Veilig een Foscam camera gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterBase
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-05 20:27
Hallo Tweakers,

Afgelopen week heb ik een Foscam R2 aangeschaft en aangesloten. Omdat er m.b.t. IP camera's, met name Foscam, nogal wat te doen is rond beveiliging ben ik wat onzeker of ik op dit moment genoeg heb gedaan om te zorgen dat een buitenstaander niet bij mijn camera kan komen.

Ik heb DDNS, UNnP en P2P in de instellingen van de camera uitgeschakeld en een ander account aangemaakt om in te loggen op de camera. Als ik op m'n telefoon op 4G zit en de Foscam app open krijg ik geen beeld (prima), start ik een VPN-connectie naar m'n thuis netwerk dan krijg ik wel beeld (top).

Ik las ergens dat het aanpassen van de default gateway van de camera naar iets wat niet bestaat ook afdoende zou moeten werken. Dat lukte me niet, kreeg melding in de interface dat dit niet was toegestaan oid.

Ook heb ik verschillende dingen gelezen over het blokkeren van poorten in de router. Is dit aan te raden? Zo ja, kan iemand me daar wat uitleg over geven, lees zoveel verschillende dingen? Moet ik dan met Wireshark aan de gang?

Groeten,
Mark

PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Ik heb in mijn router toegang tot internet geblokkeerd voor de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

715289

Foscam en veiligheid is een Contradictio in terminis.

Zie hier. En dan ook nog het gros met de moeilijkheidsgraad 'Low', ofwel elke creatieve gek kan meekijken.

Het is echt bizar hoeveel gaten hierin zitten, genoeg open deuren (pun intended). Wat @emnich aangeeft is eigenlijk het een na verstandigste wat je kunt doen. Het verstandigste is geen Foscam kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:41
Het ding van internet afhalen zal een hoop schelen inderdaad :) Dan blijft ie intern nog wel 'aanvalbaar', maar hoe groot is die kans ? ;)

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

WinterBase schreef op maandag 3 september 2018 @ 15:43:
...Ik las ergens dat het aanpassen van de default gateway van de camera naar iets wat niet bestaat ook afdoende zou moeten werken. Dat lukte me niet, kreeg melding in de interface dat dit niet was toegestaan oid...
Als het ip-adres via DHCP wordt verkregen, zal dat niet gaan idd
Geef de camera een fixed ip-adres, dan mag het wel

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==