Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-09 18:41

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Ik heb een iPhone en verder weinig ervaring met Androids... excuus ;)

Mijn schoonmoeder heeft een Samsung Galaxy S8 en heeft hierop zowel de bankieren app van de ING op staan als die van de Rabobank.

Nu heb ik haar een betaalverzoek van ING gestuurd en wilde zij die betalen van haar Rabobank rekening. Maar bij het aanklikken van mijn ING-betaalverzoek wordt automatisch haar ING-bankierapp geopend en krijgt ze dus niet de keuze om met een andere bankierenapp te openen.

Ik neem aan dat dit een instelling is van de telefoon, maar helaas te weinig ervaring met Androids om deze instelling te kunnen vinden.

Weet iemand hoe ze het wel voor elkaar kan krijgen om zo'n ING-betaalverzoek te betalen middels haar Rabobank-bankierenapp? Bij Tikkies zegt ze (zelf niet gezien, bovenstaande heb ik zelf gezien) dat ze wel die keuze krijgt.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Beste antwoord (via rens-br op 16-02-2019 19:51)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:26

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Galois schreef op maandag 3 september 2018 @ 15:36:
Ik wil dat er een keuze is, aangezien mijn schoonmoeder de ene keer met haar ING en de andere keer met haar Rabo zou willen betalen.
Die keuze krijg je in principe 'altijd', tenzij je bij de keuze aangeeft dat je het altijd met app 'x' wilt openen. Waarschijnlijk heeft jouw schoonmoeder dat gedaan.

Je zal dit dus moeten resetten en dat kan bij de App opties:
'Instellingen' -> 'Apps en meldingen' -> 'Alle xxx apps bekijken' -> Bankieren (die van de ING dus) -> 'Standaard openen' -> 'Standaardwaarden wissen'.

Overigens is het voor een volgend topic wel handiger om even aan te geven wat je zelf al gevonden, geprobeerd en gedaan hebt. Dat scheelt ons dezelfde oplossingen aandragen en maakt het voor jezelf ook leerzamer.

[ Voor 15% gewijzigd door rens-br op 03-09-2018 15:44 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Galois schreef op maandag 3 september 2018 @ 15:29:
maar helaas te weinig ervaring met Androids om deze instelling te kunnen vinden.
Je hebt wel ervaring met Google, niet?

https://www.google.com/search?q=galaxy+s8+default+app
https://www.technobezz.co...e-default-apps-galaxy-s8/

Dit al geprobeerd?

En in app info (te benaderen via het instellingenmenu) kan je zelf per app ook zien welke linkjes ze standaard openen (en je kan dit ook wijzigen).

[ Voor 16% gewijzigd door S_Chief op 03-09-2018 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Ja, ik heb zeker ervaring met Google. Kon daar ook het antwoord niet vinden. In jouw linkjes staat hoe ik 'default' apps kan toewijzen. Maar dat is niet wat ik wil.Ik heb dus niets aan jouw linkjes. Overigens bedankt voor het meedenken.

Ik wil dat er een keuze is, aangezien mijn schoonmoeder de ene keer met haar ING en de andere keer met haar Rabo zou willen betalen.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ja, ik heb zeker ervaring met Google. Kon daar ook het antwoord niet vinden. In jouw linkjes staat hoe ik 'default' apps kan toewijzen. Maar dat is niet wat ik wil.Ik heb dus niets aan jouw linkjes. Overigens bedankt voor het meedenken.

Volgende keer anders ff aangeven wat je al hebt geprobeerd, scheelt mij zoeken. :p

Als je de defaults reset dan gaat hij voortaan vragen met welke app je een link wil openen, en als het goed is kan je daarbij ook kiezen tussen 'just once' en 'always'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Top! Dat is inderdaad wat ze wil.
Ik ga het proberen als ik haar weer zie!

Acties:
  • Beste antwoord
  • +4 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:26

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Die keuze krijg je in principe 'altijd', tenzij je bij de keuze aangeeft dat je het altijd met app 'x' wilt openen. Waarschijnlijk heeft jouw schoonmoeder dat gedaan.

Je zal dit dus moeten resetten en dat kan bij de App opties:
'Instellingen' -> 'Apps en meldingen' -> 'Alle xxx apps bekijken' -> Bankieren (die van de ING dus) -> 'Standaard openen' -> 'Standaardwaarden wissen'.

Overigens is het voor een volgend topic wel handiger om even aan te geven wat je zelf al gevonden, geprobeerd en gedaan hebt. Dat scheelt ons dezelfde oplossingen aandragen en maakt het voor jezelf ook leerzamer.

[ Voor 15% gewijzigd door rens-br op 03-09-2018 15:44 ]

Pagina: 1