaar oplossing.

Wat is je budget?
Niet zo zeer belangrijk.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
PS4 Pro/ Minix u9-h Libre-elec mediaspeler en PC, 4k Games/HDR/Dolbyatmos setup

Wat heb je zelf al gevonden?
Lightpack UHD en Dreamscreen 4k.

Welke vragen heb je hier nog over?
Welke is beter lightpack UHD of dreamscreen 4k? en passthrough het Dolbyatmos en HDR correct?
Ik las dat dreamscreen daar tot 3 maanden geleden nog moeite mee had maar een firmware update zou uitzetten. geen idee of dat nu gebeurd is. EDIT: Ik lees nu dat lightpack HDCP 1.4 is, heb ik het goed dat dat betekend geen HDR passhtrough? Ook lees ik dat het mogelijk zou moeten zijn om met je eigen ledstrip de dreamscreen te kunnen gebruiken. ZItten daar bepaalde vereisten aan?

[ Voor 13% gewijzigd door Reconhell op 03-09-2018 16:46 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:58

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik lees met je mee, want ik vind dit ook wel interessant :)

Heb me destijds bij aanschaf van audio en video wel op Dreamscreen georiënteerd, maar toen besloten om het voor later te bewaren. Ook omdat ik het zou willen gebruiken bij content die direct van mijn tv komt (kabel tv, Netflix) én content die door mijn receiver wordt aangeleverd (Minix/Eminent, Nintendo, PS4, UHD-blu-rays). Dat leek een probleem te worden, tenzij je de HDMI ARC van de tv niet alleen voor de audio maar ook voor video kunt gebruiken (maar ja Audio Return Channel, dus waarschijnlijk niet) en je de 2e HDMI out van je receiver dan op de Dreamscreen aansluit.

Heb jij enkel content via je receiver, of ook via de tv? En heb jij al nagedacht hoe je dat wil bewerkstelligen?

[ Voor 85% gewijzigd door Jorgen op 03-09-2018 18:33 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Dreamscreen is de enige die zelfstandig, kant & klaar, HDMI2.0, HDCP2.2 en dergelijke aanbiedt in een (ik dacht) maximale 3 in / 1 out configuratie.

Er is ook nog DIY Ambilight howto? voor zelf-oplossend vermogen; maar persoonlijk ben ik niet zo van LED-strips knippen en zelf iets configureren.

Wat ik bij Dreamscreen niet kon vinden: hoeveel lampjes er per diagonaal geleverd worden; niet dat je bij 24" iets van 50 lampjes krijgt en bij 75" ook maar 50 lampjes.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19JM81
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-10 23:14
Ik heb de Dreamscreen en die bevalt erg goed! De 4K versie heeft wel wat problemen als ik de forums zo lees. HDR wordt redelijk ondersteund, HDR10+ en Dolby Vision lijken voor nu nog niet te werken met de 4K versie.

Op dit moment heb ik nog een Full HD tv, maar als ik overschakel naar 4K is HDR10+ / Dolby Vision ondersteuning voor mij een vereiste, ik hoop dat dit ondersteund gaat worden door de 4K versie van Dreamscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
19JM81 schreef op maandag 3 september 2018 @ 18:39:
Ik heb de Dreamscreen en die bevalt erg goed! De 4K versie heeft wel wat problemen als ik de forums zo lees. HDR wordt redelijk ondersteund, HDR10+ en Dolby Vision lijken voor nu nog niet te werken met de 4K versie.

Op dit moment heb ik nog een Full HD tv, maar als ik overschakel naar 4K is HDR10+ / Dolby Vision ondersteuning voor mij een vereiste, ik hoop dat dit ondersteund gaat worden door de 4K versie van Dreamscreen.
HDR10 PLUS.

Dus normale HDR werkt wel?

Ik heb dreamscreen ge-emaild ze zeggen dat dmv van de laatst app update het nu wel werkt.. maar ik blijf huiverig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
Jorgen schreef op maandag 3 september 2018 @ 18:30:
Ik lees met je mee, want ik vind dit ook wel interessant :)

Heb me destijds bij aanschaf van audio en video wel op Dreamscreen georiënteerd, maar toen besloten om het voor later te bewaren. Ook omdat ik het zou willen gebruiken bij content die direct van mijn tv komt (kabel tv, Netflix) én content die door mijn receiver wordt aangeleverd (Minix/Eminent, Nintendo, PS4, UHD-blu-rays). Dat leek een probleem te worden, tenzij je de HDMI ARC van de tv niet alleen voor de audio maar ook voor video kunt gebruiken (maar ja Audio Return Channel, dus waarschijnlijk niet) en je de 2e HDMI out van je receiver dan op de Dreamscreen aansluit.

Heb jij enkel content via je receiver, of ook via de tv? En heb jij al nagedacht hoe je dat wil bewerkstelligen?
Ik heb alleen een receiver met PS4/PC en mediapeler. TV ontvangst heb ik geen eens :P
Alleen ingebouwde netflix app.. die misschien dan niet ermee zou werken ?!
Dan kan ik netflix doen op PC.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Reconhell schreef op maandag 3 september 2018 @ 23:03:
[...]

Ik heb dreamscreen ge-emaild ze zeggen dat dmv van de laatst app update het nu wel werkt.. maar ik blijf huiverig...
Gewoon grootspraak gebruiken; als ze vertrouwen in hun eigen produkt hebben, kan je vast een full refund krijgen. Ben je alleen een tientje verzenden kwijt ofzo? >:)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
MAX3400 schreef op maandag 3 september 2018 @ 18:34:
Dreamscreen is de enige die zelfstandig, kant & klaar, HDMI2.0, HDCP2.2 en dergelijke aanbiedt in een (ik dacht) maximale 3 in / 1 out configuratie.

