Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Back To School Laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Moglie38
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-10-2024
Beste Tweakers,

Mijn vrouw gaat weer naar school een heeft een laptop nodig. Maar de keuzen is zo groot dat je door het bomen het bos niet meer ziet.

Budget is tussen de 400 en 700 euro.

Hij moet min 8Gb aan geheugen hebben. Wat belangerijk is voor mij is dat de accu duur lekker lang mee kan gaan in iedergavel +/- 7 uur. Geen HDD maar een SSD.

Heb zelf naar deze zitten kijken alleen kan ik daar totaal geen reviews van vinden.

https://tweakers.net/pric...30-15ikbr-81de00wjmh.html

https://tweakers.net/pric...4-ck0950nd/specificaties/

Dit zijn voorbeelden waar geen reviews overzijn maar in mijn ogen wel intressant zijn.

Kunnen jullie me helpen? Mag ook zonder MX130 of 150 zijn.

Grtz mike

[ Voor 3% gewijzigd door Moglie38 op 04-09-2018 09:42 ]

Alle reacties

• meijboeum
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 24-11 13:22
Wat voor studie gaat uw vrouw doen als ik vragen mag? Of wat moet de laptop allemaal kunnen?

• Moglie38
Me vrouw gaat MBO opleiding Assistent leraar volgen voor 3 jaar. Meeste wordt digitaal gedaan. Hoeft perse geen grafische kwalitieten te hebben. Maar mininale eis van school is dat ie in iedergal 8 Gb aan geheugen heeft. Kijk en dan komt het op persoonlijke voorkeur. Heb zelf in de IT gezeten maar dan wil ik weer voor het nieuwste gaan. Dus min I5 8250 en 256 SSD.

• Nuccie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Minimaal 256-GB SSD? Dan vallen de twee voorbeelden die in jouw ogen interessant zijn af...

De HP lijkt mij een prima laptop voor de studie: lange accuduur (volgens HP 12,5 uur), HP fast charge, mat IPS scherm, 1,47 kg.
Enig nadeel is dat de usb-c alleen data overdracht heeft:
http://www8.hp.com/nl/nl/...l?oid=22993515#!tab=specs

Denk dat je eerst moet nadenken over het formaat, wil je een lichte 13/14 inch of een zwaardere 15,6 inch?
De Lenovo is 2,2 kg en de HP 1,47 kg, dat is een behoorlijk verschil...

• Moglie38
Wacht dacht je van deze Nuccie?
pricewatch: HP 14-ck0910nd

• Nuccie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Dat is hetzelfde model maar dan met een dual-core i3. Is ook geschikt voor de studie maar voor 100 euro meer zou ik altijd de quad-core i5 aanraden als het budget het toelaat.
Het verschil qua snelheid is aanzienlijk en dat zorgt ervoor dat je veel langer met je laptop werken kan voordat het tijd is om een nieuwe te kopen.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@Moglie38 als je iets met IT hebt gedaan, zou het helpen dat je de eenheden even corrigeert; je zoekt nu een laptop met 1GB RAM ;)

Kan je iets met reviews: Laptop Best Buy Guide - Augustus 2018 qua alternatieven? De Aspire komt er redelijl goed vanaf daar.

[ Voor 45% gewijzigd door MAX3400 op 04-09-2018 17:46 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-11 19:53

vectormatic

Warlock of the doorlock

400-700 euro met als enige vaste eis 8gb gaat inderdaad een woud aan opties opleveren

Wat vind je vrouw? Ik neem aan dat die het ding het meeste/alleen gaat gebruiken, het heeft weinig zin om dan geld uit te geven aan dingen die zij kompleet niet nodig vind (GPU etc..)

Ik neem aan dat de machine ook windows moet draaien? Raar verhaal dat de opleiding niks specificeert behalve het werkgeheugen...

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• Moglie38
Ja het ROC is niet echt duidelijk met de specificaties voor een laptop.

Moet windows 10 hebben en min 8 GB intern geheugen.

We zijn er ook achter dat het een 14" moet gaan worden. Laptop mag ik uitzoeken omdat zij er geen verstand van heeft :-)

Blijf toch een beetje hangen bij deze laptop

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 00:14
Het hoeft natuurlijk niet maar ik kijk voor dit soort gevallen (kids, vrouw) eigenlijk altijd naar 2e hands zakelijke laptops. Modellen die 2 jaar geleden nog meer dan 1000 euro kostten staan nu vaak voor de helft of minder op V&A waar ze verkocht worden door betrouwbare tweakers.

De prestaties, bouwkwaliteit en upgradebaarheid en repareerbaarheid van die dingen is vaak zoveel beter dan een nieuwe laptop in de wat lagere prijsklasses. Vaak ook vele extras zoals oa .verlicht toetsenbord (zeer prettig om te hebben) ed.

Een voorbeeldje : V&A aangeboden: Dell Latitude 5480 - i5-7300U - 8GB DDR4 - 512GB SSD - W10

Misschien iets om te overwegen :)

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Een i3 met een SSD van 256GB of 512GB is echt voldoende. 8GB is daar en tegen echt geen luxe meer. Maar je requirements zijn nogal vaag. Bedenk eerst welk formaat je wilt en welke eisen je hebt en hoe zwaar ze wegen.

Je kan een goedkope consumentenlaptop kopen waar de specs geweldig van zijn, maar de laptop zelf wel net niet uit elkaar valt en het scherm dikke bagger is. Of een goede zakelijke laptop waar de bouwkwaliteit heel goed is. Kleine laptops neem je makkelijk mee, maar hebben ook een kleiner toetsenbord. Ik heb graag een groot toetsenbord, maar over dat soort dingen moet je dus eerst even nadenken.

• Moglie38
Heren na lang overwegen en geluisterd naar jullie advies is het toch deze laptop geworden.

Gisteren ontvangen. Is lekker klein kwa formaat is ook erg dun en weegt echt bijna niks. In vergelijking met de oude toshiba 16" van 2013 is het een heel groot verschil.
pricewatch: Toshiba Satellite L750D-15Z

In ieder geval bedankt heren :-)
Pagina: 1