Audio installatie voor danslessen: advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therapy777
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-10 22:06
Goedemorgen!

Omdat ik zelf veel muziek luister, heb ik van de afdeling Jazzdans van mijn sportvereniging de taak gekregen om te zoeken naar enkele degelijke geluidsinstallaties voor in de lessen. Ik heb een lijstje aan eisen waaraan deze moet voldoen:

- Moet (kwalitatief acceptabel) een gymzaal (ongeveer de grootte van een volleybalveld) kunnen vullen.
- Bluetooth
- audio afspelen vanaf USB is wenselijk
- Liefst niet te zwaar ivm mee nemen op de fiets. Dus zo handzaam en licht mogelijk.
- Budget tussen 100-200 euro, er moeten meerdere aangeschaft worden. 200 (per stuk!) is echt de max.
- Afstandsbediening is niet per se geëist.

Ik denk dat vooral de combi USB + handzaam lastig gaat worden, omdat op de meeste kleinere units geen USB zit. Een kennis van mij heeft deze: pricewatch: Harman Kardon Onyx Studio 4 Zwart
die ik morgen laat testen om te kijken of een unit van dat formaat genoeg is voor zo'n zaal.

Ik heb verder rond gezocht maar kom eigenlijk meestal gewoon op ghettoblasters uit. Op zich niet per se en probleem als deze een fatsoenlijke draagband voor op de fiets heeft. Echter ik ben niet thuis in dat segment dus ik vraag daarom hier nederig naar jullie advies :)

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:18
De naam van die dingen is verschrikkelijk, maar is een BOOM iets?
pricewatch: Ultimate Ears Megaboom Zwart?

Dat is puur een bluetooth speaker dus deze heeft direct een afstandsbediening, en je kunt er twee tegelijk koppelen. Of zelfs tot 150, maar of dat goed werkt weet ik niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-10 10:35

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Met name de combinatie van deze eisen:
Therapy777 schreef op maandag 3 september 2018 @ 08:03:
- Moet (kwalitatief acceptabel) een zaal ter grootte van een sporthal kunnen vullen.
- Liefst niet te zwaar ivm mee nemen op de fiets. Dus zo handzaam en licht mogelijk.
- Budget tussen 100-200 euro, er moeten meerdere aangeschaft worden. 200 is echt de max.
Maakt het wel erg lastig. Een sporthal is echt een flinke ruimte en met een Bluetooth-speakertje kom je er niet, al helemaal niet als het ergens naar moet klinken.

Ga je verschillende sporthallen af? Kun je niet een wat grotere set stallen bij de sporthal? Is er in de sporthal zelf geen installatie aanwezig die je kunt huren?

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:16
Als het voor in zalen is kom je toch al snel op een redelijk formaat accuspeaker. Die kleine dingen hebben gewoon niet genoeg vermogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

jeroen3 schreef op maandag 3 september 2018 @ 08:15:

Dat is puur een bluetooth speaker dus deze heeft direct een afstandsbediening, en je kunt er twee tegelijk koppelen. Of zelfs tot 150, maar of dat goed werkt weet ik niet.
Dat is leuk voor een kleine ruimte. TS vraagt om een sporthal van degelijk geluid te kunnen voorzien.

Hmm, zie ook dat het mobiel moet zijn. dan is het budget zeker per stuk.

[ Voor 5% gewijzigd door Hackus op 03-09-2018 13:55 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therapy777
jeroen3 schreef op maandag 3 september 2018 @ 08:15:

Thanks, ik zal deze eens bekijken
mentalmadnizz schreef op maandag 3 september 2018 @ 13:10:
Met name de combinatie van deze eisen:

[...]

Maakt het wel erg lastig. Een sporthal is echt een flinke ruimte en met een Bluetooth-speakertje kom je er niet, al helemaal niet als het ergens naar moet klinken.

Ga je verschillende sporthallen af? Kun je niet een wat grotere set stallen bij de sporthal? Is er in de sporthal zelf geen installatie aanwezig die je kunt huren?
Terrz schreef op maandag 3 september 2018 @ 13:50:
Als het voor in zalen is kom je toch al snel op een redelijk formaat accuspeaker. Die kleine dingen hebben gewoon niet genoeg vermogen.
Ik denk dat ik met "sporthal" iets te groot heb ingezet. Ik begrijp dat er ongeveer drie gradaties zijn in sportaccommodaties, namelijk de sporthal (ongeveer 3 volleybalvelden groot), De sportzaal (ongeveer 2) en de gymzaal (1 veld groot). Onze lessen zijn meestal in diverse gymzalen, dus de kleinste variant. Ik heb dit aangepast in de startpost.