Er is ook nog DIY Ambilight howto? voor zelf-oplossend vermogen; maar persoonlijk ben ik niet zo van LED-strips knippen en zelf iets configureren.

Wat ik bij Dreamscreen niet kon vinden: hoeveel lampjes er per diagonaal geleverd worden; niet dat je bij 24" iets van 50 lampjes krijgt en bij 75" ook maar 50 lampjes.
nee ik ben ook totaal niet handig. de huidge DIY WS2811 Ambilight die ik nu heb heeft een maat voor mij verzorgd. Die schijnt niet te werken met de dreamscreen helaas.

De mail die ik kreeg
"The WS2811 will not work with DreamScreen. We suggest the WS2812B or SK6812RGB LEDs.
The latest app update allows for a firmware update that addresses the color white washed issue.
The hubs shipping now ship with latest firmware.
You will find a setting called HDR Tone Mapping. When enabled DS will use the dynamic range information rather than SDR content. "

De WS2811 is volgens mij bijna identiek aan de WS2812B? omdat ze beide overal samen genoemd worden op ali express.
Waarschijnlijk omdat de de WS2811 12V is en de WS2812B 5V net als de SK6812. Vermoed dat alleen 5V led strips zullen werken.

Ik hoorde ook dat industriele ledstrips die duurder zijn beter zijn dan goedkope led strips. van 2500 naar 3500 lux bijv.
Maar hoe je kan zien welke dat zijn of niet zijn weet ik niet

Anders zou ik graag duurdere betere kwaliteit leds er aan hangen.

Ze zeiden trouwens ook dat "The Flex LEDs have 24 LEDs per meter. We suggest the DIY or Flex if you need more LEDs per meter. The Classic, Mega and Xtreme have lesser."

[ Voor 4% gewijzigd door Reconhell op 03-09-2018 23:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Reconhell schreef op maandag 3 september 2018 @ 23:05:
[...]

Ik heb alleen een receiver met PS4/PC en mediapeler. TV ontvangst heb ik geen eens :P
Alleen ingebouwde netflix app.. die misschien dan niet ermee zou werken ?!
Dan kan ik netflix doen op PC.
Dreamscreen heeft een beeld-input nodig en volgens mij doet een tv alleen audio-uit. Vandaar mijn vraagtekens of ik de ingebouwde Netflix-app van mijn tv wel zou kunnen gebruiken met Dreamscreen. Maakt dus niet uit of het Netflix, Videoland, YouTube of live tv is, lijkt me. Er moet een input van de tv richting Dreamscreen gaan.

[ Voor 11% gewijzigd door Jorgen op 04-09-2018 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Reconhell Ben je nog wat verder gekomen?

• Reconhell
Nee helaas, blijkbaar is dreamscreen de enige oplossing op de markt?
Ik ga het er niet op wagen iig. Ik wacht wel een jaar en kijk dan of de kinks er uit zijn. Helaas :(

Nu heb ik wel Hyperion sinds net werkend gekregen op mijn kodi box!! Alleen nu mijn PS4 nog :(

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Reconhell Werkt dat een beetje? Welke box gebruik je? Ik heb nu namelijk een Eminent 7680 in de woonkamer, die ik eventueel kom switchen met de Minix Neo U9-H uit de slaapkamer.

• Reconhell
Jorgen schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 14:40:
@Reconhell Werkt dat een beetje? Welke box gebruik je? Ik heb nu namelijk een Eminent 7680 in de woonkamer, die ik eventueel kom switchen met de Minix Neo U9-H uit de slaapkamer.
Ik gebruik de Minix Neo u9-h.
En het lijkt zo ver goed te werken. Moet het nog verder testen.
Ik kopieer even 3 opmerkingen die ik op het Hyperion forum gezet heb.
Als ik deze 3 dingen zeker weet dan draait het super!
En mijn kleuren zijn voor grotendeels goed, maar heeft nog wel verdere calibratie nodig.
Bijv huidskleuren van personages zijn soms rood ipv huidskleur. maar de doorgaanse kleuren lijken goed.
Misschien dat jij eens kan kijken op je minix u9-h wat jouw ervaring is? ben benieuwd!

"Still have 3 issues/questions however.

1. Which is my main issue atm. The colours are "fading" in and out which is annoying as hell making the ambilight colours not correct. So the colours are always "lagging behind by some" This happens mostly with scenes that are rapidly switching/changing. If the screen is mostly static you'll won't notice any problem. I think this might be a "feature" "effect" of some sorts i googled around can this be a "cinematic fade in/out effect" that is on? I don't see an option though for it.

Took a video check here: http://www.mediafire.com/...9/VID_20180915_123721.3gp

2. When playing HDR video's will the colours be correct? (still need to test this myself)

3. What Threshold value to attribute for playing 16:9 movies? I read around and saw some people talking about values ranging from 0.10 % to 0.25%
But the guide mentions WAY higher values such as 14 or 16%. I tried both of them. But couldn't say which is more correct quickly. I think (not sure) that the 0.25% value caused in more ambilight then the 16% value."

https://hyperion-project....order-Detection-Threshold

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Reconhell Ik heb geen ledstrips rond mijn tv (behalve een Hue ledstrip onder het tv meubel) dus testen wordt lastig dan ;)

Pagina: 1