Beste lezer,
Bedankt dat je tijd wilt maken om mij te helpen. Ik waardeer dat enorm! Er zijn al redelijk wat topics rond mijn wensen, maar ik heb naar aanleiding van jullie reactie's op anderen en best buy's / artikelen op het internet zelf wat bij elkaar gezocht waarvan ik denk dat het goed bij elkaar past.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik heb via V&A al het een en ander gekocht. Ik heb uiteindelijk voor de 1080 Ti gekozen omdat deze relatief goedkoop was ten opzichte van de komende 2070/2080 kaarten. Uiteindelijk heb ik het volgende gekocht:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb niet perse een voorkeur voor een bepaald merk, maar mijn gevoel neigt naar Intel, Corsair en Fractal Design.
Ik hoop dat ik tot nu toe genoeg informatie heb gegeven om jullie mijn wensen over te brengen. Ik zit nog wel met een aantal vragen of en op welke manier ik de build kan verbeteren.
Met vriendelijke groet,
Nathan van Helden
Bedankt dat je tijd wilt maken om mij te helpen. Ik waardeer dat enorm! Er zijn al redelijk wat topics rond mijn wensen, maar ik heb naar aanleiding van jullie reactie's op anderen en best buy's / artikelen op het internet zelf wat bij elkaar gezocht waarvan ik denk dat het goed bij elkaar past.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Ik wil er vooral op gamen in 1440p high/ultra settings 144Hz. De spellen die ik speel zijn NBA 2K, Civilization, Pro Cycling Manager, Battlefield en GTA 5
- Hier en daar wat development werk moet het systeem niet schuwen.
- Ook ga ik erop aan de slag met Photoshop en Illustrator.
- Het systeem mag rond de €2000 - €2300 kosten en ik zal het systeem zelf in elkaar zetten.
Ik heb via V&A al het een en ander gekocht. Ik heb uiteindelijk voor de 1080 Ti gekozen omdat deze relatief goedkoop was ten opzichte van de komende 2070/2080 kaarten. Uiteindelijk heb ik het volgende gekocht:
- Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11G
- Dell S2716DG Zwart
- Corsair Gaming K70 rgb Rapidfire
- Corsair Gaming Glaive RGB Mouse Zwart
- Aangepast ma 3 september 12:00 uur.
- De kast wordt nog aangepast aangezien deze te klein is.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-8700K Boxed | € 359,88 | € 359,88 |
| 1 | NZXT Kraken X62 (met AM4 support) | € 137,50 | € 137,50 |
| 1 | Gigabyte Aorus Z370 Ultra Gaming 2.0-OP | € 174,- | € 174,- |
| 1 | Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11G | € 769,- | € 769,- |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 154,90 | € 154,90 |
| 1 | Corsair RM650x (2018) | € 84,90 | € 84,90 |
| 1 | Crucial MX500 2,5" 1TB | € 175,- | € 175,- |
| 1 | Samsung 970 Evo 250GB | € 87,90 | € 87,90 |
| 1 | Fractal Design Meshify C - Dark TG | € 82,- | € 82,- |
| 1 | Dell S2716DG Zwart | € 580,- | € 580,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.605,08 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb niet perse een voorkeur voor een bepaald merk, maar mijn gevoel neigt naar Intel, Corsair en Fractal Design.
- Intel, omdat wat ik heb gelezen deze beter is voor gamen.
- Corsair, omdat mijn toetsenbord en muis ook van dat merk zijn. Mochten er twee producten zijn die gelijkwaardig aan elkaar zijn en er zit een bij van Corsair, dan kies ik waarschijnlijk die.
- Fractal Design, want de kasten zien er mooi uit door hun 'basic' uiterlijk.
- Graag een systeem wat niet al te veel geluid produceert. Het systeem staat naast mijn monitor en gamen met een koptelefoon op is niet mijn ding, dus ik hoor hem al redelijk snel.
- RGB kleuren vind ik best wel mooi, zolang het maar subtiel is. Het is totaal geen vereiste, maar wel een mooie bijkomstigheid.
- Ja, ik moet zeggen dat ik het nog nooit heb gedaan. Maar des te leuker om dat uit te vogelen en die extra kracht is altijd fijn!
Ik hoop dat ik tot nu toe genoeg informatie heb gegeven om jullie mijn wensen over te brengen. Ik zit nog wel met een aantal vragen of en op welke manier ik de build kan verbeteren.
- Ik heb nu gekozen voor een AIO CPU koeler. In hoeverre zijn die beter dan luchtkoelers? Ik lees dat de prestaties niet perse heel veel verschillen. Klopt dit? Zo ja, wat zijn precies de verschillen (in het kort).
- Moet ik er nog extra case fans in stoppen voor koeling?
- Kunnen alle producten met elkaar samenwerken of is er iets wat tegenwerkt?
- Zijn er nog producten waarvan er een alternatief beter is?
Met vriendelijke groet,
Nathan van Helden
[ Voor 20% gewijzigd door Nathanvh op 03-09-2018 11:51 ]