Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game pc €2000 - €2300

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Nathanvh
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-11 12:38
Beste lezer,

Bedankt dat je tijd wilt maken om mij te helpen. Ik waardeer dat enorm! Er zijn al redelijk wat topics rond mijn wensen, maar ik heb naar aanleiding van jullie reactie's op anderen en best buy's / artikelen op het internet zelf wat bij elkaar gezocht waarvan ik denk dat het goed bij elkaar past.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
  1. Ik wil er vooral op gamen in 1440p high/ultra settings 144Hz. De spellen die ik speel zijn NBA 2K, Civilization, Pro Cycling Manager, Battlefield en GTA 5
  2. Hier en daar wat development werk moet het systeem niet schuwen.
  3. Ook ga ik erop aan de slag met Photoshop en Illustrator.
Wat mag het systeem gaan kosten?
  • Het systeem mag rond de €2000 - €2300 kosten en ik zal het systeem zelf in elkaar zetten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb via V&A al het een en ander gekocht. Ik heb uiteindelijk voor de 1080 Ti gekozen omdat deze relatief goedkoop was ten opzichte van de komende 2070/2080 kaarten. Uiteindelijk heb ik het volgende gekocht:
  1. Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11G
  2. Dell S2716DG Zwart
  3. Corsair Gaming K70 rgb Rapidfire
  4. Corsair Gaming Glaive RGB Mouse Zwart
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
  • Aangepast ma 3 september 12:00 uur.
  • De kast wordt nog aangepast aangezien deze te klein is.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700K Boxed€ 359,88€ 359,88
1NZXT Kraken X62 (met AM4 support)€ 137,50€ 137,50
1Gigabyte Aorus Z370 Ultra Gaming 2.0-OP€ 174,-€ 174,-
1Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11G€ 769,-€ 769,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 154,90€ 154,90
1Corsair RM650x (2018)€ 84,90€ 84,90
1Crucial MX500 2,5" 1TB€ 175,-€ 175,-
1Samsung 970 Evo 250GB€ 87,90€ 87,90
1Fractal Design Meshify C - Dark TG€ 82,-€ 82,-
1Dell S2716DG Zwart€ 580,-€ 580,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.605,08

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb niet perse een voorkeur voor een bepaald merk, maar mijn gevoel neigt naar Intel, Corsair en Fractal Design.
  1. Intel, omdat wat ik heb gelezen deze beter is voor gamen.
  2. Corsair, omdat mijn toetsenbord en muis ook van dat merk zijn. Mochten er twee producten zijn die gelijkwaardig aan elkaar zijn en er zit een bij van Corsair, dan kies ik waarschijnlijk die.
  3. Fractal Design, want de kasten zien er mooi uit door hun 'basic' uiterlijk.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
  1. Graag een systeem wat niet al te veel geluid produceert. Het systeem staat naast mijn monitor en gamen met een koptelefoon op is niet mijn ding, dus ik hoor hem al redelijk snel.
  2. RGB kleuren vind ik best wel mooi, zolang het maar subtiel is. Het is totaal geen vereiste, maar wel een mooie bijkomstigheid.
Ga je overklokken?
  • Ja, ik moet zeggen dat ik het nog nooit heb gedaan. Maar des te leuker om dat uit te vogelen en die extra kracht is altijd fijn!
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat ik tot nu toe genoeg informatie heb gegeven om jullie mijn wensen over te brengen. Ik zit nog wel met een aantal vragen of en op welke manier ik de build kan verbeteren.
  1. Ik heb nu gekozen voor een AIO CPU koeler. In hoeverre zijn die beter dan luchtkoelers? Ik lees dat de prestaties niet perse heel veel verschillen. Klopt dit? Zo ja, wat zijn precies de verschillen (in het kort).
  2. Moet ik er nog extra case fans in stoppen voor koeling?
  3. Kunnen alle producten met elkaar samenwerken of is er iets wat tegenwerkt?
  4. Zijn er nog producten waarvan er een alternatief beter is?
Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
Nathan van Helden

[ Voor 20% gewijzigd door Nathanvh op 03-09-2018 11:51 ]

Alle reacties

• Korkss
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:39
Dit is een mooi lijstje. Zou alleen nog even naar je behuizing kijken. Deze is vrij klein en je GPU is best een bak, hierbij ook nog je kraken koeling. Geen idee of je hiermee goed weg komt?!

Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:42
@Nathanvh Wacht met zo'n budget sowieso op een RTX 2080 of RTX 2080 Ti.

