Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem die ik zelf niet kan oplossen. Ik was een beetje aan het spelen met msi afterburner. Op een geven moment heb ik wat waardes verhoogt, toen ik hem wilde testen bleef het beeld hangen. nieuwe opstart met rare kleuren, weer opnieuw dan kleuren goed, maar pc freezed vrij snel. Ik heb waardes natuurlijk weer proberen terug te zetten, maar het programma werkte niet echt lekker meer.
Dacht laat ik mn schijf formatteren en schone windows 10 erop, kijken of dat werkt. Msi afterburner er weer op.
De waardes weer neer gezet voordat ik ermee speelde.
Toen in deze afterburner wilde de snelkoppeling naar Kombustor het ook niet doen. Deze heb ik nu los geinstalleerd. Na 1 sec, stopt de software en blijft hangen/freezen. Handmatig uit zetten en weer opnieuw opstarten. Heb een game willen opstarten, titelsong hoor je goed, als de game aangaat. Krijg ik een kleiner zwart scherm, met geluid en geen beeld.
De vraag is, is mn videokaart nu echt kaduuk? :( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

welke waardes had je aangepast en waar had je ze op gezet (hoe groot was de afwijking tov. standaard waardes)?

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netsrek
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Sommige videokaarten hebben een 'reset bios' functie waarmee je de kaart naar fabriek instellingen kan zetten, hier al naar gekeken??

Welk model/merk kaart is het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hi ik heb temp limet naar 100, core clock mhz naar +700 gezet, memory clock naar +200, fan speed had ik altijd al op 99%

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 13:16

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Verwijderd schreef op zondag 2 september 2018 @ 17:34:
hi ik heb temp limet naar 100, core clock mhz naar +700 gezet, memory clock naar +200, fan speed had ik altijd al op 99%
Dat zijn nogal domme waardes tenzij je op LN2 of in ieder geval waterkoeling zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ojee

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Dus je hebt een 1080Ti, die normaal rond de 1600MHz draait, gewoon "toegestaan" om over de 100 graden te mogen worden (iets waar elke normale CPU allang gaat throttlen of je PC uitzet) en ook nog toegestaan dat je bijna 50% sneller mag lopen dan waar de chip zo ongeveer voor ontworpen is; dus van 1600MHz naar 2200MHz?

Ja, nou ben ik absoluuuut geen expert maar zelfs experts komen niet verder dan grofweg 2050MHz en dat is met "kennis van zaken" en mogelijk wat meer koeling / stabiele voeding / etc.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik speelde al langer met clock core op 500mhz en had geen problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op zondag 2 september 2018 @ 17:39:
Dat zou kunnen; dan had je een goede kaart die korte tijd mogelijk wel +500 op de Core accepteerde. Als ik snel Google, zoals op Reddit en wat andere sites, lijkt het erop dat je "standaard" met Afterburner toch niet veel verder komt dan +250 ofzo.

Gezien je startpost, herinstallaties, etc; ik zou je 1080Ti even in een andere (in ieder geval werkende) PC prikken en kijken of daar hetzelfde euvel optreedt. Zo ja, bijna 99% zeker kapot. Zo nee, mogelijk achtergebleven settings op jouw PC die nu raar doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid Vendetta
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:53
Heb je dit ook goed uitgetest? Kleine stapjes en bij load naar temperaturen gekeken bijvoorbeeld. Voltages binnen de marges?

Een 1080 Ti gaat voor zover ik weet throttlen rond de 85 graden (bron heb ik nu even niet bij de hand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
weet niet of t helpt qua info
intel core i7 8700K 3.7 ghz
32 gb intern
alles 64bits
kaart is een gtx 1080 ti exoc
KFA2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaar dat ze particuliers ook pas aanraden om te overklokken wanneer je er echt ook verstand ervan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok ik dacht blijf voor de maximum in afterburner dan moet het safe zijn, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hubhib
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-09 16:38
Probeer eens of je de kaart kan onderclocken. Core en geheugen een paar 100Mhz naar beneden. En probeer dan nog eens een game op te starten.

