Zelf 3d visualisatie maken van kamer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-06 13:36
Hallo,
Ik wil binnenkort een aantal meubels maken waaronder een groot TV meubel.
Voor mijn eigen inzicht zou ik graag een 3d visualisatie hier van maken, zodat dat evt. tot meer ideeën leidt en visualisatie.
Welk programma hiervoor te gebruiken? Het liefst niet te ingewikkeld. Ik wil mijn woonkamer in 3d namaken (1 op 1, alsof je er in staat) en hier eerst dat meubel digitaal bedenken voordat ik het ga timmeren.
3ds max? (al eens eerder geprobeerd, was wel moeilijk met maten, stel ik wil kamer 3 meter breed en het meubel 2,80 lang bij 30cm breed)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:26
Sketchup is precies wat je bedoelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06:43
Ik snap niet dat 3ds max moeilijk is met maten. Je kiest een box en vult de gewenste lengte breedte en hoogte in en als je iets anders wilt pas je dit in de modify tab aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalevandaal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-06 13:28
Marco1994 schreef op zondag 2 september 2018 @ 17:17:
Sketchup is precies wat je bedoelt
Precies dit. Ik vind sketch up een hele lage instap hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-06 13:36
Ik heb 3dsmax al eens eerder geprobeerd.... heel veel functies waardoor ik eigenlijk meer tijd in het programma zelf moest steken dan dat ik eigenlijk gewoon mijn ideeën kon uitwerken. 3ds max lijkt me wel een stuk beter voor de graphics. Zou ik het niet eerst in sketchup kunnen ontwerpen en het dan importeren in 3ds max?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
sbruynis schreef op zondag 2 september 2018 @ 18:14:
[...]

Precies dit. Ik vind sketch up een hele lage instap hebben
totdat je complexere figuren wil gaan maken. Dan vind ik sketchup te beperkt. Probeer maar eens in sketchup een dekbed op een bed te plaatsen met realistische plooien. Max kan dit heel mooi animeren.

ik heb sketchup ook totaal nooit gebruiksvriendelijk gevonden, misschien is dit tegenwoordig beter, maar hoe vaak ik heb lopen te zoomen, er net niet bij kunnen en vervolgens tijdens het draaien van de view op een km van het object belande en het object niet meer kon vinden en dat geeft een hoop stress 😳

in max had ik wel wat tijd nodig om alles eigen te maken, maar heb daarmee wel veel meer controle gekregen, voornamelijk met het werken in de editable poly kan ik aardig sturen naar het voorwerp dat ik in gedachten had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
saken schreef op zondag 2 september 2018 @ 20:08:
Ik heb 3dsmax al eens eerder geprobeerd.... heel veel functies waardoor ik eigenlijk meer tijd in het programma zelf moest steken dan dat ik eigenlijk gewoon mijn ideeën kon uitwerken. 3ds max lijkt me wel een stuk beter voor de graphics. Zou ik het niet eerst in sketchup kunnen ontwerpen en het dan importeren in 3ds max?
kan prima geconverteerd worden. Exporteren als collada (dae) of anders als obj. Dan kan je in max een texture geven en renderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:26
aljooge schreef op zondag 2 september 2018 @ 20:35:
[...]

totdat je complexere figuren wil gaan maken. Dan vind ik sketchup te beperkt. Probeer maar eens in sketchup een dekbed op een bed te plaatsen met realistische plooien. Max kan dit heel mooi animeren.

ik heb sketchup ook totaal nooit gebruiksvriendelijk gevonden, misschien is dit tegenwoordig beter, maar hoe vaak ik heb lopen te zoomen, er net niet bij kunnen en vervolgens tijdens het draaien van de view op een km van het object belande en het object niet meer kon vinden en dat geeft een hoop stress 😳

in max had ik wel wat tijd nodig om alles eigen te maken, maar heb daarmee wel veel meer controle gekregen, voornamelijk met het werken in de editable poly kan ik aardig sturen naar het voorwerp dat ik in gedachten had
Heb je gelijk in, maar dit is niet wat de TS wil. Soms heb je niet een hele gereedschapskist nodig en is een hamer voldoende ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgrovert
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-06 19:37
http://www.sweethome3d.com

Deze is wel makkelijk om je woonkamer te tekenen. Banken, stoelen tafels en ramen zitten er allemaal standaard in. Modelletje kiezen dat een beetje met je eigen spul overeenkomt en dan een render maken.

Lost In Music

Pagina: 1