Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jppilot
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09-09 05:58
Goedenavond,

Ik ben op zoek naar een outdoor beveiligingscamera voor de voor- en achtertuin.
Nu zijn er tegenwoordig zo enorm veel aanbieders dat je door de bomen het bos niet meer ziet.

Wat moet hij kunnen:
  • draadloos meekijken via PC of smartphone
  • bewegingsdetectie inclusief melding naar PC of smartphone. Zeer gewenst is de mogelijkheid om een foto van de meldingstrigger door te sturen naar een mailbox.
  • Interne opslag in de camera, bijvoorbeeld een SD-kaart waarop bovenstaande foto's opgeslagen kunnen worden.
  • gebruiksvriendelijk. Teveel slechte ervaringen met uren prutsen voordat een IP camera eindelijk werkt.
  • zeer betrouwbaar
Een goede optie is denk ik de Nest Cam Outdoor, maar deze heeft geen interne opslagmogelijkheden en ik weet niet of alle gewenste opties mogelijk zijn zonder het afsluiten van het abonnement.

Ik hoor graag jullie ideeën :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minitrooper
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-06 14:03
Jouw eisenpakket is een goede start, maar er ontbreken nog een hele hoop parameters, om te beginnen
- wat is het FOV dat je wenst (bepaalt uiteindelijk welke lens je nodig hebt) - leer wat DORI zeggen wilt in jouw geval
- heb je nood aan IR?
- heb je nood aan goed nachtzicht of enkel goed dagzicht
- heb je nood aan Wifi (slecht advies!) of bedraad (dan nog keuze tussen klassiek of POE - bij het eerste moet er nog stroom bij de cam geraken)
- wil je een turret, een dome, of een bullet?
- wil je PTZ?
- wil je autotracking?

Uit bovenstaande ga je dan heel snel leren welke lenzen, modellen en variaties je smaken kunt. Eenvoudig in opzetten is één, maar hoe meer toeters je wilt, hoe "krachtiger" je systeem wordt.

Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar Dahua, die hebben varifocale spullen (dan moet je niet een vaste lensconfig nemen en kan je dus nog "instellen". Hun 2MP starlight zijn qua performantie in low-light zelfs beter dan een 8MP. Dus laat je niet verleiden door MP's, die leiden (lijden) vaak tot slechter resultaat.

Als bovenstaande vragen jou niet zoveel zeggen, wijs ik graag naar de "Cliff Notes" op ipcamtalk.com, daar vind je tonnen informatie om je te behouden voor een miskoop.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_82
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21:36
Heb je al eens gekeken naar de Netatmo Presence?
Komt aardig overeen met je lijstje van wensen. Iets duurder dan de Nest, maar geen betaald abonnement.

14.4kWp, Loria Duo 6010, VWTW, DWTW, full-electric, MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jppilot
[quote]Minitrooper schreef op zondag 2 september 2018 @ 19:51:
- wat is het FOV dat je wenst (bepaalt uiteindelijk welke lens je nodig hebt) - leer wat DORI zeggen wilt in jouw geval
90 graden is echt minimaal

- heb je nood aan IR?
Ja

- heb je nood aan goed nachtzicht of enkel goed dagzicht
Nachtzicht is vereist

- heb je nood aan Wifi (slecht advies!) of bedraad (dan nog keuze tussen klassiek of POE - bij het eerste moet er nog stroom bij de cam geraken)
Vanwege de gewenste locatie kan ik niet echt netjes kabels trekken. Ik snap de belemmeringen van wifi, maar ik denk niet dat ik hieraan ontkom :/
(Heb nu tijdelijk een chinese IP cam, altijd weer een verassing of ik live mee kan kijken over de app of niet. Snapshots toesturen naar mijn mailbox doet hij dan wel weer goed.)

- wil je een turret, een dome, of een bullet?
- wil je PTZ?
- wil je autotracking?

Autrotracking, PTZ, turret, dome, bullet, ben ik allemaal heel flexibel in. De Nest Cam is voor mij een goed uitgangspunt, alleen jammer dat enkele gewenste opties ontbreken.

Ik ga me even inlezen in de jullie geleverde opties. Die deurlamp met camera is wel een geinig ding! Maar daar blijft het ook bij... :D

edit: die Dahua vind ik erg interessant! POE maakt zaken wel een stuk makkelijker. Een vraag over deze camera, als ik die los bestel, heb ik dan dezelfde functionaliteiten als de Nest camera behalve waarschijnlijk het terugkijken? Of heb ik alsnog een recorder nodig of over wifi mee te kijken met de camera? In ieder geval een bezoek aan de showroom waard want ik ben tot nu toe enorm enthousiast over dit merk.

[ Voor 16% gewijzigd door jppilot op 02-09-2018 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minitrooper
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-06 14:03
De Dahua camera reeks heeft iDMSS / gDMSS "plus" variant, die geeft je push notifications bij motion detection, IVS en/of andere rules (eg tripwire). Terugkijken van beelden kan, indien je een SD kaart in de camera steekt. Een andere optie is een NVR (met lokale storage), die zorgt dan voor de beeldaanlevering naar de end-user.

Stap 1: voor de outdoor plaatsing: https://calculator.ipvm.com/

Stap 2: probeer toch wifi te vermijden (er lopen tegenwoordig ook dieven rond met wifi verstoorders)

Stap 3: ga op zoek naar een varifocal - die dahua die jij koos is dat niet (je moet kiezen tussen een 2.8mm en 3.6mm - kijk in stap 1 wat je nodig hebt!)

Stap 4: kijk ook even naar de IP cam sellers op ipcamtalk.com. Andy levert Dahua's aan US & EU, die upgradebaar zijn, voor een héél scherpe prijs! Ik zou zeggen: vraag een offerte, meldt dat je van ipcamtalk komt, en hij geeft extra discount. Ikzelf heb al meer dan 10 IPC (inclusief NVR en deurbellen) gekocht via hem, geen enkel probleem mee gehad.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [m]engineer
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-05-2023
@jppilot Wat moet het zicht zijn in de nacht?

Het nadeel van IR verlichting is dat dit maar een beperkt bereik heeft. Mocht je echt goed beeld willen in de nacht dan kan je je spaarpot vast open trekken. :9

Prijs/kwaliteit zou ik Hikvision zeggen.

Zelf heb ik Bosch Flexidome IP 7000 starlight hangen. (1080p) Maar die zijn wat prijzig. Je hebt alleen geen IR verlichting nodig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jppilot
Even een update!

Ik heb voor Dahua gekozen, meer specifiek de IPC-HDBW4831 i.c.m. een 1 TB recorder met ondersteuning voor PoE.

Van de week alles aansluiten! Het geheel ziet er er in ieder geval al professioneel uit. Voelt erg degelijk.
Pagina: 1