• Nathanvh
Dit is een mooi lijstje. Zou alleen nog even naar je behuizing kijken. Deze is vrij klein en je GPU is best een bak, hierbij ook nog je kraken koeling. Geen idee of je hiermee goed weg komt?!
@Korkss Ik heb inderdaad gemerkt dat de GPU echt een bakbeest is. In theorie past hij wel in deze kast, maar of het in de praktijk ook zo is weet ik niet. Zal ik een maat groter nemen voor de zekerheid?
Wacht met zo'n budget sowieso op een RTX 2080 of RTX 2080 Ti.
@Balance Dat zou ik wel willen doen, maar ik heb de 1080 Ti nu voor een zacht prijsje over kunnen nemen. Als de 2080 5-10% beter is maar wel €200 duurder, vind ik het eigenlijk niet echt waard. Maar volgens jou is het dat wel?

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:39
Nathanvh schreef op maandag 3 september 2018 @ 08:04:
[...]

@Korkss Ik heb inderdaad gemerkt dat de GPU echt een bakbeest is. In theorie past hij wel in deze kast, maar of het in de praktijk ook zo is weet ik niet. Zal ik een maat groter nemen voor de zekerheid?
Die GPU gaat niet passen met een front mounted AIO. Uit m'n hoofd is 280mm lange GPU het maximum. Als je echt graag die X62 wil zul je dus een grotere case moeten nemen. Een top mounted X52 kan ook als je low profile RAM neemt.

De Seasonic voeding heeft overigens wat issues die ze zouden oplossen in een nieuwe versie. Maar als je nu bestelt weet je volgens mij niet of je die nieuwere al gelijk krijgt, dus zou ik voor een andere voeding gaan. Bv RMX 650 2018 of Be Quiet Straight Power 11.

[ Voor 38% gewijzigd door Wekko306 op 03-09-2018 08:37 ]

Verwijderd

Een maatje groter qua behuizing is met dergelijke hardware inderdaad geen gek idee. Je zou kunnen denken aan pricewatch: Fractal Design Define R6 Tempered Glass Black

De voeding doe je goed aan om te vervangen voor bijvoorbeeld de pricewatch: Corsair RM650x (2018) . De Seasonic Focus serie heeft jammer genoeg wat problemen (welke inmiddels verholpen zouden moeten zijn in de nieuwere modellen, maar de kans is groot dat je nog een ouder model krijgt welke wel problemen heeft). Daarnaast is de Corsair stiller, kwalitatief vergelijkbaar en sluit hij aan bij de rest van je Corsair apparatuur :).

Qua CPU koeling, luchtkoelers zijn veelal goedkoper voor dezelfde prestaties, echter wil een luchtkoeler aan de prestaties van de X62 voldoen, krijg je wel te maken met een groot en zwaar koelblok in je behuizing wat veel ruimte in kan nemen er wellicht minder mooi uit ziet.

Extra case fans zijn niet nodig, en mocht je toch koeling te kort komen kun je er natuurlijk altijd nog makkelijk wat bij plaatsen.

• Wekko306
Verwijderd schreef op maandag 3 september 2018 @ 08:36:
Een maatje groter qua behuizing is met dergelijke hardware inderdaad geen gek idee. Je zou kunnen denken aan pricewatch: Fractal Design Define R6 Tempered Glass Black

De voeding doe je goed aan om te vervangen voor bijvoorbeeld de pricewatch: Corsair RM650x (2018) . De Seasonic Focus serie heeft jammer genoeg wat problemen (welke inmiddels verholpen zouden moeten zijn in de nieuwere modellen, maar de kans is groot dat je nog een ouder model krijgt welke wel problemen heeft). Daarnaast is de Corsair stiller, kwalitatief vergelijkbaar en sluit hij aan bij de rest van je Corsair apparatuur :).

Qua CPU koeling, luchtkoelers zijn veelal goedkoper voor dezelfde prestaties, echter wil een luchtkoeler aan de prestaties van de X62 voldoen, krijg je wel te maken met een groot en zwaar koelblok in je behuizing wat veel ruimte in kan nemen er wellicht minder mooi uit ziet.

Extra case fans zijn niet nodig, en mocht je toch koeling te kort komen kun je er natuurlijk altijd nog makkelijk wat bij plaatsen.
Een Define R6 is zeker top, maar wel flink groot als je hem op je bureau wilt zetten. Als je dat geen probleem vindt is het zeker een uitstekende keuze.
Een Meshify C is ook een prima ding maar een stuk kleiner, en zal door de mesh voorkant ook wel wat minder stil zijn. Het is wel een van de weinige cases die ook met een donker tempered glass wordt geleverd wat ik persoonlijk erg mooi vind. Heb er zelf ook een op m'n bureau staan.