De maximale temperatuur van een 1080 ti voordat hij terug gaat clocken is trouwens 91C. De maximale temperatuur voordat hij je PC uitschakelt is 105C. Niet erg handig om dit dan in te stellen op 100C. Ik zou al erg op gaan passen wanneer hij voorbij de 84C gaat.

Ik ben trouwens wel benieuwd naar wat voor voeding je gebruikt.

Ryzen 7 9800X3D | ROG STRIX B650E-F | RTX 5080 AMP | 32GB G.Skill 6000Mhz C30 | Noctua NH-U12A | Samsung 990 Pro 1TB | Samsung 990 Pro 2TB | WD Red Plus 6TB | O11 Dynamic Evo | Corsair RM1000x

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21:25
Ik zou eigenlijk zeggen nee, het is niet zo makkelijk om een kaart te slopen met MSI afterburner. Maar,
Verwijderd schreef op zondag 2 september 2018 @ 17:34:
Als je zulke idiote waardes invoert, word het een ander verhaal. Dan kan je de boel wel kapot maken ja.

Proberen in een andere pc. Doet hij daar hetzelfde is het einde oefening. Anders zijn het misschien nog achtergebleven instellingen. Maar daar zou ik zeker niet op rekenen, want je hebt (als ik het goed begrijp) Windows opnieuw geïnstalleerd. Instellingen blijven niet hangen bij een herinstallatie.
Dus ik heb zo'n idee dat je kaart inderdaad echt kapot is ja.

Waarom ga je ook met dit soort dingen aan de slag als je totaal niet weet waar je mee bezig bent?

[ Voor 8% gewijzigd door WEBGAMING op 02-09-2018 18:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

*knip* punt is wel duidelijk, dit kan je best op een andere manier verwoorden

[ Voor 96% gewijzigd door br00ky op 03-09-2018 11:02 ]

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-09 17:58

vectormatic

Warlock of the doorlock

Waarschijnlijk throttlede de kaart door de temp limit zichzelf continue, je zal nooit daadwerkelijk op +500 gedraaid hebben.

Door de temp limit naar 100 te zetten haal je dat veiligheidsmechanisme weg en is je kaart zeer waarschijnlijk oververhit geraakt, en waarschijnlijk stuk, zeker als een verse windows install de boel niet fixt.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 16:12

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

vectormatic schreef op maandag 3 september 2018 @ 10:32:
[...]

Waarschijnlijk throttlede de kaart door de temp limit zichzelf continue, je zal nooit daadwerkelijk op +500 gedraaid hebben.

Door de temp limit naar 100 te zetten haal je dat veiligheidsmechanisme weg en is je kaart zeer waarschijnlijk oververhit geraakt, en waarschijnlijk stuk, zeker als een verse windows install de boel niet fixt.
Misschien snap ik het niet hoor, maar hoe kan een verse Windows installatie een eventueel kapotte kaart fixen? 8)7

Daarnaast, veel waarschijnlijk in dit verhaal. Je hebt niks aan waarschijnlijk, je moet tests draaien om er daadwerkelijk achter te komen of de kaart stuk is of niet. Neemt niet weg dat, wat je gedaan hebt, echt onverstandig is geweest zeker gezien je niet aanwezige kennis inzake OC'en.

-= Very annoying forum person =-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-09 17:58

vectormatic

Warlock of the doorlock

master_viper schreef op maandag 3 september 2018 @ 10:35:
[...]

Misschien snap ik het niet hoor, maar hoe kan een verse Windows installatie een eventueel kapotte kaart fixen? 8)7

Daarnaast, veel waarschijnlijk in dit verhaal. Je hebt niks aan waarschijnlijk, je moet tests draaien om er daadwerkelijk achter te komen of de kaart stuk is of niet. Neemt niet weg dat, wat je gedaan hebt, echt onverstandig is geweest zeker gezien je niet aanwezige kennis inzake OC'en.
De verse windows install betekent in ieder geval dat afterburner niet meer in de achtergrond probeert om de clocks van het ding richting het instabiele te duwen, de kaart draait dan als het goed is gewoon stock clocks, als ie het dan niet goed doet heb je een hardware probleem >> stukke kaart

En ja, veel "waarschijnlijk", want we hebben niet alle informatie, en we zitten niet achter TS zn PC, we kunnen alleen redeneren op basis van de gegeven info, en dan is enige slag om de arm wel op zn plek.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke Jantje
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-09-2020
Templimit op 100 graden betekend niet dat de kaart dan ook 100 graden kan worden, en terug clocken doet de kaart sowieso al bij een temperatuur vanaf een graad op 50-55 en iedere 5 of 10 mhz meer zal de kaart iets terug clocken. TS kun je zonder problemen wel een game opstarten?

Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

ik zie geen core voltage tweak waardoor de kans op schade minder groot is.
En 100C is veel maar kan een processor kortstondig wel verdragen (met de nodige artifacten zichtbaar).

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

MrJayMan schreef op maandag 3 september 2018 @ 11:28:
ik zie geen core voltage tweak waardoor de kans op schade minder groot is.
En 100C is veel maar kan een processor kortstondig wel verdragen (met de nodige artifacten zichtbaar).
Ik zie +700Mhz en denk direct, sloopsnelheden.. dat staat los van temperatuur en voltage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-08 14:49
Misschien lees ik er overheen, maar wat als je de default waardes gebruikt en MSI afterburner eens niet gebruikt (de-installeert)

Doet hij het dan nog wel?

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ProjWorld
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12-09 18:59
Verwijderd schreef op zondag 2 september 2018 @ 17:20:

De vraag is, is mn videokaart nu echt kaduuk?
Zonder Windows geheel opnieuw te installeren, kun je beter een LiveCD (Ubuntu of iets dergelijks) gebruiken om de kaart te benchen.

Windows register en UEFI kunnen mogelijk nog steeds ergens blijven "hangen".

Ubuntu gebruikt nouveau-drivers, en de UEFI settings worden niet meegenomen naar een boot vanaf de Live (USB of DVD).

Ik had iets vergelijkbaars met mijn MSI 1070Ti...Met gparted de schijf opnieuw gewist (naar mbr/DOS en terug naar gpt) en dat verhielp de freezes en crash to desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

ProjWorld schreef op maandag 3 september 2018 @ 13:05:
[...]

Zonder Windows geheel opnieuw te installeren, kun je beter een LiveCD (Ubuntu of iets dergelijks) gebruiken om de kaart te benchen.

Windows register en UEFI kunnen mogelijk nog steeds ergens blijven "hangen".

Ubuntu gebruikt nouveau-drivers, en de UEFI settings worden niet meegenomen naar een boot vanaf de Live (USB of DVD).

Ik had iets vergelijkbaars met mijn MSI 1070Ti...Met gparted de schijf opnieuw gewist (naar mbr/DOS en terug naar gpt) en dat verhielp de freezes en crash to desktop.
Hoe kan je dit nu als oplossing aandragen als iemand zijn kaart kapot heeft geklokt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05:50
Het zou mij weinig verbazen dat het niet +200MHz core & +500MHz op het geheugen was. Bij TomsHardware kwamen ze niet eens aan de +70MHz...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lwVCLUq.png

En in alle eerlijkheid acht ik de kans ook groot dat je vorige overklok ook niet stabiel was en het geheugen errorcorrectie zat uit te voeren. De softwarematige temperatuur limiet is overigens niet relevant, want de boost technologie laat hem nooit zo warm worden.

[ Voor 27% gewijzigd door Paprika op 03-09-2018 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProjWorld
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12-09 18:59
millman schreef op maandag 3 september 2018 @ 13:08:
[...]

Hoe kan je dit nu als oplossing aandragen als iemand zijn kaart kapot heeft geklokt?
Weet jij dan zo zeker dat "kapot" geklokt is? Verschijnselen van crash to desktop, omschrijving van wat hij een freeze noemt, doen mij vermoeden dat de cores en geheugen in principe nog werken.

@Verwijderd :
Heb je tijdens je herinstallatie van Windows problemen gehad? Ik denk bijna van niet...volgens mij gaat het pas fout na de installatie van GeForce drivers van NVidia (en niet de MS GeForce drivers, van WUpdate) en Afterburner.

[ Voor 23% gewijzigd door ProjWorld op 03-09-2018 14:09 . Reden: ter verduidelijking en vraag om meer info ]

Pagina: 1