Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gay_Taco
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 28-06-2022
Ik zoek een Powesupply van tussen de 400 en 500 watt. Ik ben mijn standaard PC (HP Prodesk 400 G1 SFF) aan het upgraden. Ik wil hier een nieuwe GPU in zetten en daarvoor moet de standaard PSU geüpgrade worden (de meegeleverde geeft 240 watt). Ik ga hier expres een beetje boven zitten zodat ik eventueel kan uitbreidden in de toekomst

Budget: rond de 40 euro, maar omdat het een vreemde vorm gaat zijn wordt dit misschien meer dat is geen probleem.

Nu is er een probleem. Ik ben hier vrij nieuw mee , maar ik denk dat ik aardig door heb hoe het moet. Zeker omdat ik weinig tot geen Softwaretechnische dingen ga doen.

Nu is dat ik een groentje ben niet perse een probleem, maar het gaat om de Case die er bij zit. Dit is een Slim model en veel PSU's die ik ben tegengekomen passen niet in deze case. De PSU heeft een vierkant ontwerp op de uiteindes, wat geloof ik nogal ongewoon is. ( Huidige PSU: https://www.ebay.com/itm/...6.m4383.l4275.c3#viTabs_0).

Heeft iemand hier ervaringen mee? En welke PSU raden jullie aan? modulair of niet modulair kan me niet zo veel schelen ik ga voor functionaliteit en niet voor de schoonheidsprijs.

nog een ding is dat ik een andere Case heb dan google aangeeft als je op mijn PC zoekt. Het ziet er vrijwel identiek uit en de afmetingen zijn ook hetzelfde dus ik denk niet dat het een probleem zal zijn. De CPU is ook anders dan in andere 400 G1 sff modellen, namelijk een i3--4130 IPV een I5

Beste antwoord (via Gay_Taco op 03-09-2018 17:39)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Even een hele domme vraag; wat wil je eraan uitbreiden dat je een nieuwe PSU nodig hebt?

Een andere GPU, moet low-profile, en dan zit je waarschijnlijk snel aan een 1050Ti als hoogste mogelijkheid. Maar die hoeven maar 75W te hebben en dat heeft jouw huidige PSU echt nog wel te voeden voor bijvoorbeeld pricewatch: MSI GeForce GTX 1050 TI 4GT LP

Of was je van plan nog meer te upgraden want veel kan er niet in die kast en aangezien HP/Dell ook nog wel eens moelijk doen met de whitelisted BIOS, zit je vaak/vaker aan een zeer beperkte set aan mogelijke upgrades.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Even een hele domme vraag; wat wil je eraan uitbreiden dat je een nieuwe PSU nodig hebt?

Een andere GPU, moet low-profile, en dan zit je waarschijnlijk snel aan een 1050Ti als hoogste mogelijkheid. Maar die hoeven maar 75W te hebben en dat heeft jouw huidige PSU echt nog wel te voeden voor bijvoorbeeld pricewatch: MSI GeForce GTX 1050 TI 4GT LP

Of was je van plan nog meer te upgraden want veel kan er niet in die kast en aangezien HP/Dell ook nog wel eens moelijk doen met de whitelisted BIOS, zit je vaak/vaker aan een zeer beperkte set aan mogelijke upgrades.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gay_Taco
Ik zat zelf te denken aan een Geforce GT 1030 om de kosten een beetje in te perken maar vrijwel elke site geeft aan dat de minimale PSU 300 watt moet zijn, vandaar dat ik dacht dat ik een upgrade aan PSU zou moeten doen.

De Build waar ik aan zit te denken is mijn standaard HP, met een extra 8 gb DDR3 RAM en dus een 1030.

Is dit een geschikt idee en kan mijn PSU het aan?

Edit:
Bij nader inzien blijkt de GT 1030 niet erg goed te presteren, Is er iets wat mooi tussen de 1030 en 1050 ti inzit?

[ Voor 14% gewijzigd door Gay_Taco op 03-09-2018 17:26 . Reden: nieuwe kaart ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Een beetje GT1030 verbruikt 50W dus dat zou moeten passen?

Het is niet heel lastig om in PW even een paar vergelijkbare GPU's op te snorren en het verwachte / opgegeven verbruik te bekijken.

Maar nog steeds vraag ik me af waarom je wil upgraden. Omdat het kan? Of heb je er een bepaald doel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 15:10
Gay_Taco schreef op maandag 3 september 2018 @ 17:22:
Bij nader inzien blijkt de GT 1030 niet erg goed te presteren, Is er iets wat mooi tussen de 1030 en 1050 ti inzit?
Een GTX 1050 pricewatch: MSI GeForce GTX 1050 2GT LP
Voeding is voldoende want met die kaart ga je niet over een totaal maximaal verbruik van 150w. Mocht het voor Netflix zijn dan is de 3GB versie vereist pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1050 OC Low Profile 3G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gay_Taco
Tsja ik heb dit ding origineel gekocht/gekregen als PC voor schoolgebruik en door de jaren heen ben ik er wat games op gaan spelen. En de meeste simpele games lopen er prima op, maar games die wat grafisch intenser worden zoals Team Fortress 2 of Payday daar heeft hij nogal moeite mee. Toen ben ik eens wat gaan zoeken en benchmarken en dan kom je erachter dat je GPU gewoon vrij prut is voor gaming. En nou ben ik zeker geen intensieve gamer en triple A games zoals GTA etc heb ik helemaal geen interesse in, maar het zou wel fijn zijn als het wat beter liep.

En ja ergens misschien ook wel gewoon omdat het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Dan zou ik een 1050 erin zetten.

Valt binnen de specs van je PSU en dan heb je meteen de sterkste GPU voor games.

Maar dat is mijn mening; verder niet gekeken naar jouw portomonnee. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-09 12:22
by the looks of it, is het een TFX formfactor. Voor de zekerheid zou je het zelf even na moeten meten.

Maar ik ben het wel met de rest eens dat het weggegooid geld zou zijn het ding te vervangen.
Pagina: 1