Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

KVM over IP of andere oplossing

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• cyrus109
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-11 17:58
Hallo allemaal,

Ik heb een server die bij contact persoon geinstalleerd is. Deze doet dienst als media server, forex trading client, virtualbox server met gitlab, .....
Nu heb ik sinds verleden week problemen dat hij soms in de nacht crasht.
Ik heb al wakeonlan opgezet via bios en windows en probeer door middel van rpi op het zelfde netwerk die weer aan te zetten.
Ook zou hij ergens vastlopen bij het herstarten dan is hij aangesloten op een smartstekker zodat ik de stroom uitzet via mijn smartphone.

Nu lukt het nog steeds die server degelijk te beheren vanop afstand.
Hebben jullie ervaring met een kvm swith die je vanop afstand kan beheren? Zoja hoeveel zou dit kosten voor 1 server ?

Of hebben jullie andere tips om het volledige beheer toch op afstand te kunnen doen?

Thx,
Didier

Alle reacties

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Zou zeggen dat je de focus moet leggen op het oplossen van de crashes ;)
Zeker als je de server 'degelijk' wilt beheren, met een smartphone en consumenten 'smartstekker' vanwege regelmatige crashes is dat niet heel degelijk meer...

Wat een managed KVM switch kost? Kwestie van je leverancier even vragen wat ze voor producten hebben, zal van enkele honderden euro's tot vele duizenden lopen afhankelijk van eisen, kwaliteit en support.

Fixing things to the breaking point...

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:22
Zo te lezen is het een server die iemand gebruikt om geld te verdienen. Begin maar vast met het uitzoeken van een nieuwe als er geen lange downtime mag zijn om te gaan troubleshooten. En zorg dan voor een server met IPMI ofzo, heb je waarschijnlijk ook geen rpi, wakeonlan, externe kvm, smartstekker setup meer nodig.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
KVM + bedienbare stekker is niet zo heel anders dan wat een klant van me in het datacenter gebruikt, maar uiteindelijk wil je gewoon IPMI, DRAC of ILO.
Reden: aantal kabels en betrouwbaarheid.

Verder nog iets wat met KVM niet kan: virtuele media. Probeer met een KVM switch maar eens een BIOS te updaten of een OS te installeren....

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Inderdaad gewoon een moederbord met IPMI kopen, supermicro maakt bijvoorbeeld leuke bordjes.

• terror538
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-11 12:15
Lijkt me ook slim de boel te verdelen, forex trading klinkt als mission critical, terwijl een media server dat niet is.
Waarom de boel niet in aparte VM's draaien? Als de media server op zijn bek gaat en het os mee trekt dan doet de forex het nog.

too weird to live too rare to die

• cyrus109
Bedankt allemaal, Ik heb ook aan virtualisatie gedacht, maar aangezien we toch rond een 2 a 3 simultaneous threads met plex zijn, weet ik niet of een vm machine dit aankan. Alsook de media's zijn gestockeerd op enkele 3TB et 6TB schijven.
Het systeem is het volgende core I7 (Second Gen) , 20GB ram, SSD voor systeem, HDD 15 TB data media.

Ondertussen heb ik in de bios veranderd dat die weer aangaat na AC Power Loss. Met de smartstekker is hij dan weer up in 2 min.(ssd schijven voor het systeem)

• TommyboyNL
  • Niet online
Klinkt als oude zooi, hoe oud is dit systeem? Is het niet gewoon tijd om dit ding te vervangen?

• cyrus109
TommyboyNL schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 10:12:
[...]

Klinkt als oude zooi, hoe oud is dit systeem? Is het niet gewoon tijd om dit ding te vervangen?
Tja is niet meer van de jongste, maar doet nog absoluut mee. Als ik de mobo, cpu, ram moet veranderen om iets even snel te hebben dan moet ik nog minstens 500€ nog bijleggen.

Tot nu toe draaide dit systeem zonder problemen, heeft ook tijdelijk gediend als webhost en teamspeak server voor een guilde.

Zolang de cpu of mobo het niet begeeft, blijft het draaien en anders zal het een nas worden van synology waarschijnlijk.

• TommyboyNL
  • Niet online
€500 voor een machine waar iemands inkomsten van afhankelijk zijn, vind ik bijzonder weinig. Zeker als je naar de jaarlijkse afschrijving kijkt.
Hoe veel geld kan de betreffende persoon mislopen als deze machine op het verkeerde moment op zijn plaat gaat? Hoe groot is die kans?

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-11 15:14

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

TommyboyNL schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 14:01:
€500 voor een machine waar iemands inkomsten van afhankelijk zijn, vind ik bijzonder weinig. Zeker als je naar de jaarlijkse afschrijving kijkt.
Hoe veel geld kan de betreffende persoon mislopen als deze machine op het verkeerde moment op zijn plaat gaat? Hoe groot is die kans?
Zoals ik het lees a.d.h.v. de reacties van TS is het een machine voor prive/hobby gebruik. En dus geen machine die geld opleverd.

• TommyboyNL
  • Niet online
Lawwie schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 14:04:
[...]

Zoals ik het lees a.d.h.v. de reacties van TS is het een machine voor prive/hobby gebruik. En dus geen machine die geld opleverd.
Ik lees daar ook dat de machine gebruikt wordt voor Forex trading, wat wel degelijk impliceert dat werkzaamheden op het ding geld op leveren.

• cyrus109
Die forex trading is voor mijzelf om robots en strategien uit te testen met een demo account. en aangezien die machine altijd aanstond gebruik ik hem ook daarvoor.
Pagina: 1