mijn mc bakje type premier cb 2000 werkt niet?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1111783

Topicstarter
Goede middag mede forum gebruikers van tweakers,

Ik heb een vraag over een mc bakje cb 2000 40 kanaals 12 volt merk premier.
de bakje geeft wel geluid af maar het lijkt erop dat ik niet kan inspreken en ook niets ontvang? wanneer ik de microfoon gebruik zie ik wel lampjes branden op de bakje maar verder heb ik geen ontvangst of ik kan niets verzenden? Momenteel heb ik ook een auto antenne aangesloten. De kabels heb ik nog niet gemeten op breuk en zo. ook de mic heb ik nog niet gecontroleerd. ik heb ook geen electro opleiding gehad. 8)7 |:( O-) Wie kan mij hierover helpen? :-(

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
De HAMvraag ( pun intended )
Als er niemand aan het zenden is, hoor je ook niets ...

Er moet natuurlijk wel een tegenpartij zijn ...

Wel moet de antenna een aan bepaalde norm voldoen, het is geen FM radio, die je met een breinaald en tandenstoker iets kan laten ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 479654

:D _/-\o_

on topic, een zend-ontvanger kan meestal niet simultaan zenden en ontvangen en dient voorzien te zijn van een geschikte antenne. Met geschikt bedoelt men dat deze voldoet aan de systeemeisen voor de gebruikte frequentiebanden. Voor de meeste CB apparatuur bedoelt men daarmee dat deze een systeem impedantie van 50 ohm heeft in de frequentieband van 29,965 tot 27,405 MHz.

Mocht je tijdens de ontvangst niets horen controleer dan de volume en squelch (ruisonderdrukking).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kitano
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-06 21:17
Gebruik je nu een autoradio antenne of een specifieke 27 mc antenne? Bijv. met magneetvoet. Als je een verkeerde antenne gebruikt, kun je tijdens het zenden de elektronica opblazen.
Er is sowieso niet veel meer op de 27 mhz te horen, tenzij je in de achterhoek of bij een truckersparkeerplaats woont 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-06 15:58

heuveltje

KoelkastFilosoof

of buurtkinderen met zeer goedkope rc autotjes >:)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oow nee nee ik heb een auto magneetvoet antenne, en wat betreft fequentie instellen weet ik niet of dat uberhaupt via de kastje wel kan / fine tuning heeft ie niet. en nu nog iemand vinden om ermee te parten dus? nou ik zal zoeken :) ik ken paar mensen in de buurt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Vaak heeft zo'n ding ook wel een autoscan
loopt die één voor één de kanalen af, tot hij geluid krijgt.

Afbeeldingslocatie: https://static.mijnwebwinkel.nl/winkel/cb-webshop/image/cache/full/67df03b82fb0463723b475178427033144a05104.jpg
De middelste knop is om storende signalen te blokkeren, hoe verder open, hoe sterker de andere zender moet zijn
Met de rechterknop kan je het vermogen 'iets' versterken op de antenne, maar verwacht daar geen wonderen van ;)

De twee drukknoppen rechts, zijn CH9 ( noodkanaal, geen kletspraat dus ) en daaronder zit scan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
oooww okkk dan weer wat geleerd, ik ga vandaag meteen ernaar kijken. superrr top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyrofielo
  • Niet online
breakie breakie!

Astennu lvl 110 Warrior - Bethesda lvl 104 Warlock - Ezrah lvl 110 Druid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ja moet ik dat zeggen dan ? :) :) hahahaha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
goede morgen mede tweakers gebruikers.

ik heb gisteren de bakje laten testen en het werkt gewoon. er was niets aan de hand :) mooi he ik heb echt massel gehad. de bakje deet niet omdat simpel er niemand was om ermee te praten dom he :) maar in ieder geval bedankt voor jullie reachtie en hulp
Pagina: 1