Verschil HP probook en ASUS Vivobook flip

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaiDaLa
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 03-09-2024
Hallo allemaal,

Tijdens het zoeken naar een laptop kwam ik via de tu delft bij de HP probook (met het laptop project) voor 803 euro. Echter vond ik ook de ASUS vivobook flip met, als ik het niet verkeerd heb, exact dezelfde specificaties, welke zonder laptop project zelfs goedkoper is dan de HP probook. Alternatief vond ik een soortgelijke van HP (zie tabel) zonder touch screen.

Mijn vraag is vooral of de HP probook het waard is tegenover de Asus vivobook, gezien de normale prijs van rond de 1000 euro. En waar dit dan mogelijk aan kan liggen, bouwkwaliteit, betere componenten etc. Of dat het niks uitmaakt en de HP probook gewoon duurder is voor hetzelfde. Ervaringen of andere soortgelijke aanbevelingen zijn ook welkom.

Alvast bedankt!

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus VivoBook Flip TP412UA-EC053T€ 699,-€ 699,-
1HP 15-da0650nd€ 599,-€ 599,-
1HP ProBook x360 440 G1 4LS88EA€ 998,-€ 998,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.296,-

Beste antwoord (via MaiDaLa op 03-09-2018 12:55)

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:36

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Daarnaast zitten ProBook's net wat beter in elkaar. Je kunt ze makkelijk open krijgen om componenten te vervangen, uit te breiden of repareren. Het kunststof is ook van betere kwaliteit. Mijn ervaring is dat een ProBook best tegen een stootje kan. Een Pavilion (of één van die vage typenummers wat HP er tegenwoordig aan geeft) kan minder goed tegen vallen/stoten. Dit weet ik helaas uit eigen ervaring met een HP 15-bs182nd. De volgende laptop wordt weer een ProBook of EliteBook, dan maar tweede hands. Er staan vaak goede aanbiedingen hier op Tweakers V&A.

De vraag is, neem je de laptop vaak mee op reis of blijft hij altijd thuis? In dat laatste geval is een goedkope HP prima. :)

De bouwkwaliteit van Asus was altijd prima, ik weet niet of dit de laatste jaren nog veranderd is, of dat dit per serie verschilt.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuccie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
De HP ProBook heeft een NVMe SSD, Ethernet 1Gbps en een vingerafdruksensor.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:36

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Daarnaast zitten ProBook's net wat beter in elkaar. Je kunt ze makkelijk open krijgen om componenten te vervangen, uit te breiden of repareren. Het kunststof is ook van betere kwaliteit. Mijn ervaring is dat een ProBook best tegen een stootje kan. Een Pavilion (of één van die vage typenummers wat HP er tegenwoordig aan geeft) kan minder goed tegen vallen/stoten. Dit weet ik helaas uit eigen ervaring met een HP 15-bs182nd. De volgende laptop wordt weer een ProBook of EliteBook, dan maar tweede hands. Er staan vaak goede aanbiedingen hier op Tweakers V&A.

De vraag is, neem je de laptop vaak mee op reis of blijft hij altijd thuis? In dat laatste geval is een goedkope HP prima. :)

De bouwkwaliteit van Asus was altijd prima, ik weet niet of dit de laatste jaren nog veranderd is, of dat dit per serie verschilt.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@MaiDaLa hier kun je de verschillen zien: https://tweakers.net/pricewatch/compare/1210465;1206689/

oa de ProBook met capacitief touchscreen en kantelbaar

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

715289

Een Probook is een instap model voor de zakelijke gebruiker die echt veel degelijker zijn dan de meuk van Asus. Dit nog afgezien van de service en support die bij Asus vrijwel afwezig is en bij HP voor de zakelijke modellen gewoon goed is (mijn ervaring).

Die Pavillions zijn ook aardig, maar dan statisch op de bank en niet als je deze vaak moet meenemen.

Ik zou ongezien voor de Probook gaan, maar dan wel voor een model zonder touch, zodat je ook geen glanzend scherm hebt. Ik heb zelf een Elitebook en sluit mij bij @PD2JK aan. Liever een refurbished bussiness laptop, dan een nieuwe Asus oid. Van die eerste zul je veel langer plezier hebben.