Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belblade
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-10 13:24

belblade

Belgian wacko

Topicstarter
ik ga deze week frans de smet in BE contacteren voor de 55C8 (ik zag hier recent 1900-300 CB = 1600€ voorbijkomen) maar ik was ook aan het kijken naar de SAMSUNG UE55NU8070, die kost overal 1000 & 1100+€ maar bij plasmavisie & tvreus rond de 930, allebei gecontacteerd en blijkt legit en benelux modellen.

Waarom is iedereen zo gek van die 55C8 ? Die 8070 lijkt me voor die prijs toch een hele mooie deal of mis ik iets? Vinden jullie prijsverschil van 700€ de moeite waard?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:18

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

belblade schreef op zondag 2 september 2018 @ 18:13:
ik ga deze week frans de smet in BE contacteren voor de 55C8 (ik zag hier recent 1900-300 CB = 1600€ voorbijkomen) maar ik was ook aan het kijken naar de SAMSUNG UE55NU8070, die kost overal 1000 & 1100+€ maar bij plasmavisie & tvreus rond de 930, allebei gecontacteerd en blijkt legit en benelux modellen.

Waarom is iedereen zo gek van die 55C8 ? Die 8070 lijkt me voor die prijs toch een hele mooie deal of mis ik iets? Vinden jullie prijsverschil van 700€ de moeite waard?
Omdat Samsung geen OLED heeft en QLED de mindere techniek is. Enkel in felverlichte ruimtes (bijv. zonlicht direct op je tv) zou een QLED-tv wat helderder kunnen zijn. Voor de rest is er geen enkele reden (m.u.v. de prijs) om niet voor OLED te gaan. Vandaar dus dat tv's van LG, Sony, Philips en Panasonic momenteel zo populair zijn op Tweakers.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:21
belblade schreef op zondag 2 september 2018 @ 18:13:

De oped c8 is een andere klasse tv, samsung 8070 is veel minder en daardoor erg goedkoop.Oled c8 kan je beter vergelijken met een samsung q9 serie.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belblade

belblade

Belgian wacko

Topicstarter
Amaze86 schreef op zondag 2 september 2018 @ 19:47:
[...]

De oped c8 is een andere klasse tv, samsung 8070 is veel minder en daardoor erg goedkoop.Oled c8 kan je beter vergelijken met een samsung q9 serie.
ok, dank voor de reply (ook boven jou) maar onder de 1000€ (wat vrees ik het budget is dat ik van moeder de vrouw los krijg) is die samsung wel goeie bang for buck denk ik dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
belblade schreef op zondag 2 september 2018 @ 20:12:
[...]

ok, dank voor de reply (ook boven jou) maar onder de 1000€ (wat vrees ik het budget is dat ik van moeder de vrouw los krijg) is die samsung wel goeie bang for buck denk ik dan :)
Als je ermee kan leven dat je een 'ouderwetse' LED tv koopt die gepromoot wordt alsof het top-of the line OLED is, dan zou ik zeggen: echt een enorm goede deal!
Nee maar serieus, geef of wat geld meer uit voor een OLED tv, of betaal een stuk minder voor een normale LED tv, die niet gepromoot wordt alsof het OLED is.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prostie34
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 04-07 14:39
Ouderwets zou ik het niet gelijk benoemen maar dat de techniek niet heel recent meer is dat klopt wel. Tevens heb je nu al een OLED van LG 55 inch voor €1499 dus ja waarom dan nog LCD/LED.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@belblade Persoonlijk aankoopadvies vragen in [Zero Tolerance]\[Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2 is niet handig. Daarnaast is het ook nog eens een zero tolerance topic wat betreft off-topic posten. Heb het geheel afgesplitst naar een eigen topic.

@Jorgen @Amaze86 @miicker @Prostie34 Intenties zijn goed maar natuurlijk net zo min handig om jezelf te laten meeslepen in off-topic posten in een zero tolerance topic. We willen daar geen discussie over de techniek, welke keuze beter is, etc. Dat grote rode blok geldt voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Jorgen schreef op zondag 2 september 2018 @ 18:19:
[...]

Omdat Samsung geen OLED heeft en QLED de mindere techniek is. Enkel in felverlichte ruimtes (bijv. zonlicht direct op je tv) zou een QLED-tv wat helderder kunnen zijn. Voor de rest is er geen enkele reden (m.u.v. de prijs) om niet voor OLED te gaan. Vandaar dus dat tv's van LG, Sony, Philips en Panasonic momenteel zo populair zijn op Tweakers.
miicker schreef op zondag 2 september 2018 @ 20:27:
[...]

Als je ermee kan leven dat je een 'ouderwetse' LED tv koopt die gepromoot wordt alsof het top-of the line OLED is, dan zou ik zeggen: echt een enorm goede deal!
Nee maar serieus, geef of wat geld meer uit voor een OLED tv, of betaal een stuk minder voor een normale LED tv, die niet gepromoot wordt alsof het OLED is.
En jullie hebben wel door dat het hier helemaal niet om een QLED model gaat of wat? O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• belblade

belblade

Belgian wacko

Topicstarter
ben uiteindelijk gezwicht voor de 55C8, na cashback voor 1499 bij de smet in BE !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:18

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

apis29 schreef op maandag 3 september 2018 @ 22:40:
[...]

[...]

En jullie hebben wel door dat het hier helemaal niet om een QLED model gaat of wat? O-)
Ik moet eerlijk toegeven dat ik niet gekeken heb ;) máár aangezien het een vraag in het OLED-prijzentopic betrof, was het waarschijnlijk geweest, dat het daarom juist een QLED-model zou betreffen. Volgende keer beter kijken dus. :+ (y)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reeker
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-10 22:30
belblade schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 10:34:
ben uiteindelijk gezwicht voor de 55C8, na cashback voor 1499 bij de smet in BE !
Goed gedaan. En nu je vrouwtje verder paaien of je vanavond een keer de Netflix serie mag uitkiezen :'( :)
Pagina: 1