@Nathanvh als je ook open staat voor luchtkoeling is de Be Quiet Dark Rock 4 (Pro) ook uitstekend en past wat mij betreft ook erg mooi in een Meshify.

• Nathanvh
Wekko306 schreef op maandag 3 september 2018 @ 08:34:
[...]

Die GPU gaat niet passen met een front mounted AIO. Uit m'n hoofd is 280mm lange GPU het maximum. Als je echt graag die X62 wil zul je dus een grotere case moeten nemen. Een top mounted X52 kan ook als je low profile RAM neemt.

De Seasonic voeding heeft overigens wat issues die ze zouden oplossen in een nieuwe versie. Maar als je nu bestelt weet je volgens mij niet of je die nieuwere al gelijk krijgt, dus zou ik voor een andere voeding gaan. Bv RMX 650 2018 of Be Quiet Straight Power 11.
@Wekko306 Bedankt voor je reactie.

Een grote case naast mijn hoofd vind ik zelf niet zo heel fijn. De maximum lengte voor de GPU in deze case is 315mm en de GPU is zelf 293mm lang. Dus dat zou wel passen. Jij zegt dat het verkeerd gaat met de CPU cooling en de GPU. Daar had ik zelf nog niet over nagedacht, aangezien de afbeeldingen en video's op internet laten zien dat een AIO kleiner is dan een luchtkoeler.

In reactie op JVRadeon schrijf je dat een luchtkoeling wel past. Helaas, zoals jij terecht vermeld, is dit wel erg groot in de kast. Dit vind ik ook altijd een minpunt van de luchtkoeling. Vandaar dat ik voor AIO had gekozen. Is toch wat kleiner (naar mijn idee). Of in ieder geval is de ruimte meer verdeeld tussen koeling en fans.
Verwijderd schreef op maandag 3 september 2018 @ 08:36:

@JVRadeon Ook bedankt voor je reactie.

Ik had inderdaad ook al gelezen dat er hier en daar wat problemen zijn met die voeding, maar door de positieve reviews had ik er toch voor gekozen. Jij zegt dat de Corsair een goed alternatief is. Hier op Tweakers staan van dit model geen reviews. Ook op het internet staan er niet veel van. Ik verwacht van wel, maar ik vraag het toch nog even. Komt dit doordat het een relatief nieuw product is of wordt het niet veel gebruikt?

Fijn om toch nog eens te lezen en dit bevestigd mijn vermoeden over de AIO en luchtkoeling. Wat ik ook al aan Wekko306 aangeef. Een AIO is naar mijn mening kleiner, wat persoonlijk een cleaner uiterlijk geeft aan de pc.

Wat betreft de extra case fans. Zo'n idee had ik ook al, maar ik vind het dan best wel raar. Vooral omdat het zo veel case fans zijn die worden geproduceerd. Terwijl het eigenlijk alleen maar nodig is wanneer je flink gaat overclocken.

( @Korkss @Balance Jullie uiteraard ook hartelijk dank voor jullie reactie! )

• Wekko306
Nathanvh schreef op maandag 3 september 2018 @ 09:57:
[...]

@Wekko306 Bedankt voor je reactie.

Een grote case naast mijn hoofd vind ik zelf niet zo heel fijn. De maximum lengte voor de GPU in deze case is 315mm en de GPU is zelf 293mm lang. Dus dat zou wel passen. Jij zegt dat het verkeerd gaat met de CPU cooling en de GPU. Daar had ik zelf nog niet over nagedacht, aangezien de afbeeldingen en video's op internet laten zien dat een AIO kleiner is dan een luchtkoeler.

In reactie op JVRadeon schrijf je dat een luchtkoeling wel past. Helaas, zoals jij terecht vermeld, is dit wel erg groot in de kast. Dit vind ik ook altijd een minpunt van de luchtkoeling. Vandaar dat ik voor AIO had gekozen. Is toch wat kleiner (naar mijn idee). Of in ieder geval is de ruimte meer verdeeld tussen koeling en fans.

[...]

Ik had inderdaad ook al gelezen dat er hier en daar wat problemen zijn met die voeding, maar door de positieve reviews had ik er toch voor gekozen. Jij zegt dat de Corsair een goed alternatief is. Hier op Tweakers staan van dit model geen reviews. Ook op het internet staan er niet veel van. Ik verwacht van wel, maar ik vraag het toch nog even. Komt dit doordat het een relatief nieuw product is of wordt het niet veel gebruikt?

Fijn om toch nog eens te lezen en dit bevestigd mijn vermoeden over de AIO en luchtkoeling. Wat ik ook al aan Wekko306 aangeef. Een AIO is naar mijn mening kleiner, wat persoonlijk een cleaner uiterlijk geeft aan de pc.

