Mengtafel Soundcraft Ui16 slechte wifi connectie.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.763 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo-Hof
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21-04 10:18
Mijn vraag:
..Mijn Soundcraft ui16 mengtafel voor muziek heeft een zwakke wifi transmitter, vermogen kan niet worden verhoogd.
Ik kan deze mengtafel ook via netwerkkabel aansluiten met ip adres 10.10.1.1.
Ik heb nog een Engenius 350N accespoint liggen.
Hoe moet ik deze instellen?
Heb verschillende mogelijkheden zoals accespoint, bridge of repeater enz.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:26
Wat ik zo zie is dat ding 2.4Ghz-only, maar heeft ie ook een vaste netwerkaansluiting.

Waarom gebruik je die niet? Dat werkt een stuk betrouwbaarder, en als het perse via wifi moet zou ik voor de 5Ghz gaan.
De Engenius: wat wil je daarmee bereiken? als vervanger voor de interne ontvanger zou het kunnen, maar dan nog: Je kan wel harder zenden met dat AP, maar a. mag dat niet en b. de andere kant moet ook harder terugzenden.
Ik vraag me ook af in hoeverre dat voldoende verbetering geeft op de 2.4Ghz. Heb je al eens een spectrumanalyse gedaan?

Zeker als je dat ding ook nog eens op diverse lokaties gebruikt is de kans groot dat je plekken krijgt waar de 2.4Ghz gewoon niet meer bruikbaar is. Dan heb je,ook met je Engenius, een probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo-Hof
De Engenius die heb ik er nog gewoon liggen, daarom eerst eens kijken of het werkt.
Ik woon op het platte land, geen last van andere wifi routers.
Eigen wifi router in meterkast staat op kanaal 1 en van ui16 mengpaneel op kanaal 11.
Bij tien meter afstand van mengtafel valt het wifi signaal al weg.
Ik zou nog een richt antenne op kunnen zetten, maar die heb ik niet zo voor handen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Als het een vaste opstelling is zou ik eerder moeite steken en een kabel. Je de Engenius in bridge zetten en connecten met je huidige AP zal waarschijnlijk door betere antenne wel een betere verbinding geven.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Theo-Hof schreef op zondag 2 september 2018 @ 12:14:
...Ik kan deze mengtafel ook via netwerkkabel aansluiten met ip adres 10.10.1.1.
...
Moet dat persé 10.10.1.1 zijn? Is het IP-adres op de wireless adapter ook fixed?
Lijkt me sterk dat er geen DHCP aan boord is

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo-Hof
Gebruiksaanwijzing.

Ui12, Ui16 User Manual10.1.3: LANSETTINGS > NETWORK CONFIG > LAN10.1.3: LAN SETTINGSThe Ui can connect to an existing wired LAN (Local Area Network) by connection the Ethernet port on the side of the unit. This is the fastest, most secure method of connection to the Ui. Select the LAN Conguration menu in Network Cong to edit the LAN settings.Use the Save/Update button to save LAN settings.IMPORTANT: You must recycle the Ui power (turn the unit off and on) for settings to take effect.Default SettingsLAN IP: 10.10.2.1Subnet mask: 255.255.255.0Direct ConnectionMost computers with a GigaBit adapter will AutoNegotiate and so when connected directly to the unit (not via a switch) there will be no need for an Ethernet crossover cable. Use a static IP for the computer, in the same range as the unit, such as 10.10.2.5 and enter the IP address of the unit in the computer’s browser.LANEnabled / DisabledEnable or disable the Ui’s Ethernet port.AddressDHCP / ManualYou can choose dynamic IP allocation, in which case the Ui will automatically allocate an IP, Netmask, and Gateway. If you choose Manual IP allocation, you will need to complete these elds yourself. Please refer to your network administrator for manuel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1222908

Hoi Allen.
Wederom een vraag over de soundcraft UI16
Eigenlijk ben super tevreden over de mixer..echter...
ondanks dat ik externe router heb aangesloten ( tp link 5 ghz) blijven de diverse i pads. die de mede muzikanten gebruiken voor hun eigen inear monitor, regelmatig de verbinding verliezen.
ik word er knettergek van., soms zelfs helemaal weg en ka de i pad of andere tablet de router gewoonweg niet vinden. het gaat 10 x goed en de 11 x is t mis.
hoe is dit in godsnaam mogenlijk en wat kun je hieraan doen.
plaeaease someone ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:56

lier

MikroTik nerd

Anoniem: 1222908 schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 21:58:
Hoi Allen.
Wederom een vraag over de soundcraft UI16
Eigenlijk ben super tevreden over de mixer..echter...
ondanks dat ik externe router heb aangesloten ( tp link 5 ghz) blijven de diverse i pads. die de mede muzikanten gebruiken voor hun eigen inear monitor, regelmatig de verbinding verliezen.
ik word er knettergek van., soms zelfs helemaal weg en ka de i pad of andere tablet de router gewoonweg niet vinden. het gaat 10 x goed en de 11 x is t mis.
plaeaease someone ???
Stap 1: Open een eigen topic
Stap 2: vul deze met relevante informatie

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:17

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Anoniem: 1222908 schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 21:58:
Welkom op Tweakers.

Lees even Het algemeen beleid #quickstart door, zodat je weet wat er van je verwacht wordt en maak dan een nieuw topic aan. Het kicken en japen van iemand anders zijn topic is namelijk niet toegestaan.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.