Koeler advies voor i7 8700k

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MUSCETEER
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-04-2023

MUSCETEER

i-Vormgever

Topicstarter
Beste Alle,

Ik heb een i7 8700k besteld, hiervoor had ik een i5 8400 met een Arctic Freezer 33.

Mijn vraag is dus, zou deze koeler ook gewoon z'n werk goed doen met de i7 8700k of moet ik een nieuwe koeler aanschaffen? Zo ja welke.
O-)

Thanks alvast voor de advies.

Mus

Alle reacties

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:20
De vraag is ga je er mee overclocken?

Zo ja > Nee niet genoeg
Zo nee > prima, vooral niks anders kopen.

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Volgende keer zou je zelf even kunnen kijken of er een review van een product is.

https://nl.hardware.info/...pret-met-een-klein-budget

• MUSCETEER

MUSCETEER

i-Vormgever

Topicstarter
Ernemmer schreef op maandag 3 september 2018 @ 08:51:
Volgende keer zou je zelf even kunnen kijken of er een review van een product is.

https://nl.hardware.info/...pret-met-een-klein-budget
Waar kan ik zien of het goed genoeg is? Begrijp het niet zo echt.
Scrtz schreef op maandag 3 september 2018 @ 08:49:
De vraag is ga je er mee overclocken?

Zo ja > Nee niet genoeg
Zo nee > prima, vooral niks anders kopen.
Ja ik wil het uiteindelijk wel overclocken, welke raad je dan aan?

Mus

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
MustiC schreef op maandag 3 september 2018 @ 08:54:
[...]

Waar kan ik zien of het goed genoeg is? Begrijp het niet zo echt.

[...]

Ja ik wil het uiteindelijk wel overclocken, welke raad je dan aan?
Welke behuizing heb je en hoeveel wil je ongeveer uitgeven?

• Scrtz
Er wordt op tweakers toch wel geacht dat je zelf wat moeite doet qua research en ook qua informatie verschaffen aan mensen die je willen helpen, begin dus eens met je complete huidige systeem, budget etc en zoek zelf ook eens wat op internet op

• MUSCETEER

MUSCETEER

i-Vormgever

Topicstarter
Scrtz schreef op maandag 3 september 2018 @ 09:14:
Er wordt op tweakers toch wel geacht dat je zelf wat moeite doet qua research en ook qua informatie verschaffen aan mensen die je willen helpen, begin dus eens met je complete huidige systeem, budget etc en zoek zelf ook eens wat op internet op
Scrtz, ik heb op internet gezocht of een arctic freezer 33 goed genoeg is voor een i7 8700k en heb er niet heel veel over kunnen vinden. Mijn oprechte excuses dat ik niet zo kundig ben als de rest op tweakers, en dat ik hier een forum post maak. Maar volgens mij zitten we in een categorie die "Componenten Aankoopadvies" heet, en volgens mij vraag ik ook advies over een component. Ik snap niet waarom je zo reageert. Maargoed het zal wel.
Wekko306 schreef op maandag 3 september 2018 @ 09:07:
[...]

Welke behuizing heb je en hoeveel wil je ongeveer uitgeven?
Dit zijn de componenten die mee draaien:
Behuizing: Sharkoon TG5 Blue
Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G
Seasonic Focus Plus 550 Platinum
Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz
Gigabyte Z370 AORUS Ultra Gaming

De vraag is meer of mijn huidige koeler goed genoeg is om de processor te koelen. Zo niet welke opties(aanraders) zijn er om een i7 8600k voldoende te koelen.

[ Voor 39% gewijzigd door MUSCETEER op 03-09-2018 10:36 ]

Mus

• Wekko306
  • Nu online
MustiC schreef op maandag 3 september 2018 @ 10:33:
[...]

Scrtz, ik heb op internet gezocht of een arctic freezer 33 goed genoeg is voor een i7 8700k en heb er niet heel veel over kunnen vinden. Mijn oprechte excuses dat ik niet zo kundig ben als de rest op tweakers, en dat ik hier een forum post maak. Maar volgens mij zitten we in een categorie die "Componenten Aankoopadvies" heet, en volgens mij vraag ik ook advies over een component. Ik snap niet waarom je zo reageert. Maargoed het zal wel.