Wat betreft de extra case fans. Zo'n idee had ik ook al, maar ik vind het dan best wel raar. Vooral omdat het zo veel case fans zijn die worden geproduceerd. Terwijl het eigenlijk alleen maar nodig is wanneer je flink gaat overclocken.

( @Korkss @Balance Jullie uiteraard ook hartelijk dank voor jullie reactie! )
Die maximum GPU lengte die je aangeeft is als je alleen case fans voorin hebt. Als je daar ook nog een radiator hebt zitten (wat je dus hebt met een front mountainbike AIO) moet je de dikte van de radiator er dus nog bij optellen. Even googlen leert dat je icm een X62 maximaal 284mm overhoudt voor je GPU, dus dat gaat helaas niet passen. Een Meshify is nu eenmaal vrij klein voor een atx case. Zoals gezegd past een X52 in de bovenkant wel met je gekozen Corsair RAM.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Balance schreef op zondag 2 september 2018 @ 17:17:
@Nathanvh Wacht met zo'n budget sowieso op een RTX 2080 of RTX 2080 Ti.
Hij zit nu al over budget en heeft de Ti al gekocht. RTX2080 is al duurder dan de 1080Ti.

@Nathanvh Ik zie het nut van de 960 pro eigenlijk niet, of heb je dat nodig voor photoshop etc ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Verwijderd

Wekko306 schreef op maandag 3 september 2018 @ 08:57:
[...]

Een Define R6 is zeker top, maar wel flink groot als je hem op je bureau wilt zetten.
Goed punt inderdaad :).
Nathanvh schreef op maandag 3 september 2018 @ 09:57:

[...]

Dat komt inderdaad omdat het nog een vrij nieuw product is. Zie ook de oudere versie:
pricewatch: Corsair RM650x Zwart

De 2018 is iets verbeterd tegenover de oude versie.

• Nathanvh
Wekko306 schreef op maandag 3 september 2018 @ 10:02:
[...]

Die maximum GPU lengte die je aangeeft is als je alleen case fans voorin hebt. Als je daar ook nog een radiator hebt zitten (wat je dus hebt met een front mountainbike AIO) moet je de dikte van de radiator er dus nog bij optellen. Even googlen leert dat je icm een X62 maximaal 284mm overhoudt voor je GPU, dus dat gaat helaas niet passen. Een Meshify is nu eenmaal vrij klein voor een atx case. Zoals gezegd past een X52 in de bovenkant wel met je gekozen Corsair RAM.
@Wekko306 Bedankt voor je bericht. Zoals ik al aangaf, ik had daar even geen rekening mee gehouden. Aangezien ik graag een AIO koeler wil hebben, kan ik pricewatch: Fractal Design Define R6 Tempered Glass Black kiezen ipv de Meshify C. Ook omdat deze wat stiller is doordat er geen mesh is. Maar deze is wel wat groot, wat JVReadon ook aangeeft.
Hackus schreef op maandag 3 september 2018 @ 10:06:
[...]

Hij zit nu al over budget en heeft de Ti al gekocht. RTX2080 is al duurder dan de 1080Ti.
@Nathanvh Ik zie het nut van de 960 pro eigenlijk niet, of heb je dat nodig voor photoshop etc ?
@Hackus Bedankt voor je bericht.
Dat klopt. De 1080 Ti heb ik voor een zacht prijsje kunnen overnemen. Deze zou ik eventueel nog kunnen verkopen voor ongeveer dezelfde prijs. Maar daardoor moet ik bijna de helft meer betalen voor 5-10% betere GPU. Dat is toch wel teveel van het goede naar mijn mening.

Volgens Hardware.info gaat het in/uitpakken van rar en kopiëren van bestanden sneller. De bestanden van Photoshop zijn over het algemeen redelijk groot. Dus vandaar dat ik voor de 960 Pro heb gekozen. Hier zal ik Windows (geen voordeel, dat weet ik), Photoshop en Illustrator op installeren en de bijbehorende bestanden opslaan. Is het product uiteindelijk voltooid, gaan ze naar de andere schijf.
Verwijderd schreef op maandag 3 september 2018 @ 10:09:
[...]

Goed punt inderdaad :).

[...]

Dat komt inderdaad omdat het nog een vrij nieuw product is. Zie ook de oudere versie:
pricewatch: Corsair RM650x Zwart

De 2018 is iets verbeterd tegenover de oude versie.
@JVRadeon Bedankt voor je feedback.
Zoals ik hiervoor al schreef de kast die jullie aangeven is wel wat groot. Hoe het nu op mij overkomt, is dat het of een grotere kast met een AIO koeler of een kleinere kast en een luchtkoeler.

