Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-11 22:28

PnD

like in Pinda ^_^

Topicstarter
Ik vraag me af of er ontwikkelingen zijn waarbij de audio output van je televisie draadloos via Bluetooth/WIFI kan.Het lijkt met met de huidige technieken zo simpel te realiseren. Ik snap aan de ene kant dat je te maken hebt standaarden en ontwikkelkosten.

Op mijn huidige TV is het lastig om iets bedraad aan te sluiten. Ik zou dan voor een Sonos Beam met beugel gaan. Ik hoef echter niet persé zo'n playbar. Als het geluid via losse speakers zou gaan ben ik ook blij (en een stuk goedkoper uit).

Reden dat ik het vraag is dat ik een afweging wat ik ga doen qua hi-fi:
- uitbreiden bestaande Harman Kardon Omni
- Sonos
- los hifi systeem met receiver

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-11 15:47

reuzekind

Ik geloof in GoT

Er zijn oplossingen die het mogelijk maken om de optical out via Bluetooth verder te delen, zie deze oplossing bijvoorbeeld: https://www.bol.com/nl/p/...n-zwart/9200000094701299/

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:59

Puck

W32.Deadcode.A

Techniek zal het probleem niet zijn maar als de TV dit zelf niet ondersteunt zal je met elke omvormer waarschijnlijk wel sync issues krijgen. Iets om rekening mee te houden.

Arrived anxious, left bored

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:10
reuzekind schreef op maandag 3 september 2018 @ 13:09:
Er zijn oplossingen die het mogelijk maken om de optical out via Bluetooth verder te delen, zie deze oplossing bijvoorbeeld: https://www.bol.com/nl/p/...n-zwart/9200000094701299/
Ik zie bij de specificaties geen APT-X low latency staan, en dat wil je eigenlijk wel hebben tenzij je het niet erg vindt dat het geluid ruim een halve seconde achterloopt op het beeld.

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Topicstarter
Puck schreef op maandag 3 september 2018 @ 19:08:
Techniek zal het probleem niet zijn maar als de TV dit zelf niet ondersteunt zal je met elke omvormer waarschijnlijk wel sync issues krijgen. Iets om rekening mee te houden.
Waarom zouden tv's het niet (gaan) ondersteunen? Enig idee?

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

PnD schreef op maandag 3 september 2018 @ 20:00:
[...]

Waarom zouden tv's het niet (gaan) ondersteunen? Enig idee?
Dat ligt natuurlijk heel erg aan de fabrikant en prijs van de TV. Mijn LG OLED B6 ondersteund bluetooth (headphone) out, dus het kan zeker. Ik dacht dat je op zoek was naar een oplossing voor een TV zonder deze feature.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:59

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Punt is dat je dan iets als wireless HDMI met 4K ondersteuning moet hebben. En dat bestaat wel, maar er is geen universele standaard, en het is prijzige techniek. Die ook met een kabel van <10 euro opgelost kan worden, want in het merendeel van de gevallen staat een receiver toch vlak bij de TV.
Daarnaast snijdt het voor de diverse TV producenten marketingtechnisch ook geen hout om iets dergelijks te maken; leuk als je het kunt ontvangen en versturen vanaf een TV, maar de receiverproducenten moeten er ook aan meewerken. Zoals gezegd is het al prijzig om te implementeren. Dan ga je dus high end modellen denken. Voor de TV makers niet zo'n probleem, maar de receivermakers gaan dat niet doen, want dan prijzen ze zichzelf uit de markt, en snijden ze zichzelf potentieel in hun vingers want er is geen integrale standaard.
Blijft ovr wat de grote TV producenten (samsung, lg, sony) zelf aan high end home cinema maken. Dat is vrijwel non existent, iig niet high end. Is allemaal massaproductie, relatief simpele setjes met marketing als speerpunt. Voeg je het toe bij je eigen produten prijs je die ook uit de markt. Voeg je het niet toe scheelt het je een hoop hoofdpijn.