Omdat het dus in verschillende (gemeente) gymzalen is, is een vaste installatie niet mogelijk. Huren kan ook niet. We moeten zelf iets mee nemen.
Hackus schreef op maandag 3 september 2018 @ 13:53:
[...]
Dat is leuk voor een kleine ruimte. TS vraagt om een sporthal van degelijk geluid te kunnen voorzien.

Hmm, zie ook dat het mobiel moet zijn. dan is het budget zeker per stuk.
Budget is max. 200 euro per installatie, we moeten er dacht ik een stuk of drie hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door Therapy777 op 03-09-2018 13:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pyrofielo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ja maja, een kleine bluetooth speaker in een gymzaal.....

zelf dacht ik misschien nog meer aan zoiets:
pricewatch: iDance Groove 540

draagbaarheid is wel wat minder, maar zeker mee te nemen en kwa vermogen gaat het toch wat meer richting geschikt zijn voor grotere ruimtes.

hier staan ook nog wat minder heppy de peppy modellen:
https://www.bax-shop.nl/mobiele-accu-speakers

Probleem is gewoon dat die normale bluetooth speakers allemaal voor thuis zijn. en je gewoon kwadratisch grotere speakers nodig heb voor een twee keer zo grote ruimte.
Al komt er uit een JBL boombox echt wel een hoop herrie....

[ Voor 32% gewijzigd door pyrofielo op 03-09-2018 14:09 ]

Astennu lvl 110 Warrior - Bethesda lvl 104 Warlock - Ezrah lvl 110 Druid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therapy777
pyrofielo schreef op maandag 3 september 2018 @ 14:00:
Ja maja, een kleine bluetooth speaker in een gymzaal.....
Ik had zelf ook al een vermoeden dat een bluetooth speakertje ala JBL niet zou voldoen. Alhoewel ik zelf tijdens mijn turnlessen wel eens een muziekje draai op mijn Flip4, maar dat is slechts bedoeld als achtergrondmuziek, niet om op te dansen. Ik had daarom al aangegeven dat bijvoorbeeld een ghettoblaster waarschijnlijker is. Die gebruiken ze op dit moment ook, maar ze zijn simpelweg versleten.

Voor 200 moet je denk ik wel een prima ghettoblaster kunnen vinden, de vraag is alleen welke merken kwalitatief goed zijn. Ik kreeg bijvoorbeeld al de vraag of dit ding wat is, maar ik ken het merk helemaal niet. Dat lelijke gekleurde plastic voorspelt ook niks goeds :P

[ Voor 31% gewijzigd door Therapy777 op 03-09-2018 14:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pyrofielo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Therapy777 schreef op maandag 3 september 2018 @ 14:11:
[...]

Ik had zelf ook al een vermoeden dat een bluetooth speakertje ala JBL niet zou voldoen. Alhoewel ik zelf tijdens mijn turnlessen wel eens een muziekje draai op mijn Flip4, maar dat is slechts bedoeld als achtergrondmuziek, niet om op te dansen. Ik had daarom al aangegeven dat bijvoorbeeld een ghettoblaster waarschijnlijker is. Die gebruiken ze op dit moment ook, maar ze zijn simpelweg versleten.

Voor 200 moet je denk ik wel een prima ghettoblaster kunnen vinden, de vraag is alleen welke merken kwalitatief goed zijn. Ik kreeg bijvoorbeeld al de vraag of dit ding wat is, maar ik ken het merk helemaal niet. Dat lelijke gekleurde plastic voorspelt ook niks goeds :P
haha en die 1000watt vermogen ook niet...

Daarom had ik mijn post ook nog ge-edit met die link van bax-shop. Als je daar kijkt dan zijn er wel goede modellen verkrijgbaar.

bijvoorbeeld:
https://www.bax-shop.nl/m...obiele-geluidsinstallatie

Astennu lvl 110 Warrior - Bethesda lvl 104 Warlock - Ezrah lvl 110 Druid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:06

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Therapy777 schreef op maandag 3 september 2018 @ 14:11:
[...]

Die ziet er ook uit als de buitenechtelijke liefdesbaby van een straalmotor en een dartbord :+

Wellicht is deze een optie: JVC RV-NB75BE. te koop voor € 185 bij Amazon.de inclusief gratis levering in Nederland. Volgens mij doet ie alles wat je wil.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Therapy777
Ik dank iedereen voor zijn of haar bijdragen. Ik had zelf die JVC inmiddels ook al gespot. Ik denk dat dat 'm ook gaat worden. Wij hebben nu ook soortgelijke JVC ghettoblasters en deze hebben jaren (makkelijk 10+) lang dienst gedaan. Stevige dingen met prima sound. Ik verwacht van deze niet anders.
Pagina: 1