Vraag

• Arokh
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-08 12:24
Ik zoek een?
Android smartphone met vooral een zo goed mogelijke camera

Wat is je budget?
ongeveer 330€. 400 wordt echt te veel bijvoorbeeld, bij 200€ ga ik twijfelen of er niet iets beters is voor 100€ meer.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
fotos maken! :-) ook binnen als het winter is van de kinderen. Het is een telefoon voor mijn vrouw, die gewend was aan een relatief goede camera voor die tijd in de Lumia 925. Een schok wordt het dus hoe dan ook. Ze speelt geen games of andere intensieve apps, dus het fijnste zou zijn een telefoon die presteert als een Huawei P20 qua camera, maar een klein formaat heeft met een zuinige relaxte SOC en geen gedoe. :-D

Wat heb je zelf al gevonden?
Nokia 8, maar die werd als onvoldoende beoordeeld op Tweakers TOV de concurrentie qua camera. Sony XZ1 Compact is perfect qua formaat (hoe kleiner hoe beter!!) maar ook die camera is misschien niet geweldig. En softwareupdates zijn bij Sony niet zo goed misschien? Daar is Android One wel prettig voor.

Welke vragen heb je hier nog over?
HWI heeft laatst nog 27 midrangers (250-400€) getest, maar helaas helaas niet op camera. Verder zien we vooral heel veel topmodellen in alle tests, omdat reviewers dat leuker vinden en fabrikanten dat leuker vinden om uit te sturen. Een oud overmatig model heeft niet mijn voorkeur IVM beveiligingsupdates en Spftware updates..

Alle reacties

Verwijderd

Gewoon een Samsung Galaxy S7. Is al wel wat ouder, maar krijgt nog een jaar updates. Camera eigenschappen zijn prima te noemen. Nieuw op dit moment vnaf EUR335,-

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:01
Zie ook
reviews: Blinde test smartphonecamera's - De uitslag

[ Voor 8% gewijzigd door frickY op 02-09-2018 20:24 ]

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:11
Dat is wel een erg slechte test met bovendien duurdere telefoons. Die test houdt niet in wat de beste camera is, maar welke foto je het mooiste vindt.

Belangrijke details als hoe de camera omgaat met weinig licht wordt er niet meegenomen. En vrijwel elke camera tot 5 jaar oud maakt een goede foto van een landschap bij volle zon.

• J.W
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-10 22:23

J.W

Zonder twijfel: Honor 10. Review: https://m.gsmarena.com/honor_10-review-1771p5.php

Momenteel 319 euro via Amazon.de (https://nl.pepper.com/aanbiedingen/honor-10-amazonde-76235)

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:01
Inverted_World schreef op zondag 2 september 2018 @ 20:29:
Belangrijke details als hoe de camera omgaat met weinig licht wordt er niet meegenomen.
Zie test 14 t/m 18

• Arokh
Ja, dat zei ik al, de P20 is geweldig, en de iPhone X ook, maar ik kan die beiden niet vinden voor ongeveer 330€. En verder staat er in die test niet zoveel nuttigs op mijn prijspunt helaas. Maar bedankt voor het meedenken!

• Arokh
Dank je wel, die had ik nog helemaal niet overwogen. Hij is wel erg groot, maar het is een behoorlijke kanshebber eigenlijk.

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Arokh schreef op zondag 2 september 2018 @ 20:00:

fotos maken! :-) ook binnen als het winter is van de kinderen. Het is een telefoon voor mijn vrouw, die gewend was aan een relatief goede camera voor die tijd in de Lumia 925. Een schok wordt het dus hoe dan ook.
Ken het probleem maar al te goed, heb zelf 'n aantal Lumia's gehad, o.a. 920, 925, 830, 930, 1020. Mijn man had ook ongeveer die serie, plus nog de 1520, super-telefoon, maar mij te groot. Inmiddels beiden overgestapt naar iPhones, maar enkele Windows Phones hebben we nog, w.o. de HTC Trophy (m'n eerste WP!) en 'n gele en rode 920. :)
Voor foto's bij weinig licht heb je sowieso een telefoon met OIS (optische stablisatie) nodig, aan de digitale variant heb je niet veel. Snel bewegende onderwerpen, zoals kinderen en dieren, vormen dan nog een extra uitdaging.
Nog steeds is mijn oude 920 (in gebruik met m'n tweede simkaart) onder slechte lichtomstandigheden (theaterfoyer, restaurant) beter dan menig nieuwer toestel.

• Donderpoes
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-05 23:09
Motorola G6 plus?

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11 17:23
Je kan gewoon de Google Pixel 2 fotokwaliteit op je Galaxy S7 krijgen door de Google Pixel 2 camera app op je telefoon te installeren. Veel betere foto's! Werkt perfect op deze telefoon en je kan diverse zaken customizen zoals bijvoorbeeld de mate van ruisonderdrukking. Je krijgt er ook de portrait mode bij voor de onscherpte achtergrond bij portretten en lens blur voor objecten. Werkt ook prima. Probeer vooral de HDR+ enhanced mode eens. Onderstaande foto direct uit de camera.

Afbeeldingslocatie: https://s15.postimg.cc/z395z4w9n/IMG_20180715_212320.jpg

https://www.celsoazevedo.com/files/android/google-camera/f/Mod8.3b_IDan_v3.2.9_Exy.apk

Hier de link naar het XDA forum:
https://forum.xda-developers.com/galaxy-s8/themes/apps-googles-cameras-ports-t3778837

[ Voor 16% gewijzigd door Undertaker2 op 04-09-2018 02:10 ]

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Pagina: 1