Goed om te weten dat het wel een goede voeding is. Ik zal mijn lijstje even updaten in mijn openingspost.

• Wekko306
Nathanvh schreef op maandag 3 september 2018 @ 11:42:
[...]

@Wekko306 Bedankt voor je bericht. Zoals ik al aangaf, ik had daar even geen rekening mee gehouden. Aangezien ik graag een AIO koeler wil hebben, kan ik pricewatch: Fractal Design Define R6 Tempered Glass Black kiezen ipv de Meshify C. Ook omdat deze wat stiller is doordat er geen mesh is. Maar deze is wel wat groot, wat JVReadon ook aangeeft.

[...]

@Hackus Bedankt voor je bericht.
Dat klopt. De 1080 Ti heb ik voor een zacht prijsje kunnen overnemen. Deze zou ik eventueel nog kunnen verkopen voor ongeveer dezelfde prijs. Maar daardoor moet ik bijna de helft meer betalen voor 5-10% betere GPU. Dat is toch wel teveel van het goede naar mijn mening.

Volgens Hardware.info gaat het in/uitpakken van rar en kopiëren van bestanden sneller. De bestanden van Photoshop zijn over het algemeen redelijk groot. Dus vandaar dat ik voor de 960 Pro heb gekozen. Hier zal ik Windows (geen voordeel, dat weet ik), Photoshop en Illustrator op installeren en de bijbehorende bestanden opslaan. Is het product uiteindelijk voltooid, gaan ze naar de andere schijf.

[...]

@JVRadeon Bedankt voor je feedback.
Zoals ik hiervoor al schreef de kast die jullie aangeven is wel wat groot. Hoe het nu op mij overkomt, is dat het of een grotere kast met een AIO koeler of een kleinere kast en een luchtkoeler.

Goed om te weten dat het wel een goede voeding is. Ik zal mijn lijstje even updaten in mijn openingspost.
Zoals gezegd kan je ook een X52 AIO nemen in de Meshify. Willekeurig voorbeeld:
https://pcpartpicker.com/...ment_sort=newest#partlist

Je zou ook een Define S window kunnen nemen, die zit qua grootte tussen de Meshify en R6 in. Helaas heeft die dan weer een plexiglas window wat minder mooi is dan tempered glass...
Eventueel kan je natuurlijk ook gewoon naar een ander merk gaan kijken. De NZXT H500 is bijvoorbeeld ook wel een strakke case, en volgens mij gaat de X62 daar wel voorin passen met jouw GPU.

• Nathanvh
@Wekko306 @JVRadeon @Balance @Hackus @Korkss Bedankt voor al jullie feedback. Ondertussen heb ik de pc, voor het eerst, in elkaar gezet en alles werkt perfect met elkaar!

Ik had uiteindelijk voor de X52 AIO en Meshify gekozen ;p

• Wekko306
Nathanvh schreef op woensdag 12 september 2018 @ 08:50:
@Wekko306 @JVRadeon @Balance @Hackus @Korkss Bedankt voor al jullie feedback. Ondertussen heb ik de pc, voor het eerst, in elkaar gezet en alles werkt perfect met elkaar!

Ik had uiteindelijk voor de X52 AIO en Meshify gekozen ;p
Top! Dat vraagt natuurlijk wel om een paar foto's d:)b

• Nathanvh
@Wekko306 Ik zal wat foto's gaan maken binnenkort. Ik moet mijn pc nog even in de juiste postitie zetten, maar dat komt goed!

• jeroeni22
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 06-11 14:52
@Nathanvh
Hoe werkt de NZXT X62 waterkoeler?
Ik zit hier ook naar te kijken voor mijn nieuwe build, maar ik lees negatieve reviews van de NZXT CAM software die de koeler aanstuurt?
En moet je deze software gebruiken om de koeler inc. verlichting aan te sturen of kan dit ook met een ander programma?

[ Voor 24% gewijzigd door jeroeni22 op 13-09-2018 11:51 ]

• R-utger
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-11 16:59
Je hebt de CAM software nodig voor de aansturing ervan, kan niet op een andere manier.
Zelf heb ik ook een X62 maar werkt prima, maar soms heeft de software wat problemen met opstarten en dat soort dingen. Dus daar zouden ze nog wel wat kunnen verbeteren.

Intel i7 8700K / Z370 Maximus X Code / 16GB G-SKILL 3200 C14 / ASUS Strix 3090 / Lian Li O11 Dynamic / NZXT X62 / Samsung 970 EVO 500GB

Pagina: 1