[...]

De vraag is meer of mijn huidige koeler goed genoeg is om de processor te koelen. Zo niet welke opties(aanraders) zijn er om een i7 8600k voldoende te koelen.
In die case past een heel behoorlijke koeler. Als je nu nog niet direct wilt gaan overclocken kun je trouwens voorlopig gewoon je huidige cooler blijven gebruiken. Als je wel al wilt gaan overclocken kun je kijken naar iets als een Scythia Mugen 5 PCGH, Ninja 5 of Be Quiet Dark Rock 4.

• Scrtz
MustiC schreef op maandag 3 september 2018 @ 10:33:
[...]

[...]

Ik zou dit topic even doorlezen: CAA beleid

Dan begrijp je waarom ik zo reageer :)

• MUSCETEER

MUSCETEER

i-Vormgever

Topicstarter
Wekko306 schreef op maandag 3 september 2018 @ 10:38:
[...]

In die case past een heel behoorlijke koeler. Als je nu nog niet direct wilt gaan overclocken kun je trouwens voorlopig gewoon je huidige cooler blijven gebruiken. Als je wel al wilt gaan overclocken kun je kijken naar iets als een Scythia Mugen 5 PCGH, Ninja 5 of Be Quiet Dark Rock 4.
Ik wil al graag overclocken. Welke van die 3 zou jij aanraden? Be Quiet heb ik veel over gehoord, de andere twee ken ik niet.

Mus

• Scrtz
MustiC schreef op maandag 3 september 2018 @ 11:00:
[...]

Ik wil al graag overclocken. Welke van die 3 zou jij aanraden? Be Quiet heb ik veel over gehoord, de andere twee ken ik niet.
Je hebt nog steeds geen budget genoemd.

• MUSCETEER

MUSCETEER

i-Vormgever

Topicstarter
Scrtz schreef op maandag 3 september 2018 @ 11:15:
[...]

Je hebt nog steeds geen budget genoemd.
50/60 euro.

Mus

• Scrtz
Dan zou ik ook de Scythe mugen 5 PCGH aanraden, die is voor dat bedrag toch wel een van de betere koelers. Kijk je hoeft ook niet persé een review/vergelijking te vinden die met een i7 8700k is uitgevoerd, je kunt iig wel al kijken welke van de lineup aan verschillende merken en koelers het beste presteert binnen jou budget. Daar kom je al een heel eind mee.

• MUSCETEER

MUSCETEER

i-Vormgever

Topicstarter
Scrtz schreef op maandag 3 september 2018 @ 11:21:
[...]

Dan zou ik ook de Scythe mugen 5 PCGH aanraden, die is voor dat bedrag toch wel een van de betere koelers. Kijk je hoeft ook niet persé een review/vergelijking te vinden die met een i7 8700k is uitgevoerd, je kunt iig wel al kijken welke van de lineup aan verschillende merken en koelers het beste presteert binnen jou budget. Daar kom je al een heel eind mee.
Okey, thanks voor de snelle reactie.

Mus

• Wekko306
  • Nu online
MustiC schreef op maandag 3 september 2018 @ 11:00:
[...]

Qua prestaties ontlopen die koelers elkaar maar erg weinig. Zelf vind ik een donkere koeler een stuk mooier dan het lichte metaal, dus zou ik de Be Quiet nemen. Ik heb een Cryorig H5, die is ook prima maar koelt net wat minder dan de Be Quiet.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-02 15:57

Thomg

Aww yiss

Als je echt niets geeft om looks en maximale prijs/performance wilt is de scythe fuma de koning imo.
Als je wel geeft om de looks of gewoon meer performance wilt, ook al gaat dit ten koste van de prijs/perf, zie andere comments.

Persoonlijk leg ik de meeste "zwaarte" op de 120W+ 30dBa charts.

[ Voor 37% gewijzigd door Thomg op 03-09-2018 15:25 ]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@MustiC voor normale prijs (+-€30,-) heb je deze prima koeler pricewatch: be quiet! Pure Rock up to 150w TDP en de i7 K zit op 95w, dus zit je prima. ook onder eerder genoemde test komt ie goed uit. Tja de duurdere zijn iets beter, dat is vaak het geval

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1