Nieuwbouw schuur (wie neem ik in de arm )

Pagina: 1
Acties:

• rubbish1973
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 10-03-2024
Hoi,

Ik ben van voornemen om mijn huidige halfstenen schuur te vervangen voor een twee maal zo grote volstenen schuur.

Nu heb ik echter geen idee waar ik moet beginnen.
Logischerwijs moet ik "iemand" vinden die een tekening kan maken, en ook de constructie berekeningen voor de fundering en onderheiing.

En ik heb geen idee wie ik daar voor moet hebben. Het lijkt mij dat dit door een bouwkundige kan worden uitgevoerd, of heb ik dat mis ?

Vervolgstappen als vergunnigen en vergunningplicht weet ik allemaal wel te bewandelen.

Wie helpt me op weg ?

RUB

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-02 16:05

André

Analytics dude

Om wat voor maten gaat het? 100 bij 20 meter met een dakhoogte van 6 meter, of een tuinschuurtje van 6 bij 3?

• JL-IP(!)
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 07:33
Lokale bouwbedrijven (google kan je daarbij wel helpen) of via www.werkspot.nl

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Meestal ga je dan naar een bouwkundig adviesbureau, die weten wel wat er nodig is en wat er moet gebeuren.
*snip* Dit is niet de bedoeling

PS. ver wegblijven van werkspot, dat is zo'n beetje het afvoerputje van de bouwwereld en daar gaat alles om de prijs, kwaliteit is daar ver te zoeken.

[ Voor 41% gewijzigd door Señor Sjon op 03-09-2018 15:07 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Elke zichzelf respecterende architect of bouwkundig tekenaar, kan de constructie ook (laten) toetsen aan draagkracht, veiligheid en dergelijke.

Aangezien zowel middelgrote bouwbedrijven / aannemers dit kunnen alsmede dedicated archotecten-bureaus, kan je eens in de omgeving rondbellen voor meer info.

Afgezien van bouwvergunningen; afhankelijk van de constructie, kleur en afmetingen, kan er ook een publieke inspraak en/of bezwaar worden gemaakt. De gemeente heeft hiervoor de exacte eisen/wensen in een mooi pakket liggen voor je.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• JL-IP(!)
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 07:33
Ernemmer schreef op maandag 3 september 2018 @ 14:46:

PS. ver wegblijven van werkspot, dat is zo'n beetje het afvoerputje van de bouwwereld en daar gaat alles om de prijs, kwaliteit is daar ver te zoeken.
Ben ik niet met je eens, diverse keren via werkspot uitstekende arbeiders bij mij gehad. Het kan uiteraard eens voorkomen maar om nou werkspot helemaal links te laten liggen; neen :)

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
JL-IP(!) schreef op maandag 3 september 2018 @ 14:52:
[...]

Ben ik niet met je eens, diverse keren via werkspot uitstekende arbeiders bij mij gehad. Het kan uiteraard eens voorkomen maar om nou werkspot helemaal links te laten liggen; neen :)
Er zullen vast ook wel goede tussen zitten maar mijn ervaring met een paar bedrijven daar is niet echt goed.
Pagina: 1