Ik heb een KPN modem in de woonkamer staan bij de telefoonaansluiting. Hier zit een UTP muuraansluiting waarvan de kabel naar de meterkast gaat. Wanneer ik het access point (netgear nighthawk) in de meterkast zet en via deze muuraansluiting aansluit op het modem krijg ik geen IP van het access point. Wanneer ik het access point naast het KPN modem zet en rechtstreeks aansluit op het modem (dus niet via de muuraansluiting) dan werkt het wel. Als ik mijn laptop met een UTP kabel in de muuraansluiting in de meterkast aansluit krijg ik wel een IP van het KPN modem. De verbinding werkt dus wel. Waar gaat het mis?
Vraag
Beste antwoord (via rens-br op 04-09-2018 10:04)
Excuses voor de vage omschrijving, het was ook een vaag probleem. Ik heb wat kabels verwisseld en modem en router een aantal keer opnieuw opgestart en inmiddels werkt het.
Alle reacties
Heb je dit al eens doorgelezen ? (is al iets ouder topic maar logica is hetzelfde)
[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point
[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point
“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross
Je acces point hoort ook geen ip te geven. zijn functie is alleen het overzetten van bekabelt naar draadloos netwerk. Ip adres komt van je router (meestal). Heb je je ap uberhaupt geconfugureerd?
Wat voor IP-adres krijg je in de "werkende" situatie? En wat is dan je gateway?
Zoals de anderen zeggen; grote kans dat je nu 2 routers en DHCP-scopes hebt en hierdoor slecht tot sub-optimaal internet over de Netgear hebt.
Zoals de anderen zeggen; grote kans dat je nu 2 routers en DHCP-scopes hebt en hierdoor slecht tot sub-optimaal internet over de Netgear hebt.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Ik zie dat ik me vergist heb. Ik krijg dus wanneer het access point direct aangesloten is op het modem een IP van het modem (dat klopt). Wanneer ik het access point in de meterkast aansluit dan krijg ik geen IP.
Wat een verwarrend verhaal. Wat is nu exact het probleem? Welk apparaat krijgt geen IP adres? Hoe heb je de Netgear exact ingesteld? Kan je aangeven welk KPN modem het exact is? Hoe zit het met de verbinding, wat geeft je modem aan wat voor verbinding er is?
Eerst het probleem, dan de oplossing
Even er van uitgaande dat je die netgear ook als accespoint hebt aangesloten en niet als router dan is je kabel naar de meterkast defect,
of je netgear en je modem staan op een fixed speed die niet gelijk zijn,
of je hebt geen wifi bereik vanuit je meterkast naar jezelf (wat dat ook mag zijn).
Gelukkig kun je gewoon aan het lampje op je netgear zien of je een link hebt met het modem.
of je netgear en je modem staan op een fixed speed die niet gelijk zijn,
of je hebt geen wifi bereik vanuit je meterkast naar jezelf (wat dat ook mag zijn).
Gelukkig kun je gewoon aan het lampje op je netgear zien of je een link hebt met het modem.
All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.
Maak de muuraansluiting eens open en plaats daar een foto van. En de kabel vanaf het modem naar de muuraansluiting, maak daar eens een foto van de stekker zodat we kunnen zien of ie goed is aangesloten.
Dan zal er ergens een kabel niet goed zitten. Misschien even meten!
Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.
@Dr_Frickin_Evil om je wat beter te helpen is het handig om zoveel mogelijk informatie te geven. Zou je dus even kunnen aangeven wat voor kabels er gebruikt worden, waar deze ingeplugd zitten (welke poort e.d.) en wat voor Access Point / Router je gebruikt?
Excuses voor de vage omschrijving, het was ook een vaag probleem. Ik heb wat kabels verwisseld en modem en router een aantal keer opnieuw opgestart en inmiddels werkt het.
Pagina: 1