[Outlook 2010\ Alle mail uit diverse mappen in 1 overzicht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-10 01:41
Hallo,

Bedrijfsmatig gebruiken wij outlook 2010. Nu moeten wij wegens een beperkt postvak (zo inbelverbinding-tijdperk) alle mail archiveren in 'openbare' projectmappen. Deze worden dus niet meer in je eigen postvak opgeslagen.

Ik gebruik mijn mailwisseling om ook met urenregistratie bij te werken na een x periode. Vind ik persoonlijk wat makkelijker werken (is het niet) dan elke dag de uren te verwerken.

Hoe dan ook, als ik de mailtjes direct archiveer dan staan ze dus in diverse mappen verspreid.

Mijn vraag is dan, kan ik als een soort 'postvak in' alle mail uit diverse mappen in 1 overzicht zien zonder dat ik alle projectmappen door moet bladeren om te kijken of ik daar nog mail verstuurd/ontvangen heb?

Litebit.eu voorraad check :).

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Heeft Outlook geen zoek functie, zoals elk ander (on/off line) e-mail programma, waarbij je gewoon kan zoeken op datum enzo?

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je kunt inderdaad volgens mij gewoon een "zoekmap" maken met alle mail die door jou is gestuurd. Al weet ik niet 100% zeker dat die in OFF2010 al bestond.

offtopic:
Let op dat Outlook per oktober 2010 end of life is. Je hebt nu nog max. twee jaar om over te stappen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
Hmz..Die 'zoekmappen' lijken wel wat ik hebben moet, maar deze worden niet bijgewerkt.
Mogelijk wegens de 'exchange cache' (https://support.microsoft...ear-in-outlook-web-access)

Tevens kan ik de 'openbare mappen' niet toevoegen aan deze zoekmap, enkel mijn eigen postvak op het @domein account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Zoekmappen is inderdaad de handige functie hiervoor. En nee, dat werkt niet met Openbare Mappen.

Dit ga je enkel met Outlook niet oplossen, ik snap de functie van het verplaatsen naar Openbare Mappen wegens postvak limieten ook niet zo, neemt nog steeds ruimte in op de Exchange Server, dus of je het nu in postvakken of openbare mappen stopt, het neemt ongeveer dezelfde ruimte in.

Het idee van Public folders op Exchange is ook wel een beetje achterhaald. Maar als jullie mailbeheerders erin blijven geloven en het op die manier willen aanpakken, het zij zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
akimosan schreef op maandag 3 september 2018 @ 18:24:
Het idee van Public folders op Exchange is ook wel een beetje achterhaald. Maar als jullie mailbeheerders erin blijven geloven en het op die manier willen aanpakken, het zij zo..
Het zal voornamelijk zijn zodat e-mail behorende bij bepaalde projecten centraal worden opgeslagen. Je eigen postvak is het eerste ontvangstpunt (en 'privé'), en in de openbare mappen kan iedereen erbij.

Het beperken van postvak in moet het archiveren, en dus gebruikmaken van de openbare mappen, bevorderen.

Het zou ook nog iets te maken hebben met een migratie, wss zoals @F_J_K al aangaf wegens het ophouden van de support. Al denk ik 'mail is mail', of dat nou op de ene of andere plek staat.
Maar goed, die gedachtes laat ik lekker bij de ict beheerder.

Pagina: 1