Maar wat is nou exact je vraag? HK levert geen kwaliteit, Sonos is mooi maar overpriced. Losse receiver en speakers past bij ieder budget. Niet draadloos nee. Maar kabels wegwerken hoeft de wereld niet te kosten :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 21-11 14:57

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Topicstarter
Becankt @The Eagle Ik probeer te begrijpen waarom er het niet is. Nog liever zou ik natuurlijk horen dat de oplossing er is. Bedankt voor je toelichting.

@Puck Gebruik je dit in combinatie met een bluetooth speaker?

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-11 15:47

reuzekind

Ik geloof in GoT

The Eagle schreef op maandag 3 september 2018 @ 20:26:
Punt is dat je dan iets als wireless HDMI met 4K ondersteuning moet hebben. En dat bestaat wel, maar er is geen universele standaard, en het is prijzige techniek. Die ook met een kabel van <10 euro opgelost kan worden, want in het merendeel van de gevallen staat een receiver toch vlak bij de TV.
Daarnaast snijdt het voor de diverse TV producenten marketingtechnisch ook geen hout om iets dergelijks te maken; leuk als je het kunt ontvangen en versturen vanaf een TV, maar de receiverproducenten moeten er ook aan meewerken. Zoals gezegd is het al prijzig om te implementeren. Dan ga je dus high end modellen denken. Voor de TV makers niet zo'n probleem, maar de receivermakers gaan dat niet doen, want dan prijzen ze zichzelf uit de markt, en snijden ze zichzelf potentieel in hun vingers want er is geen integrale standaard.
Blijft ovr wat de grote TV producenten (samsung, lg, sony) zelf aan high end home cinema maken. Dat is vrijwel non existent, iig niet high end. Is allemaal massaproductie, relatief simpele setjes met marketing als speerpunt. Voeg je het toe bij je eigen produten prijs je die ook uit de markt. Voeg je het niet toe scheelt het je een hoop hoofdpijn.

Maar wat is nou exact je vraag? HK levert geen kwaliteit, Sonos is mooi maar overpriced. Losse receiver en speakers past bij ieder budget. Niet draadloos nee. Maar kabels wegwerken hoeft de wereld niet te kosten :)
Waarom zou je wireless HDMI mét 4k ondersteuning moeten hebben als het je alleen gaat om de audio output?

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

PnD schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 08:30:
Becankt @The Eagle Ik probeer te begrijpen waarom er het niet is. Nog liever zou ik natuurlijk horen dat de oplossing er is. Bedankt voor je toelichting.

@Puck Gebruik je dit in combinatie met een bluetooth speaker?
Ik gebruik het niet. Wat ik wel weet is dat als je dit gebruikt de TV het beeld in sync brengt met de audiodelay die ontstaat. Iets wat bij een externe oplossing mogelijk lastig is. Let er ook op dat je dan bij gamen een vrij forse input-lag kan krijgen.

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:24
Toevallig kwam ik laatst tegen dat (sommige?) Sony TV's dit i.c.m. Sony soundbars ondersteunen. Ik heb er verder geen ervaring mee, maar misschien kun je er toch wat mee?

• road rebel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:16
PnD schreef op maandag 3 september 2018 @ 11:55:
Ik vraag me af of er ontwikkelingen zijn waarbij de audio output van je televisie draadloos via Bluetooth/WIFI kan.Het lijkt met met de huidige technieken zo simpel te realiseren. Ik snap aan de ene kant dat je te maken hebt standaarden en ontwikkelkosten.

Op mijn huidige TV is het lastig om iets bedraad aan te sluiten. Ik zou dan voor een Sonos Beam met beugel gaan. Ik hoef echter niet persé zo'n playbar. Als het geluid via losse speakers zou gaan ben ik ook blij (en een stuk goedkoper uit).

Reden dat ik het vraag is dat ik een afweging wat ik ga doen qua hi-fi:
- uitbreiden bestaande Harman Kardon Omni
- Sonos
- los hifi systeem met receiver
Er bestaat zoiets al jaren:widi. Wireless surrround, producten die dit ondersteunen vind je bijvoorbeeld bij klipsch Panasonic en b&o.
Al vrees ik dat je eerder een goedkope implementatie zoekt, dan ben je uit op Bluetooth, dat hebben wel meer tvs en wordt ondersteund door heel wat speakermerken.
Pagina: 1